Sollicitanten agent februari 2022

Auteur Topic: Sollicitanten agent februari 2022  (gelezen 84991 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #40 Gepost op: 4 augustus 2021, 16:11:22
Ik voel toch discriminatie jegens blanke mannen. Ja,ja, diversiteit.

Ik weet niet of dit een grapje is, of dat je dit echt denkt. Als dat laatste het geval is kun je inderdaad beter een andere HBO-opleiding gaan doen. De politie streeft naar diversiteit, maar de meerderheid van de klassen zijn toch echt nog steeds gevuld met jonge blanke mannen.

Ik las in een andere post dat je ook gesolliciteerd had voor de eenheid Oost-Brabant. Die eenheid had voor de laatste ronde zo'n 40 opleidingsplekken beschikbaar en meer dan 700 sollicitanten. Het is daarom onvermijdelijk dat ook geschikte kandidaten moeten worden afgewezen. De eenheid zal dus degenen die het beste presteren tijdens de selectieprocedure eruit pikken en vervolgens nóg mensen moeten teleurstellen op basis van andere variabelen. Het is niet te doen om met zoveel kandidaten uitgebreid om de tafel te gaan zitten. Gelukkig komen er de komende jaren ontzettend veel plaatsen vrij, dus voor degenen die de moed niet hebben verloren komen er dan weer ruimschoots kansen. Kan me voorstellen dat dit voor (bijna) alle eenheden van toepassing is.
Senior GGP / Oost-Brabant


daniquevh

  • Sollicitant agent feb 2022
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
Reactie #41 Gepost op: 6 augustus 2021, 16:29:10
Ondertussen vandaag te horen gekregen dat ik het psychologische deel positief heb afgerond. Werd snel daarna gebeld voor een afspraak om de sporttest te lopen. Deze 7/9 staan.


Chromath

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #42 Gepost op: 6 augustus 2021, 18:04:23
Ondertussen vandaag te horen gekregen dat ik het psychologische deel positief heb afgerond. Werd snel daarna gebeld voor een afspraak om de sporttest te lopen. Deze 7/9 staan.

Gefeliciteerd! Hoe heb je dit onderdeel ervaren, zeker omdat het nu allemaal digitaal gaat. Rollenspel via de computer lijkt me wel even wennen.


daniquevh

  • Sollicitant agent feb 2022
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
Reactie #43 Gepost op: 6 augustus 2021, 18:35:55
Gefeliciteerd! Hoe heb je dit onderdeel ervaren, zeker omdat het nu allemaal digitaal gaat. Rollenspel via de computer lijkt me wel even wennen.

Ik vond de online gesprekken wel echt prima moet ik zeggen. De casus is wel aangepast op dat het online is, de acteur zat goed in zijn rol waardoor het ook plaatje ook klopte. Waar ben jij momenteel met je selectie?


Chromath

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #44 Gepost op: 6 augustus 2021, 19:35:23
Ik vond de online gesprekken wel echt prima moet ik zeggen. De casus is wel aangepast op dat het online is, de acteur zat goed in zijn rol waardoor het ook plaatje ook klopte. Waar ben jij momenteel met je selectie?

Oké, goed om te horen. Bij mij is de volgorde iets omgewisseld, heb volgende week vrijdag de sporttest en als dat lukt, komt daarna het psychologische deel.


yk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
Reactie #45 Gepost op: 10 augustus 2021, 14:59:33
Hoi allemaal,

Ik heb mij nu voor de 2e keer aangemeld en morgen heb ik het psychologische onderzoek. Hier ben ik de vorige keer gezakt, ik had toen op een competentie een onvoldoende gehaald. Maar ik heb een goed gevoel over morgen, dus ik ben benieuwd!

Ik ben intussen ook al hard aan het trainen met de politie conditie app. Hierin krijg je te horen ' ren op je eigen tempo maar let op ga niet te langzaam'. Ik vroeg mij dus af wat jullie gemiddelde tempo is bij de trainingen van de politieconditie app. Dan kan ik een beetje peilen of mijn tempo richting een oké tempo zit.

Iedereen succes met de selectie onderdelen!


Robbies

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #46 Gepost op: 11 augustus 2021, 19:07:43
Ik had wel reacties verwacht op dat ene zinnetje. Maar ik wil er mee aangeven dat de politie streeft naar een afspiegeling van de maatschappij. Dus als in NL 20% van allochtoonse afkomst is (of mag ik dit ook al niet zeggen) dan ook 20% bij de politie. Dit is hetzelfde verhaal als de mannen/vrouwen discussie bij top functies. Ik weet zeker (en met mij veel anderen) dat je dus meer kans maakt als dit op jouw van toepassing is. Dit is naar mijn mening omgekeerde discriminatie. Waarvan akte.
En vandaag las ik een artikel dat de politie in Limburg door personeelsgebrek wil gaan werven in Duitsland en België. Dit is toch werkelijk Nederland op zijn kop.

Ik weet niet of dit een grapje is, of dat je dit echt denkt. Als dat laatste het geval is kun je inderdaad beter een andere HBO-opleiding gaan doen. De politie streeft naar diversiteit, maar de meerderheid van de klassen zijn toch echt nog steeds gevuld met jonge blanke mannen.

Ik las in een andere post dat je ook gesolliciteerd had voor de eenheid Oost-Brabant. Die eenheid had voor de laatste ronde zo'n 40 opleidingsplekken beschikbaar en meer dan 700 sollicitanten. Het is daarom onvermijdelijk dat ook geschikte kandidaten moeten worden afgewezen. De eenheid zal dus degenen die het beste presteren tijdens de selectieprocedure eruit pikken en vervolgens nóg mensen moeten teleurstellen op basis van andere variabelen. Het is niet te doen om met zoveel kandidaten uitgebreid om de tafel te gaan zitten. Gelukkig komen er de komende jaren ontzettend veel plaatsen vrij, dus voor degenen die de moed niet hebben verloren komen er dan weer ruimschoots kansen. Kan me voorstellen dat dit voor (bijna) alle eenheden van toepassing is.


2fast

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #47 Gepost op: 15 augustus 2021, 13:02:33
Ook gesolliciteerd voor de functie agent met als startperiode februari 2022. Heb gesolliciteerd voor de regio Amsterdam, mooie stad! Voor mij de eerste keer dat ik solliciteer en tot nu verloopt alles zoals ik had verwacht.

Heb de cognitieve test en de taaltest gehaald en heb het intakegesprek gehad vorige week. Werd diezelfde dag nog gebeld voor de sporttest en die ga ik aankomende donderdag afleggen samen met de verificatietoets, ben benieuwd.

Hopelijk dan snel het psychologisch onderzoek, blij als die achter de rug is. En dan rest alleen nog het medisch onderzoek en de screening.

Zie al meer sollicitanten voor Amsterdam, leuk om te zien.


2fast

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #48 Gepost op: 15 augustus 2021, 13:05:13
Hoi allemaal,

Ik heb mij nu voor de 2e keer aangemeld en morgen heb ik het psychologische onderzoek. Hier ben ik de vorige keer gezakt, ik had toen op een competentie een onvoldoende gehaald. Maar ik heb een goed gevoel over morgen, dus ik ben benieuwd!

Ik ben intussen ook al hard aan het trainen met de politie conditie app. Hierin krijg je te horen ' ren op je eigen tempo maar let op ga niet te langzaam'. Ik vroeg mij dus af wat jullie gemiddelde tempo is bij de trainingen van de politieconditie app. Dan kan ik een beetje peilen of mijn tempo richting een oké tempo zit.

Iedereen succes met de selectie onderdelen!

En heb je het dit keer wel gehaald? Had je het onderzoek online of op locatie?


yk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
Reactie #49 Gepost op: 15 augustus 2021, 13:24:19
En heb je het dit keer wel gehaald? Had je het onderzoek online of op locatie?

Ja ik had afgelopen woensdag het psychologisch onderzoek en ik kreeg donderdag al te horen dat ik het gehaald heb. Ik was zo ongelofelijk blij!

Ik heb 23 augustus de sporttest, qua trainen zit ik nu op level 4 van de politie conditie app. Die ging mij de laatste x best goed af, ik hoop dat ik de sporttest net als vorig jaar haal.