vrijwilligerswerk jeugd

Auteur Topic: vrijwilligerswerk jeugd  (gelezen 2766 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hoi

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Gepost op: 17 juni 2021, 17:15:55
Hallo mensen,

Ik ben 17 jaar oud en woon en heb school in Amsterdam.
Ik wil graag vrijwilligerswerk doen, maar dan wel iets avontuurlijks ;D. Qua vb. van wat me erg leuk zou lijken: Search and Rescue, of iets vergelijkbaars. Maar dit is, gok ik, niet mogelijk (in sommige andere landen bestaat het wel ook voor jongeren :( , maar daar is vaak meer onbegaanbaar terrein waardoor meer mensen nodig zijn). Maar iets vergelijkbaars vindt ik ook leuk!
Ik heb wel al bij de Amsterdamse reddingsbrigade iets interessants gezien, maar ik ben eigenlijk (nog) niet zo een waterrat, dus ik weet niet of ik het leuk zal vinden/kan.
Gewoon training of een club vindt ik ook leuk, gaat me niet puur om het vrijwilligerswerk maar meer om de ervaringen.
De jeugdbrandweer lijkt me dan ook leuk, maar de dichtstbijzijnde is minstens veertig minuten fietsen one-way, dus dat is toch wat teveel.
Kennen jullie nog leuke plekken/(vrijwilligers)werk/opties wat ik als zeventienjarige kan doen?
Of zal het dan toch echt effe een jaartje wachten tot mijn achttiende zijn... :(

Gr, Merel

PS: Sorry als deze vraag niet helemaal op dit forum thuishoort, maar dit was de enige plek die ik wist waar ik enige kans heb om goede antwoorden te krijgen.
PPS: Zeg het ook als iets niet helemaal aan mijn "criteria" voldoet, ik sta echt open voor ideeën.