GRIP 1 Zeer grote brand (grasdrogerij) Mijnsherenweg - Lambertschaag 19-06-2021

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (grasdrogerij) Mijnsherenweg - Lambertschaag 19-06-2021  (gelezen 9102 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!




Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
In het filmpje op het NHD wordt een aanvalsplan getoond waarbij de cowboy het heeft over een brandstoftank van 5000 liter.
De werknemer die wordt aangehaald ben IK. De informatie die de cowboy geeft is 100% onjuist.

- Ten eerste vind ik het zeer asociaal dat zonder enig schroom een dergelijk plan in beeld wordt gebracht
- ten tweede ben ik van mening dat je bij dergelijke overleggen staat te luister vinken
- ten derde als je dan op een dergelijk wijze informatie naar buiten brengt breng dan de juiste info naar buiten.

Brandweer super snel aanwezig en opgeschaald, enorm hard gewerkt door de  brandweer.
Zeer goede communicatie tussen bedrijf en brandweer en door ons aangegeven adviezen  goed opgevolgd.
Hoewel het best een lange en zware nacht is geweest trots dat ik hieraan een stukje heb mogen bijdragen
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,303
@KLF: Is het basispeloton 1, dat om 21:42 uur is opgepiept nog daadwerkelijk ingezet?


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
@KLF: Is het basispeloton 1, dat om 21:42 uur is opgepiept nog daadwerkelijk ingezet?

Welke eenheden er daadwerkelijk zijn ingezet durf ik je niet te vertellen, gezien de zeer forse inzet (waarmee zeer mooie resultaten zijn behaald echt petje af) denk ik van wel maar, zeker weten doe ik het helaas niet. Ik ben vooral bezig geweest met verstrekken van informatie aan de verschillende (H)OVD's en AGS en dan met name wat betreft locaties van brandafsluiters in en op installatiedelen en plaatsen van diverse hydrauliek systemen hoeveelheden van de daar aanwezige hydro-olie en eventuele afsluiters van de tanks.

Het lijkt erop dat het aansluiten van de TS Abbekerk (en later Stedebroec) op ons brandleidingnet een gouden greep is geweest, hierdoor bleef het mogelijk om (na het volledig elektrisch  afsluiten van de fabriek)  de bluspunten van de zeer moeilijk bereikbare plekken toch van voldoende water te voorzien wat in mijn beleving zeker heeft bijgedragen aan een succesvolle inzet.

Ook de opvolging van bijvoorbeeld het advies om geen gebonden stralen te gebruiken heeft zeker bijgedragen aan een naar verhouding korte inzet van de brandweer (ik meen iets van 15 uur tegen de vorige (2001) gelijke omvangrijke brand 3 dagen)

Ook de inzet van politie met betrekking tot wegafsluitingen heeft zeker zijn vruchten afgeworpen (hoewel dat ook inhield dat ik wat lastig werd toegelaten) hiermee werd voor de brandweer een mooie ruime werkomgeving gecreëerd (die gezien het vele rood en ondanks de ruimte op ons eigen terrein best wel nodig was (bijvoorbeeld 3x wts en 3 keer een RV en weet ik hoeveel TS-en)

Daarnaast werden onze eigen medewerkers gewoon opgenomen in de verzorging, hetgeen door ons zeker werd gewaardeerd.

Voor degene die aanwezig zijn geweest, ik ben "die kleine met dat brandweer vestje" :-) waarvoor overigens dank aan Medemblik
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!




Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
@KLF: Is het basispeloton 1, dat om 21:42 uur is opgepiept nog daadwerkelijk ingezet?

Goed nu weer in ff rustiger vaarwater, ik heb de nummers en kazernes die in basis peloton 1 zijn gepiept even nagelopen welke daarvan ik op het bedrijf heb gezien en van wat ik nu kan herinneren is het peloton in elk geval geheel ter plaatse geweest op het bedrijf. In elk geval is de TS van Ursem daar ook daadwerkelijk ingezet
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend