Regionale omroep als rampenzender

Auteur Topic: Regionale omroep als rampenzender  (gelezen 4883 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Gepost op: 15 juli 2021, 21:00:31
De regionale omroepen zijn aangewezen als rampenzenders, specifiek de radio. Nu zie je echter dat in Limburg bijvoorbeeld mensen klagen dat de Televisie en Website weinig relevante informatie gaven.

Is FM (of DAB+) eigenlijk nog wel geschikt als rampenzender? Volgens mij hebben steeds minder mensen een gewone radio is huis. Ik heb er nog wel eentje op zolder liggen, maar verder houdt het wel op.

Hebben jullie nog wel een gewone radio? en hoe zou een rampen zender mee kunnen ontwikkelen?





71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794
Reactie #1 Gepost op: 15 juli 2021, 22:31:10
Tja, als ik de site van L1 erbij pak zie ik toch een liveblog wat met grote regelmaat wordt ververst.Dus daar kan het niet aan liggen, hoe ze via tv of radio de berichtgeving doen kan ik niet oordelen
https://www.1limburg.nl/live-wateroverlast-limburg-nog-lang-niet-voorbij?context=default

Ik denk ook dat social media tegenwoordig een veel grotere rol speelt, twitter is razend snel, wordt veelvuldig gebruikt ook door hulpdiensten. En de sociale media wordt ook veel gebruikt door de regionale omroepen. Dus zie je een verschuiving daar naar. En laten we wel wezen, ik denk dat de verantwoordelijkheid ook bij de mensen zelf ligt. Het aanbod middels radio en tv zal er best zijn, aan de mensen zelf om te bepalen hoe zij de informatie binnen krijgen


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #2 Gepost op: 19 juli 2021, 07:37:19
Er zit natuurlijk wel verschil in het aanbieden van nieuws, en het brengen van informatie die betrokkenen nodig hebben. Zoals evacuatie instructies etc. Die kun je natuurlijk niet in een liveblog verstoppen tussen de rest van het nieuws.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!