Lifeliner volgen snelweg

Auteur Topic: Lifeliner volgen snelweg  (gelezen 5600 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Erik_hvnl

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Gepost op: 6 augustus 2021, 15:25:08
Iemand die weet waarom?

Ik hoorde een Lifeliner overkomen, dus dacht even kijken op de radar. Zie ik dat die precies de A6 volgt, en toevallig een ander ook.

Nu had de LL3 een inzet in Lelystad, maar wat is dan de reden om zo terug te vliegen? Vanaf Eelde kwam er dus ook 1tje aanvliegen, en die volgde ook de a6, maar deze is uiteindelijk op vliegveld Lelystad geland.

Kan me voorstellen dat je moet omvliegen voor het weer oid, maar waarom precies de snelweg volgen?
Of zou het kunnen zijn dat ze door de politie gevraagd zijn iets in de gaten te houden?

Vond het apart om te zien in elk geval.









DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1 Gepost op: 7 augustus 2021, 23:10:20
Misschien vanuit de lucht volgen van de ambulance waar de arts in zit? Dat is een mooie oefening.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,540
Reactie #2 Gepost op: 12 augustus 2021, 00:11:03
De PH-HVB nadert het vliegveld als reguliere VFR vlucht via waypoint Mike, gelegen boven de A6 bij Mcdonalds Lelystad.
Voor normale vertrekkende VFR vluchten is de exit waypoint Bravo, vlakbij de kruising N302/N305.

Speciale VFR vluchten (zoals LIFELINER3) of na toestemming van de toren en vertrekkend richting het westen.. volgen vaak de A6 tot Almere en gaan dan hun eigen kant op.

De snelweg word gebruikt als navigatie punt omdat VFR vluchten op het zicht vliegen.  

Zo zijn de dorpen/steden, Maximacentrale, Ketelbrug, IJsseloog etc. ook goed zichtbare navigatiepunten.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,540
Reactie #3 Gepost op: 12 augustus 2021, 00:15:53
De PH-HVB nadert het vliegveld als reguliere VFR vlucht via waypoint Mike, gelegen boven de A6 bij Mcdonalds Lelystad.
Voor normale vertrekkende VFR vluchten is de exit waypoint Bravo, vlakbij de kruising N302/N305.

Speciale VFR vluchten (zoals LIFELINER3) of na toestemming van de toren en vertrekkend richting het westen.. volgen vaak de A6 tot Almere en gaan dan hun eigen kant op.

De snelweg word gebruikt als navigatie punt omdat VFR vluchten op het zicht vliegen.  

Zo zijn de dorpen/steden, Maximacentrale, Ketelbrug, IJsseloog etc. ook goed zichtbare navigatiepunten.

Ik maak een vergissing. Entry waypoint Mike ligt boven afslag Lelystad-Noord, waypoint X-ray ligt bij de Mcdonalds.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #4 Gepost op: 13 augustus 2021, 21:16:45
Dus waarschijnlijk vlogen ze zo omdat het handig navigeren is?