Brandweervoertuigen van de Amerikaanse strijdkrachten.

Auteur Topic: Brandweervoertuigen van de Amerikaanse strijdkrachten.  (gelezen 60621 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ffdh112

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 23 december 2005, 16:25:05
Hoi Louis

Kan je me ook het adres geven van die webside?
Lijkt me leuk om even te kijken
gr
Michel

waarom zet je er niet meteen een paar foto's op ivm van slechts een. zeker als je zelfs al een aantal foto's heb over de USAF.

laat ik dan maar een paar foto's plaatsen uit 1998 van de USAF basis en regionale vliegveld Rickenbacker Air Force Base in Columbus, Ohio
deze zijn ooit gemaakt bij een fototocht in Amerika samen met een paar medefotograven uit Amerika. een van hun is een militaire brandweerofficier vandaar dat het iets makkelijker was voor ons om deze wagens op de foto te zetten. hij is net als ik gespecialieerd in defensie brandweervoertuig. heeft ook een eigen website daarover, alleen nog over voertuigen uit de tweede wereldoorlog.
maar nu de foto's een Oshkosh P4 crashtender uit 1974


ffdh112

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 23 december 2005, 20:51:34
http://img320.imageshack.us/my.php?image=98b10479tv.jpg

Fire chief 2 Fairford AFB  ::)

Met dank aan Wayne Davies en toestemming om te plaatsen


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #12 Gepost op: 24 december 2005, 09:38:19
Hoi Louis

Kan je me ook het adres geven van die webside?
Lijkt me leuk om even te kijken
gr
Michel


Michel

dat is de website www.firetrucks-atwar.com maar hierop staan alleen militaire brandweerwagens uit de tweede wereldoorlog en bijna geen echte crashtenders alleen de voorgangers er van. zeg maar de eerste schuimbluswagens en dan alleen nog maar Amerikaanse voertuigen en geen voertuigen uit andere landen. zover ik weet is hij hier nog mee bezig om dit op te zetten.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #13 Gepost op: 24 december 2005, 09:45:52
terwijl ik naar die website aan het zoeken was, kwam ik op een CD deze foto's nog tegen uit 2003 gemaakt op Otis AFB. helaas zat het weer niet mee en hadden ze een uitruk. dus de helft staat mooi op de foto en de andere helft staat bij elkaar op de foto. was gelukkig geen crash maar een lekkende brandstoftank op het plaform. maar nu de foto's met als eerste de Oshkosh P4 crashtender uit 1975. zeg maar het standaard model crashtender na de O-10 crashtender van de USAF.

[verwijderd door de beheerder]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #14 Gepost op: 24 december 2005, 09:47:29
de Oshkosh P19 crashtender uit 1986. deze verving ooit de tweede Oshkosh P4 crashtender.

[verwijderd door de beheerder]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #15 Gepost op: 24 december 2005, 09:49:19
de International 4900 Paystar met KME opbouw uit 1987. een P18 tanker

[verwijderd door de beheerder]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #16 Gepost op: 24 december 2005, 09:54:08
toen net nieuw. deze Oshkosh T1500 crashtender met Snozzle uit 2002. een van oorsprong civiele crashtender die toen de net 8 jaar oude Teledyne-Emergency One P23 crashtender verving. die in 1994 een oude FWD P2 crashtender verving. de P23 is dus heel kort gebruikt door de USAF op Otis AFB. je zou denken dat deze wagens niet bevallen. gezien het feit dat op meer luchtmachtvliegvelden, ze vervangen worden door de van oorsprong civiele Oshkosh T1500 crashtenders die ook P23 worden genoemd.   

[verwijderd door de beheerder]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #17 Gepost op: 24 december 2005, 09:55:17
als rescueunit doen deze GMC Sierra uit 1989 dienst.

[verwijderd door de beheerder]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #18 Gepost op: 24 december 2005, 09:59:14
en dan staan er nog twee autospuiten van het merk KME. niet erg hele mooie voertuigen. de 406 is van 1997 en de 407 is van 1991. tevens staan er nog twee zgn. bush breakers maar deze zal ik bij de bosbrandweerwagens plaatsen. trouwens de 407 staat samen met bush breaker 409 is een aparte kazerne op het legerkamp bij het vliegveld.

[verwijderd door de beheerder]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #19 Gepost op: 24 december 2005, 10:50:45
Zeer mooie plaatjes louis.

grtz
Rick