De eerste 9 maanden van de opleiding

Auteur Topic: De eerste 9 maanden van de opleiding  (gelezen 4555 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lizzy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Gepost op: 30 augustus 2021, 08:47:57
Hoe zien de 1e 9 maanden van de opleiding eruit? Ik heb begrepen dat je 3 dagen op school zit en 2 dagen thuisstudie. Klopt dat?
Zijn die 3 dagen vaste dagen per week? Of wisselt dat?
En heb je die 2 thuisstudiedagen echt nodig (al zal dat misschien verschillen per persoon)?

Overigens zijn ze momenteel bezig met mijn screening en hoop ik snel wat te horen (start november).




fiep91

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
Reactie #1 Gepost op: 14 september 2021, 18:10:28
Je hebt in principe 3 lesdagen. Daarnaast ga je om de week 1 dag naar de eenheid waar je uiteindelijk je stage gaat lopen. Per kwartiel wisselen deze dagen.

Ik kan je vertellen dat als je 0 ervaring hebt in dit wereldje dat je redelijk wat moet oefenen en leren thuis of op de academie  buiten de lessen om. Ikzelf heb al ervaring en doe niet bijster veel.

Ik merk dat sommigen nu al achter lopen betrekkende op bijvoorbeeld aangiften en getuigenverklaringen opnemen. Hoe komt dit? Simpel, omdat ze er thuis niks aan doen.

Al zal dit uiteraard per persoon verschillen. Ik hoop je hiermee wat geïnformeerd te hebben. Alvast heel veel succes


Lizzy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #2 Gepost op: 15 september 2021, 11:44:25
Kijk, daar kan ik wat mee, thnx!
Het is dus niet zo dat je op de dagen dat je geen les hebt, je met je leerteam afspreekt ofzo?

En wat is de invulling van de stagedagen in het begin van de opleiding? Uiteindelijk ga je de straat op neem ik aan, maar dat is misschien niet gelijk?

Ik heb inderdaad 0 ervaring, maar achterlopen door te weinig inzet... dat gaat me niet gebeuren  ;)
Wat is jouw achtergrond dan? Waar heb jij ervaring opgedaan?


fiep91

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
Reactie #3 Gepost op: 15 september 2021, 15:25:03
Kijk, daar kan ik wat mee, thnx!
Het is dus niet zo dat je op de dagen dat je geen les hebt, je met je leerteam afspreekt ofzo?

En wat is de invulling van de stagedagen in het begin van de opleiding? Uiteindelijk ga je de straat op neem ik aan, maar dat is misschien niet gelijk?

Ik heb inderdaad 0 ervaring, maar achterlopen door te weinig inzet... dat gaat me niet gebeuren  ;)
Wat is jouw achtergrond dan? Waar heb jij ervaring opgedaan?

Jawel als je geen les hebt kan je samen oefenen of leren. Maar de 1 leert makkelijker thuis en de ander makkelijker op de academie. Maar die mogelijkheden zijn er zeker.

Die stage dagen moet je zelf gaan invullen met een coach. Dit zal dan vooral praktijkgericht zijn. Soms neem je een kijkje bij een bepaalde afdeling of komt er een partner van de Politie een presentatie geven.

De eerste 9 maanden heb je 0,0 bevoegdheden dus dan mag je de straat niet op in uniform. Eind kwartiel 3 zul je gecertificeerd en getoetst worden op een aantal zaken zodat je wel de straat op kan en mag.

Ik heb de hele oude opleiding al eens gedaan 7 jaar geleden, vandaar mijn eerdere ervaringen


AlexD

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #4 Gepost op: 15 september 2021, 19:47:43
Hoe zien de 1e 9 maanden van de opleiding eruit? Ik heb begrepen dat je 3 dagen op school zit en 2 dagen thuisstudie. Klopt dat?
Zijn die 3 dagen vaste dagen per week? Of wisselt dat?
En heb je die 2 thuisstudiedagen echt nodig (al zal dat misschien verschillen per persoon)?

Overigens zijn ze momenteel bezig met mijn screening en hoop ik snel wat te horen (start november).
Het gaat heel langzaam als je al in november moet beginnen. De mensen die in november beginnen worden in oktober ingepland om hun kleding op te halen.

Wat je vraag betreft, het zal inderdaad per persoon anders zijn. Ik heb al 15 jaar niet langer dan 6 maanden gestudeerd, dus voor mij zal leren waarschijnlijk meer inspanning kosten dan iemand die net is afgestudeerd of iemand die daar affiniteit mee heeft.



2fast

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #5 Gepost op: 21 september 2021, 14:09:14
Je hebt in principe 3 lesdagen. Daarnaast ga je om de week 1 dag naar de eenheid waar je uiteindelijk je stage gaat lopen. Per kwartiel wisselen deze dagen.

Ik kan je vertellen dat als je 0 ervaring hebt in dit wereldje dat je redelijk wat moet oefenen en leren thuis of op de academie  buiten de lessen om. Ikzelf heb al ervaring en doe niet bijster veel.

Ik merk dat sommigen nu al achter lopen betrekkende op bijvoorbeeld aangiften en getuigenverklaringen opnemen. Hoe komt dit? Simpel, omdat ze er thuis niks aan doen.

Al zal dit uiteraard per persoon verschillen. Ik hoop je hiermee wat geïnformeerd te hebben. Alvast heel veel succes

Hoe ziet die dag bij de eenheid er uit? Je loopt i  burger mee tijdens een dienst? Of zit je klusjes op het bureau te doen? Ik las dat je ongeveer 20 keer mee loopt met de eenheid in burger tijdens je eerste 9 maanden. Maar ik weet niet wat ik daarvan kan verwachten.


fiep91

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
Reactie #6 Gepost op: 22 september 2021, 10:30:08
Hoe ziet die dag bij de eenheid er uit? Je loopt i  burger mee tijdens een dienst? Of zit je klusjes op het bureau te doen? Ik las dat je ongeveer 20 keer mee loopt met de eenheid in burger tijdens je eerste 9 maanden. Maar ik weet niet wat ik daarvan kan verwachten.

Nee je loopt niet echt mee met een dienst en doet ook geen klusjes. Je moet deze zelf invullen en regelen met je coach.  Het kan bijvoorbeeld dat externe ketenpartners wat komen vertellen of andere afdelingen binnen de politie. Gister zijn toevallig 2 van ons meegeweest naar een doorzoeking. Het is verder heel summier omdat je geen enkele bevoegdheden hebt de eerste 9 maanden