Sollicitatie agentenopleiding april '22

Auteur Topic: Sollicitatie agentenopleiding april '22  (gelezen 43760 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Marb

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #30 Gepost op: 26 december 2021, 23:31:31
Afgelopen vrijdag de medische keuring positief bevonden. Daarmee de laatste stap gehaald. Nu afwachten op het vervolg :D
gefeliciteerd Swizzai!


Loef123

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #31 Gepost op: 2 januari 2022, 13:42:40
Gefeliciteerd voor iedereen die al het groene licht heeft gekregen!! :)

Ik zit ook nog in de race voor eenheid Oost-Nederland. Ik heb gesolliciteerd op start moment Augustus, maar te horen gekregen dat als ik door de selectie heen kom al in april zal starten. Ik heb volgende week de medische keuring en heb ondertussen de screening documenten ingestuurd, het komt nu wel binnen handbereik. Ontzettend spannend!!


Tessaa10

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #32 Gepost op: 11 januari 2022, 23:00:28
Gefeliciteerd voor iedereen die al het groene licht heeft gekregen!! :)

Ik zit ook nog in de race voor eenheid Oost-Nederland. Ik heb gesolliciteerd op start moment Augustus, maar te horen gekregen dat als ik door de selectie heen kom al in april zal starten. Ik heb volgende week de medische keuring en heb ondertussen de screening documenten ingestuurd, het komt nu wel binnen handbereik. Ontzettend spannend!!

Leuk om dit allemaal te lezen! Ik heb gisteren bericht gekregen dat ik mag starten met de opleiding in april (oost Nederland)! Helaas verder nog geen informatie gekregen.. Hopelijk komt dat snel! 😀


DeSander

  • Per 25-4 Aspirant
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #33 Gepost op: 24 januari 2022, 09:50:15
Ook ik mag in week 17 starten, eind April.

Ik heb inmiddels meerdere malen gesolliciteerd en geprobeerd om te mogen starten, echter is het me de afgelopen 2 jaar 5x niet gegund.
De reden hiervoor delen ze inderdaad niet maar is voor mij ook niet relevant (meer) omdat ik er nu toch doorheen ben.

Eigenlijk heb ik de gehele selectieprocedure als vlot en fijn ervaren. Heb me geen enkel moment uit mijn comfort zone gevoeld en de afspraken voor de verschillende onderdelen volgden elkaar in rap tempo op.

Enige echte verrassing was dat ik gebeld werd op vrijdag om dinsdag al de sporttest te doen. Ik had verwacht nog een paar weken tussen de tests te hebben, waardoor ik nog niet met de PolitieConditie app was waar ik wilde zijn. Echter toch gehaald met 0:13 over. Als ik goed had gepaced, had ik nog wel meer kunnen sparen en minder kapot te zijn in de laatste ronde. Echter, onder de grens is onder de grens.

Psycholoog en Rollenspel heb ik als fijn ervaren. Er werd goed doorgevraagd en alles wat in me zat is er vakkundig uitgehaald haha. En dat is maar goed ook!

Zeeland West-Brabant zal mijn regio zijn. Ik zag al iemand langskomen hier die ook in die regio heeft gesolliciteerd. Tof om te lezen! Dan is de eerste verbinding nu al gemaakt.

Ik heb inmiddels mijn huidige baan al opgezegd (eind '21 al gedaan, na bevestiging van recruiter en de mail dat ik mag starten).
Als het goed is mag ik 02-03 mijn kleding gaan passen!
Ik kan niet wachten tot die dag, dan ben ik weer een stap dichterbij en zo is de periode tot de opleiding begint betre te behappen in 2 delen.

Wellicht zie ik sommigen van jullie dus op de Academie, als we echt mogen starten!!  8)
Waakzaam en Dienstbaar.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #34 Gepost op: 24 januari 2022, 15:50:45
Enige echte verrassing was dat ik gebeld werd op vrijdag om dinsdag al de sporttest te doen. Ik had verwacht nog een paar weken tussen de tests te hebben, waardoor ik nog niet met de PolitieConditie app was waar ik wilde zijn. Echter toch gehaald met 0:13 over. Als ik goed had gepaced, had ik nog wel meer kunnen sparen en minder kapot te zijn in de laatste ronde. Echter, onder de grens is onder de grens.

De sporttest is een test waarin iedereen kapot gaat. Misschien had je nog een paar seconden sneller gekund, maar je was evengoed kapot gegaan. Gelukkig mag je de test ieder jaar lopen en dan wordt hij ook steeds makkelijker ;).

Veel succes!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Loef123

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #35 Gepost op: 24 januari 2022, 16:18:32
Ook ik mag in week 17 starten, eind April.

Ik heb inmiddels meerdere malen gesolliciteerd en geprobeerd om te mogen starten, echter is het me de afgelopen 2 jaar 5x niet gegund.
De reden hiervoor delen ze inderdaad niet maar is voor mij ook niet relevant (meer) omdat ik er nu toch doorheen ben.

Eigenlijk heb ik de gehele selectieprocedure als vlot en fijn ervaren. Heb me geen enkel moment uit mijn comfort zone gevoeld en de afspraken voor de verschillende onderdelen volgden elkaar in rap tempo op.

Gefeliciteerd!! Na 5x solliciteren, heb ik heb vandaag ook te horen gekregen dat ik de screening positief heb afgerond en dus eind april definitief mag gaan starten aan de politieacademie!!  098uo

Mijn selectieprocedure is ook echt vlot verlopen. Na elk onderdeel werd ik gelijk gebeld voor het vervolg onderdeel, welke dan 1 of 2 weken daarna gelijk werd ingepland.

Regio Oost-Nederland is t voor mij! Ik heb er echt al ontzettend veel zin in :) :)


DeSander

  • Per 25-4 Aspirant
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #36 Gepost op: 25 januari 2022, 08:31:34
Gefeliciteerd!! Na 5x solliciteren, heb ik heb vandaag ook te horen gekregen dat ik de screening positief heb afgerond en dus eind april definitief mag gaan starten aan de politieacademie!!  098uo

Mijn selectieprocedure is ook echt vlot verlopen. Na elk onderdeel werd ik gelijk gebeld voor het vervolg onderdeel, welke dan 1 of 2 weken daarna gelijk werd ingepland.

Regio Oost-Nederland is t voor mij! Ik heb er echt al ontzettend veel zin in :) :)

De aanhouder wint zeggen ze wel eens. Sommigen in mijn omgeving verklaarden me voor gek dat ik in totaal 6x heb gesolliciteerd en na elke afwijzing nog steeds net zo gemotiveerd was.
In the end blij dat ik het volgehouden heb, doordat ze niet expliciet vertellen wat de reden voor afwijzing is kon ik niet accepteren dat ik afgewezen was en ben ik gewoon blijven proberen tot het wel lukte!
Goed te horen dat het bij jou ook zo gegaan is!
 098uo
Waakzaam en Dienstbaar.


A321

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #37 Gepost op: 25 januari 2022, 12:07:36
De aanhouder wint zeggen ze wel eens. Sommigen in mijn omgeving verklaarden me voor gek dat ik in totaal 6x heb gesolliciteerd en na elke afwijzing nog steeds net zo gemotiveerd was.
In the end blij dat ik het volgehouden heb, doordat ze niet expliciet vertellen wat de reden voor afwijzing is kon ik niet accepteren dat ik afgewezen was en ben ik gewoon blijven proberen tot het wel lukte!
Goed te horen dat het bij jou ook zo gegaan is!
 098uo
Gefeliciteerd!  098uo

Na aangenomen te zijn heb ik met pijn in mijn hart toch afgezegd voor de opleiding in april. Het is in deze fase van mijn leven (30, vrouw, kinderwens, appartement) financieel gezien echt een te grote stap terug.
Mijn hart wilt enorm graag, maar mijn verstand zegt iets anders.

We gaan eerst kijken naar een mooie gezinswoning, iets wat, met alle respect, de komende jaren met een politiesalaris gewoon niet te realiseren valt.

Ik wens iedereen heel veel succes! En knijp voor die zwarte Volvo V40 alsjeblieft soms een oogje dicht ;D ;D



Marb

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #38 Gepost op: 25 januari 2022, 15:44:03
Gefeliciteerd!  098uo

Na aangenomen te zijn heb ik met pijn in mijn hart toch afgezegd voor de opleiding in april. Het is in deze fase van mijn leven (30, vrouw, kinderwens, appartement) financieel gezien echt een te grote stap terug.
Mijn hart wilt enorm graag, maar mijn verstand zegt iets anders.

We gaan eerst kijken naar een mooie gezinswoning, iets wat, met alle respect, de komende jaren met een politiesalaris gewoon niet te realiseren valt.

Ik wens iedereen heel veel succes! En knijp voor die zwarte Volvo V40 alsjeblieft soms een oogje dicht ;D ;D


Wat jammer dat je ondanks je intentie tot aanname bij de politie toch besloten hebt om niet door te gaan met dit traject, ondanks dat ik het wel begrijp.
Ik zelf zit in de zelfde fase maar heb de mazzel dat ik al een huis gekocht heb en daar alles heb kunnen doen wat ik wilde.
Misschien dat het je in de komende jaren toch allemaal lukt en je alsnog besluit om het weer te proberen.
Heel veel succes!

En voor iedereen die ook in april begint, zijn er nog toekomstige collega's die naar de PA in Amsterdam gaan, ik lees namelijk veel Oost Nederland en Zeeland N-B maar weinig Noord Hollanders en ben wel benieuwd of die hier ook zijn aangesloten.


Pekeeters

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #39 Gepost op: 27 januari 2022, 21:46:03
Ook ik mag in week 17 starten, eind April.

Ik heb inmiddels meerdere malen gesolliciteerd en geprobeerd om te mogen starten, echter is het me de afgelopen 2 jaar 5x niet gegund.
De reden hiervoor delen ze inderdaad niet maar is voor mij ook niet relevant (meer) omdat ik er nu toch doorheen ben.

Eigenlijk heb ik de gehele selectieprocedure als vlot en fijn ervaren. Heb me geen enkel moment uit mijn comfort zone gevoeld en de afspraken voor de verschillende onderdelen volgden elkaar in rap tempo op.

Enige echte verrassing was dat ik gebeld werd op vrijdag om dinsdag al de sporttest te doen. Ik had verwacht nog een paar weken tussen de tests te hebben, waardoor ik nog niet met de PolitieConditie app was waar ik wilde zijn. Echter toch gehaald met 0:13 over. Als ik goed had gepaced, had ik nog wel meer kunnen sparen en minder kapot te zijn in de laatste ronde. Echter, onder de grens is onder de grens.

Psycholoog en Rollenspel heb ik als fijn ervaren. Er werd goed doorgevraagd en alles wat in me zat is er vakkundig uitgehaald haha. En dat is maar goed ook!

Zeeland West-Brabant zal mijn regio zijn. Ik zag al iemand langskomen hier die ook in die regio heeft gesolliciteerd. Tof om te lezen! Dan is de eerste verbinding nu al gemaakt.

Ik heb inmiddels mijn huidige baan al opgezegd (eind '21 al gedaan, na bevestiging van recruiter en de mail dat ik mag starten).
Als het goed is mag ik 02-03 mijn kleding gaan passen!
Ik kan niet wachten tot die dag, dan ben ik weer een stap dichterbij en zo is de periode tot de opleiding begint betre te behappen in 2 delen.

Wellicht zie ik sommigen van jullie dus op de Academie, als we echt mogen starten!!  8)

Leuk om te lezen. Bij mij 1e keer en ook vlot verlopen en als fijn ervaren. Alleen het gesprek met de psycholoog vond ik moeizaam. Toch positief afgerond gelukkig. Ik start dus ook voor de eenheid Zeeland-west-Brabant, academie Rotterdam week 17.