Ademluchtcilinders

Auteur Topic: Ademluchtcilinders  (gelezen 3438 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Erik@

  • Gast
Gepost op: 28 december 2005, 12:43:49
Ik ben voor een werkstuk bezig met het vraagstuk hoeveel problemen er zijn met ademluchtcilinders.

Graag zou ik een reactie hebben als er binnen een korps een probleem zich heeft voor gedaan met een cilinder. Ook de vervolg aktie is voor mij belangrijk.

Filmpjes en ander......... over dit onderwerp zijn van harte welkom


Met vriendelijke groet

Erik Bosscher




firemanr

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 28 december 2005, 12:58:37
Ik ben voor een werkstuk bezig met het vraagstuk hoeveel problemen er zijn met ademluchtcilinders.

Graag zou ik een reactie hebben als er binnen een korps een probleem zich heeft voor gedaan met een cilinder. Ook de vervolg aktie is voor mij belangrijk.

Filmpjes en ander......... over dit onderwerp zijn van harte welkom


Met vriendelijke groet

Erik Bosscher

Heb net een testfilmpje over ademluchtcilinders naar je gestuurd Erik.......Misschien kun je het gebruiken. ;)


ajax

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 28 december 2005, 19:32:33
We hebben verlede jaar hier een ongeluk gehad met een cilinder die iemand op een muurtje in een gebouw liet vallen. Hierdoor brak de afsluiter eraf en vloog door diverse deuren en ook nog door een gipswand heen. Hierbij is 1 brandweerman gewond geraakt en in het ziekenhuis opgenomen geweest. Inmiddels is alles weer goed en mag er nooit meer dan 2 cilinders per man mee genomen worden. Dus in elke hand 1 en niet nog eens onder elke arm 1


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #3 Gepost op: 4 januari 2006, 08:32:07
Bij ons zijn er niet echt ongevallen gebeurt maar eerder bijna ongevallen.

Laten vallen van de flessen  lijkt wel vaker voor te komen en komt steeds goed af.
Veel vloeken en men let er weer op.

Ook het vervoer naar de buurgemeente bvoor het vullen gaat nog niet juist.
Gewoon stapelen achterin de manschappen/materialen wagen. je moet er niet aan denken als er wel een valt.

Daarom zijn we nu bezig met kratten te maken waarin er een negental kan staan en niet meer kunnen bewegen.

groeten
Guust


backdraft

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 17 januari 2006, 12:47:37
In sommige korpsen in België is het verboden om 2 persluchtflessen te dragen om ongevallen als deze te voorkomen.
Bij ons zijn het allemaal composietflessen en we dragen er zorg voor.Voor transport worden ze in kratten recht gezet.
Zelfs als na een brand  de brandweerman die perslucht gebruikt heeft wordt die altijd geholpen door een tweede brandweerman
zodat ze zeker niet op de grond kan vallen. :)