29.12.05 14.06u Middelbrand in Woning Blok Krommenie

Auteur Topic: 29.12.05 14.06u Middelbrand in Woning Blok Krommenie  (gelezen 5888 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #10 Gepost op: 29 december 2005, 22:30:13
Deze foto past wel  in mijn mislukte topic iets te leren van foto's ;D ;D........kan zien dat er weinig mensen dat gelezen hebben ;D ;D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 29 december 2005, 22:40:33
Ik heb dat topic wel gelezen, maar hier zie je toch vlammen onder die pannen zitten
en ik heb altijd geleerd als je iets kunt zien (wanneer er geen glas tussen zit) je iets ook kunt raken.
Dus met water kun je wel degelijk die vlammen raken
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Rene112

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 29 december 2005, 23:50:31
Tja.... het is natuurlijk niet de methode om het brandje te blussen.... maar een beetje temperend effect op de vlammen onder/tussen de pannen heeft het absoluut....

En soms ben je in een situatie waarin je bijvoorbeeld even moet wachten op een hoogwerker of autoladder om goed de pannen weg te kunnen halen...

Ik heb zelf wel een paar keer meegemaakt dat het nathouden (liefst naar boven toe tussen de pannen door spuiten) als overbrugging wel effectief was  :D ;D

Daarom is het zo lastig om op basis van één foto een oordeel te geven over de juistheid van de inzet......  ;)

groeten,
René de Caluwé


RUIJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #13 Gepost op: 30 december 2005, 08:39:33
Ik ben het helemaal met je eens Rene.

En als ik het pannendak zo bekijk, is het niet een pannendak zoals we vandaag de dag op een dak mogen verwachten. (dus met een behoorlijke overloop)

Dus.... de blussing heeft (IN DIT GEVAL!) zeker nut.

Echter je zult ze altijd moeten verwijderen om goed te kunnen af / nablussen.

Gr Ruud


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #14 Gepost op: 30 december 2005, 09:46:38
Ik zie het nut er niet echt van in, die pannen gaan echt niet branden en met een goede binnenaanval is dat brandje zo uit.......je haalt de vlammen er buiten vanaf maar onder de pannen brand het rustig door hahaha  ;)

Maar ik neem aan dat er binnen ook een straaltje is ingezet ;D


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #15 Gepost op: 30 december 2005, 09:51:39
KROMMENIE - Bij een dakbrand van een woning aan het Blok in Krommenie is vanmiddag grote schade ontstaan. De woning waar de brand uitbrak is sinds korte tijd net verbouwd. Hoe de brand is ontstaan is nog niet bekend, de kans is mogelijk dat het ontstaan is door vuurwerk.

En ik was er lekker snel omdat het bij mij in de straat is  ;D :D ::)

Uitgerukte Voertuigen:
58 607 PM Krommeniedijk
58 636 TS Wormerveer
58 637 TS Krommenie
58 656 AL Wormerveer
58 685 Ademwagen Zaanstreek
58 691 OVD West

Foto's © Jeroen Ket



Het scheelde weinig of het werd een flinke uitslaande brand, als je goed tussen de dakpannen kijkt op de onderstaande foto zie je de vlammen er al doorheen komen..................de brandweer was echt nét te vroeg..............ehhhhhhh optijd ;D












het kan dan echt aan mij liggen maar als ik naar de foto's kijk en ik zie nog sneeuw op het dak liggen met een dak wat niet geisoleerd is (anders zie je de vlammen niet) en je gaat dan met hd buit de pannen nat houden en je laat de brand binnen lekker verder doorgaan nee ik heb daar toch een andere kijk op.

maar misschien is het wel een noodgreep omdat ik niemand met ademlucht op zie lopen )tenmisnte die buiten staan dan...???? maar dit weet je niet zeker dus is maar een vermoeden wat ik heb.

of is dit weer het oh zo bekende straaltje voor het publiek.....

als er nog meer foto's van zijn wil je ze er dan bijzetten

Rene,
tuurlijk zijn er voorbeelden dat het wel degelijk effect kan hebben maar als ik deze foto's zie en dan met name de sneeuw die er nog op ligt en de rook (kleur) is het mijns inziens beter om 1 straal hd effectief binnen te zetten als buiten er water op pompen in de hoop dat er wat water door de pannen naar binnen gaat. Er ligt immers ook al een straat ld klaar...????

Wilde mijn bericht posten maar zag dat Shave ook al weer een reactie heeft gezet.


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #16 Gepost op: 30 december 2005, 09:54:33
bij een melding woningbrand , word er standaard ademlucht omgehangen


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #17 Gepost op: 30 december 2005, 10:06:01
Om de situatie over het blussen en dakpannen even te verduidelijken: In dit geval heeft het dus WEL GEHOLPEN! om zo te blussen!..............

Iedere situatie zal weer anders zijn, maar naar mijn mening heeft de Krommeniesche en Wormerveersche brandweer hun werk goed gedaan, ze hebben weten te voorkomen dat de brand uitslaand werd, en dat scheelde écht niet veel.............

Dus mochten de mannen meelezen: Top werk verricht, ondanks het vervelende paaltje in de straat............... :)


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #18 Gepost op: 30 december 2005, 10:15:27
Om de situatie over het blussen en dakpannen even te verduidelijken: In dit geval heeft het dus WEL GEHOLPEN! om zo te blussen!..............

Iedere situatie zal weer anders zijn, maar naar mijn mening heeft de Krommeniesche en Wormerveersche brandweer hun werk goed gedaan, ze hebben weten te voorkomen dat de brand uitslaand werd, en dat scheelde écht niet veel.............

Dus mochten de mannen meelezen: Top werk verricht, ondanks het vervelende paaltje in de straat............... :)
jeroen heb je hier nog meer foto's van?
kun je even iets duidelijker zijn over de inzet die gedaan is? je kunt namelijk zo niet blussen! zorgen dat hij niet uitslaand word en binnen hleemaal uit laten branden is maar hoe je het bekijkt of je goed werk hebt verricht.....


RUIJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #19 Gepost op: 30 december 2005, 10:16:45
Ten eerste wil ik even kwijt dat er leuk wordt gediscuseerd. Dat heb ik wel eens anders gezien.

Om vervolgens nog eens terug te komen op de inzet. Ik vraag me af of een binnenaanval wel zoveel opleverd. Mogelijke oorzaak was vuurwerk onder het dat. Wat dus inhoud dat de brand dus tussen de pannen en de dakplaten zit. Grote kans dus dat er binnen zelfs nog niets te zien is. En het is nog maar de vraag of je er dan zonder slopen bij komt.

Al met al.

1. De straal op het dak heeft zeker nut gehad.
2. De pannen zullen uiteidelijk toch verwijderd moeten worden.
3. Een binnenaanval is zeker noodzakelijk om uitbreiding te onderzoeken / voorkomen.
4. Het is maar de vraag of je er zonder slopen (van de dakplaten) van binnenuit bij komt.

Gr