Uit de media 2006

Auteur Topic: Uit de media 2006  (gelezen 361045 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Menneke86

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 401
Reactie #1430 Gepost op: 27 juli 2006, 18:10:16
Grote brand in bejaardencomplex Sittard
 
In de Putstraat in Sittard is in een bejaardencomplex een grote brand uitgebroken.

Het gaat om een binnenbrand in een appartement. Meer details ontbreken nog.   

27-7-2006 17:39
 

Bron: www.l1.nl


Marvin

  • Gast
Reactie #1431 Gepost op: 27 juli 2006, 22:48:52
WAALWIJK - In Waalwijk is donderdagmiddag een dode man gevonden. Het stoffelijk overschot lag in een huis boven een winkel in de Stationsstraat. Het lichaam werd rond half vier gevonden na een melding van wateroverlast in het pand. Toen de eigenaar naar binnen ging, ontdekte hij de dode man. De politie zoekt nu uit waaraan de man is overleden. Het lijkt om een ongeluk te gaan, maar de politie sluit een misdrijf nog niet uit. Bron: omroepbrabant.nl.


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #1432 Gepost op: 28 juli 2006, 15:25:37
Asbestschip Otapan toch vrijdag weg
28-7-2006 De Mexicaanse tanker Otapan vertrekt toch vrijdag uit de Amsterdamse haven. Dat bevestigde een woordvoerster van het ministerie van VROM.
Aan het begin van de middag zullen de trossen worden losgegooid. Het schip wordt naar Turkije gesleept waar het in de buurt van Izmir zal worden gesloopt.
De Otapan kan niet op eigen kracht varen. Het schip zou eerder deze week al gaan, maar problemen met het evenwicht tussen het voor- en achterschip gooiden roet in het eten. "Dit is verholpen. Het schip is technisch goedgekeurd voor vertrek", aldus VROM. Om 13.00 uur is de sleepboot besteld.


14:45uur is de boot vertrokken onder begeleiding van de KLPD


Schip verlaat Amsterdam Schipdok


P65 ( amsterdam )


Karim

  • Gast
Reactie #1433 Gepost op: 29 juli 2006, 14:03:37
Rotterdamse agenten belazerden de kluit

Meer dan 40 agenten van het politiekorps Rotterdam-Rijnmond hebben fraude gepleegd met een belastingvrij fietsplan. De agenten mochten een fiets kopen ter waarde van maximaal 749 euro en 250 euro aan accessoires. Ruim 40 kochten een goedkopere maar declareerden veel meer. Dat deden ze met behulp van een vervalste rekening van de fietshandelaar, waardoor ze enkele tientjes tot een paar honderd euro meer op hun bankrekening dan ze daadwerkelijk hadden uitgegeven.

Tegen 22 agenten loopt een strafrechtelijk onderzoek naar valsheid in geschrifte en een disciplinair onderzoek; de rest kan nog maatregelen verwachten.

De korpsleiding, die het onderwerp van gesjoemel met declaraties bespreekbaar wil maken binnen het Rotterdamse korps, maakte het incident zelf intern bekend om ervan te leren. In totaal maakten 1.500 politiemensen de afgelopen drie jaar gebruik van de fietsenregeling.

Bron: Algemeen Dagblad



Agenten vastgezet in drugszaak

In een onderzoek van een half jaar van de politie Flevoland naar een drugsbende, zijn de afgelopen tijd acht arrestaties verricht. Drie van de verdachten waren zelf werkzaam bij opsporingsdiensten: twee bij de regiopolitie Flevoland en één bij de Koninklijke Marechaussee.

Twee van de opsporingsambtenaren zijn in afwachting van hun proces op vrije voeten gesteld. Eén Flevolandse politieagent zit nog in de cel.

De groep arrestanten wordt verdacht van drugshandel (onder meer XTC), witwaspraktijken, het aannemen van steekpenningen en omkoping van ambtenaren danwel het zich laten omkopen. Alle verdachten zijn mannen tussen 22 en 47 jaar.

Bron: De Telegraaf


Politiefan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
Reactie #1434 Gepost op: 29 juli 2006, 18:41:14
Dode en gewonden door aanrijding Burgh-Haamstede

Uitgegeven: 29 juli 2006 17:42
Laatst gewijzigd: 29 juli 2006 17:46

BURGH-HAAMSTEDE - Een verkeersongeval in Burgh-Haamstede heeft zaterdagmiddag het leven gekost aan een vrouw. Een andere vrouw en een man raakten gewond. Alle drie de slachtoffers waren fietsers, die werden aangereden door een auto.

Volgens een ooggetuige zigzagde de auto over twee- tot driehonderd meter door het verkeer heen op de Hogeweg in het dorp. Daarbij reed het voertuig meerdere mensen aan, aldus een woordvoerder van de Zeeuwse politie. De bestuurder reed door, maar kon later worden aangehouden.


De auto schepte eerst een man en een vrouw op de fiets van achteren. Het gaat om een echtpaar uit Rotterdam. Beide belandden op de motorkap. De man raakte zwaargewond en is met de traumahelikopter overgebracht naar een ziekenhuis in Rotterdam. De vrouw is met onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis in Goes. De slachtoffers zijn een echtpaar uit Rotterdam.

Obstakels

De automobilist reed vervolgens tegen enkele obstakels, waarna hij een tegemoetkomende fietster schepte. Ook deze vrouw kwam hard op de motorkap. Zij was vrijwel op slag dood.

De bestuurder reed opnieuw door, maar stopte een eind verder op de Hogeweg, waar hij werd aangehouden. Wat hem bezielde, is nog niet duidelijk.

bron: www.nu.nl


ltdoka

  • Gast
Reactie #1435 Gepost op: 29 juli 2006, 19:05:46
Dode en gewonden door aanrijding Burgh-Haamstede

Wat hem bezielde, is nog niet duidelijk.

bron: www.nu.nl


WAT een randdebiel van een bestuurder !!! >:( , sorry voor het woord

En waarop bazeer jij dat het een randdebiel betreft..... er staat toch duidelijk dat er nog NIET BEKEND is wat de man bezielde misschien een black-out of wat dan ook maar vind je conclussie wel erg kort door de bocht hopenlijk kon je met dergelijke kortzichte conclusies niet bij de politie


N9213Q

  • Gast
Reactie #1436 Gepost op: 29 juli 2006, 19:11:12
Is inderdaad nooit gepast om zulke taal te gebruiken. Dat ze de doorrijder keihard >:( aan mogen pakken staat voor mij als een paal boven water! Je zal 't bericht maar aan de deur krijgen... :-[


Politiefan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
Reactie #1437 Gepost op: 29 juli 2006, 19:15:07
Nogmaals sorry voor het woord!!  :-[
Heb het weggehaald, reageerde zo omdat ik helaas een keer meegemaakt, gebeurde toen vlakbij mijn huis!!


ltdoka

  • Gast
Reactie #1438 Gepost op: 29 juli 2006, 19:19:21
Dat ze de doorrijder keihard >:( aan mogen pakken staat voor mij als een paal boven water!

En ook dat is denk ik afhankelijk van de reden, als ik in mijn auto onwel wordt en daarbij ook nog iemand dodelijk verwond moet ik dan kiehard aangepakt worden omdat ik onwel werd..... er zal gerust een onderzoek gedaan worden hoe en wat en de uitkomst daarvan zal bepalen hoe hard iemand aan gepakt moet worden maar jou opmerking vind ik ff te kort door de bocht


Politiefan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
Reactie #1439 Gepost op: 29 juli 2006, 19:22:26
En ook dat is denk ik afhankelijk van de reden, als ik in mijn auto onwel wordt en daarbij ook nog iemand dodelijk verwond moet ik dan kiehard aangepakt worden omdat ik onwel werd..... er zal gerust een onderzoek gedaan worden hoe en wat en de uitkomst daarvan zal bepalen hoe hard iemand aan gepakt moet worden maar jou opmerking vind ik ff te kort door de bocht

Daarom heb ik het ook aangepast!!