Uit de media 2006

Auteur Topic: Uit de media 2006  (gelezen 361061 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #1460 Gepost op: 7 augustus 2006, 23:38:03
A) De uitspraak step is een beetje jammer van de heren en dames Telegraaf :(
B) De Segway is een van de hippere transportmiddelen heden ten dage. Helaas heeft het nog niet de beloften waar kunnen maken zoals deze destijds rondwaarden, maar ik kan in iedergeval zeggen: Ik ben wel behoorlijk jaloers op de mensen die deze ubergadget mogen gebruiken. Nog los van het feit dat ik denk dat op de internationale locatie schiphol, dit een mooi beeld geeft naar de buitenlanders (die hem echt wel kennen) dat onze mensen mee gaan met de tijd ;)

Kortom kewl !!!! (zeg dat dan gelijk   :-\)

welke beloften doel je op?

overigens heb ik er zelf ook op gereden, en het valt nog niet mee.

bijgaand 2 fototjes, van de site van WeMove (http://www.wemove.nl/)

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]
Nemo me impune lacessit


Karim

  • Gast
Reactie #1461 Gepost op: 8 augustus 2006, 15:12:37
Vuistslag voor ambulancehulpverlener.

AMSTERDAM - Ambulancemedewerker Tom Tuijl (47) zag de klap niet aankomen. Ineens werd hij, terwijl hij vrijdagnacht bezig was een onwel geworden vrouw te helpen, met een vuist in zijn gezicht geslagen.

De dader, een dochter van de vrouw, werd aangehouden. Tuijl - tand door zijn lip - deed aangifte en hoopt dat er een zaak van komt. ''Niet dat ik zo zwaargewond ben geraakt, maar het is toch te gek dat je op je gezicht wordt geslagen terwijl je hulp probeert te bieden.''

Vrijdagnacht rond twee uur kregen Tuijl en een collega de melding dat er in een café aan de Marnixstraat een vrouw onwel was geworden. ''Ze bleek een aantal wijntjes te hebben gedronken én een jointje te hebben gerookt. Dat was fout gevallen. ''

''Toen we binnenkwamen, zei ze: 'Je moet me naar het ziekenhuis brengen'. Maar daar was geen directe aanleiding voor. Ik probeerde haar ter plekke te helpen, er voor te zorgen dat ze goed thuis kwam en te regelen dat er iemand bij haar bleef. En toen kreeg ik die klap. Zomaar. Er stonden inmiddels vier politiemannen om me heen. Die hadden het ook niet zien aankomen. Je bent in bepaalde situaties natuurlijk extra alert. Maar dit was een keurige jonge vrouw, prima gekleed.''

Voor Tuijl was het, in acht jaar tijd, voor het eerst dat hij een klap kreeg. ''Maar ik ben zeker niet de enige. Je hoort van collega's in toenemende mate dat ze agressief worden benaderd. Het zorgt ervoor dat je steeds voorzichtiger wordt. En die onwel geworden vrouw heb ik niet eens verder kunnen helpen. Mijn collega heeft, geloof ik, nog wel met omstanders gesproken om iets voor haar te regelen.''

Geweld tegen ambulancepersoneel komt vaker voor. Uit frustratie omdat de daders menen dat de hulpverleners te weinig doen of te laat komen, uit baldadigheid of soms zo maar.

Zo belaagden jongeren twee maanden terug hulpverleners bij het De Mirandabad toen deze probeerden een onwel geraakte dronken jongen te helpen en enkele weken terug werden GGD-medewerkers op het Entrepotdok belaagd door woedende familie en vrienden van een patiënt, die aan een hartaanval was bezweken.

Tuijl: ''Maar bij mij gaat het er niet in dat je een hulpverlener sláát. Ik ben opgevoed in de geest dat je respect moet hebben voor mensen die je willen helpen. Tegenwoordig begint het er steeds meer op te lijken dat dat je kwalijk wordt genomen.''

In Amsterdam en Rotterdam draagt het ambulancepersoneel, bij riskante opdrachten, al antisteekvesten. Bij een vorig jaar gehouden steekproef in Amsterdam bleek dat ambulancepersoneel in drie maanden vijftien keer het slachtoffer van fysiek geweld was geworden: van spugen en slaan tot schoppen. Maar er wordt vooral veel gescholden. ''Verbaal geweld tel ik al niet eens meer mee,'' aldus Tuijl.

Zijn belaagster vertelde de politie dat ze vond dat de hulpverlening aan haar moeder niet snel genoeg ging en vervolgens had uitgehaald. ''Ze heeft inmiddels spijt van haar daad. Ze zei dat ze de ambulancemedewerker een brief zou sturen met haar versie van het verhaal én excuses,'' aldus een politiewoordvoerder.


 >:( >:( >:( >:(


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #1462 Gepost op: 9 augustus 2006, 14:57:38
welke beloften doel je op?
(Beetje off-topic excuses daarvoor) Rond de millenium wisseling was de Segway gehuld in een hoop mist. Het zou de manier waarop wij (lees: de mensheid) zich voortbewoog revolutionair veranderen. Niets geen auto's, fietsen, motoren, brommers.....nee segway. Die belofte is niet helemaal uitgekomen. Wel is de segway nu (een paar jaar na introductie) langzaam ook in ons land als hip product op de markt aan het komen.
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Bart S

  • Gast
Reactie #1463 Gepost op: 9 augustus 2006, 15:04:20
In Amsterdam en Rotterdam draagt het ambulancepersoneel, bij riskante opdrachten, al antisteekvesten.

Even een kleine correctie op deze hardnekkige fout: dit is in Amsterdam zeker niet het geval!


Politiefan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
Reactie #1464 Gepost op: 9 augustus 2006, 16:00:57
Politie verijdelt groepszelfmoord

Uitgegeven: 9 augustus 2006 11:59
Laatst gewijzigd: 9 augustus 2006 14:51

AMSTERDAM - De politie heeft enkele tijd geleden een groepszelfmoord verijdeld. Twaalf meisjes uit Enschede jutten elkaar begin dit jaar via chatboxen en msn op om zelfmoord te plegen. Dat meldt de NOS woensdag.

Aanleiding hiervoor was de zelfmoord van een Turkse medescholier. De scholieren van 12 tot 14 jaar zitten op het Stedelijk Lyceum.


De school schakelde de hulp van de politie in om de hype te stoppen. Een speciaal crisisteam voerde daarop gesprekken met de meisjes. Een van de scholieren moest worden opgenomen in een kliniek.

Twents probleem

De GGD Twente beschouwt de zelfmoord-oproepen als een "Twents probleem". Het is volgens een woordvoerder niet duidelijk of elders in Nederland ook tieners elkaar via chatboxen en internet aansporen zelfmoord te plegen.

Een woordvoerder in Groningen liet weten door het incident in Enschede "geschokt" te zijn. Hij hoopt dat er geen sprake van een trend is. Volgens de GGD-woordvoerder lijkt geen van de twaalf deelnemers daadwerkelijk een zelfmoordpoging te hebben gedaan.

Waarschuwen

Naar aanleiding van het incident zal de gemeente na de zomervakantie op scholen gaan waarschuwen over de risico’s en gevaren van msn’en en chatten.

bron: www.nu.nl


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #1465 Gepost op: 9 augustus 2006, 16:34:16
Klazienaveen  - Bij het ontmantelen van een hennepkwekerij aan de Industriestraat in Klazienaveen is woensdagmiddag de cameraploeg van 112 Drenthe aangevallen. Toen de mannen voor deze website filmopnames maakten van de ontmanteling van de plantage in de kelder van een bedrijfspand, werden ze belaagd door een groep nog onbekende mannen, die met een auto op hen inreden. Bij de belaging viel een gewonde. Ook raakte de apparatuur van de mannen van 112 Drenthe zwaar beschadigd.

Meer nieuws volgt!

Zijn hopelijk toch geen forummers?  :-X
343, never forget.


Bart S

  • Gast
Reactie #1466 Gepost op: 9 augustus 2006, 16:39:35
Cameraploeg aangereden
Hilversum, 28-02-2005
Een cameraploeg is zijn leven tijdens het uitvoeren van zijn werk niet altijd zeker. En dat geldt niet alleen in oorlogsgebieden. Tijdens opnamen op de Melkmeent zijn vrijdag rond 12.30 uur twee personen uit een aangereden. De automobilist was op korte afstand van de ploeg gestopt. Om zijn weg te vervolgen moest hij om de groep heen. Hierbij raakte hij leden van het team.
De bestuurder die vrijdag rond 12.30 uur twee leden van een cameraploeg heeft aangereden, is er snel met zijn auto vandoor gegaan. De politie heeft een onderzoek ingesteld naar het ongeval. Getuigen worden verzocht contact met de politie op te nemen. Dat kan via telefoonnummer 0900-8844. Anoniem melding doen kan via nummer 0800-7000.

Zijn hopelijk toch geen forummers?  :-X

Als ik het goed heb begrepen gaat het om mensen van "112 drente".

Edit: Ja, HIER gevonden!


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #1467 Gepost op: 9 augustus 2006, 17:57:10
Oeps foutje. Ik had gegoogeld en het bericht wat ik eerst vond geplakt. Datum en plaats klopt niet.  ;)
343, never forget.


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #1468 Gepost op: 10 augustus 2006, 00:06:53
belachelijk >:(


Bart S

  • Gast
Reactie #1469 Gepost op: 10 augustus 2006, 00:16:38

Ze zijn lid van dit forum ..

OK, maar zijn ze nou geslagen en geschopt, of is er nou met een auto op ze ingereden? Want nou lees ik twee verschillende versies?