Gierton omgebouwd tot rijdende jacuzzi...

Auteur Topic: Gierton omgebouwd tot rijdende jacuzzi...  (gelezen 5039 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Gepost op: 10 januari 2022, 12:43:26
Onder welke regelgeving valt dit?  ::)



Samen sterk in de hulpverlening!


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #1 Gepost op: 11 januari 2022, 14:16:33
Het is voor de bestuurder in ieder geval een overtreding van artikel 61b, lid 1 van het RVV. Al zijn er ongetwijfeld nog meer bepalingen die dit gebruik tegengaan cq strafbaar maken.

Artikel 61b, lid 1 Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV)
Het is verboden personen te vervoeren in de open of gesloten laadruimte van een motorvoertuig of bromfiets en in of op een aanhangwagen achter een motorvoertuig of bromfiets.
Senior GGP / Oost-Brabant


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2 Gepost op: 11 januari 2022, 21:50:19
Ik zie nog wel wat dingetjes zoals breedte, afgeknotte driehoek en verlichting ;)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #3 Gepost op: 12 januari 2022, 07:16:57
Als die kachel brandt,tijdens het rijden. Kan dat dan ook onder artikel 5 vallen? Brandende blokken hout die op de weg kunnen vallen lijkt me voor overige weggebruikers een risico.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #4 Gepost op: 13 januari 2022, 11:50:04
Ik zie nog wel wat dingetjes zoals breedte, afgeknotte driehoek en verlichting ;)

Op dat soort zaken doelde ik inderdaad. En ik gok zomaar dat dit lijstje nog niet uitputtend is... ;)

Als die kachel brandt,tijdens het rijden. Kan dat dan ook onder artikel 5 vallen? Brandende blokken hout die op de weg kunnen vallen lijkt me voor overige weggebruikers een risico.

Dat zou kunnen, maar is afhankelijk van de exacte situatie, omstandigheden etc. Bestaat de kans dat die brandende blokken op de weg vallen? Klotst het water uit de ton en is of kan dat gevaarlijk zijn? En zo kunnen we nog even door "wat-als'en" denk ik.


Overigens rijdt deze creatie in mijn werkgebied rond, dus ik bekijk dit topic met gezonde nieuwsgierigheid.
Senior GGP / Oost-Brabant


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Reactie #5 Gepost op: 13 januari 2022, 16:30:36
Het is voor de bestuurder in ieder geval een overtreding van artikel 61b, lid 1 van het RVV. Al zijn er ongetwijfeld nog meer bepalingen die dit gebruik tegengaan cq strafbaar maken.

Artikel 61b, lid 1 Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV)
Het is verboden personen te vervoeren in de open of gesloten laadruimte van een motorvoertuig of bromfiets en in of op een aanhangwagen achter een motorvoertuig of bromfiets.
Hoe zit dit met opleggers en andere gelede voertuigen (de befaamde harmonica-bussen)? Je ziet nog wel eens oude foto's van zo'n streekbus in oplegger-uitvoering...


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #6 Gepost op: 13 januari 2022, 21:30:02
Als het als bus is ingericht is het geen laadruimte meer ;)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein