Krakersidealen.....

Auteur Topic: Krakersidealen.....  (gelezen 7570 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #10 Gepost op: 7 januari 2006, 18:14:36
www.antikraak.nl   ;D

Mijn zoon Enne doet beide, hij was in Amsterdam bewoner (kraker) van één van de woningen van een hele buurt die al een paar jaar "opgeknapt" zou worden én woonde als anti kraker op de Koninginneweg in een ex-bejaardehuis, met meerdere jongeren. Het verschil zag ik niet zo, de uitgewoondheid van beiden ontliep elkaar niet zoveel... ;D

Een andere jongen (vriend van 'm) woont in een studenten flat. Breek me de bek niet los... :-X

Allemaal op zichzelf staande voorbeelden die niets bewijzen over alle krakers, alle studenten en alle jongeren. En over alle huizen bezitters natuurlijk. Rotte appels houd je overal...

Henk


Karim

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 8 januari 2006, 01:48:46
Allemaal op zichzelf staande voorbeelden die niets bewijzen over alle krakers, alle studenten en alle jongeren. En over alle huizen bezitters natuurlijk. Rotte appels houd je overal...


Maar 't grote verschil hier is dat 't niet om enkele rotte appels gaat, maar om 't overgrote merendeel van de groep....


Maar het is tuig van de richel, er wordt drugs gedeald, er hangt heel de dag een blauwe hasjwalm in de straat. Om 3 uur 's nachts begint hun bandje te spelen en meer dan eens wordt er geknokt (waarbij ze bijv met stalen buizen op elkaar slaan) en politie en ambulance uit moeten rukken, wat de staat dus veel geld kost. Ze zijn daarnaast ook nog eens bedreigend en agressief richting de 'nette' buurtbewoners.


Precies!

't is gewoon 1 grote groep rotte appels, waar misschien enkele appels tussen zitten die nog wel te eten zijn, om 't zo maar even uit te drukken....


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #12 Gepost op: 11 januari 2006, 17:12:18
Maar 't grote verschil hier is dat 't niet om enkele rotte appels gaat, maar om 't overgrote merendeel van de groep....

Precies!

't is gewoon 1 grote groep rotte appels, waar misschien enkele appels tussen zitten die nog wel te eten zijn, om 't zo maar even uit te drukken....

ach, dat is jouw indruk. Niet op feiten gebaseerd. De bezetters van Schinveld was ook zulk tuig volgens sommige "hulpverleners" hier. Toch verliep de ontruiming ordelijk en geweldloos, wat echt niet gekund had als het gajus was geweest.

Mensen baseren hun discriminerende oordeel vaak alleen op wat voor hun neus gebeurd en kijken ook niet verder. Een Marokkaan berooft een oud dametje en dan wordt meteen de hele marokkaanse gemeenschap tot boeventuig gedegradeerd. Ik heb niet zo'n hoge pet op van volwassenen die oordelen op sumiere gegevens. Zeker niet als dat hulpverleners zijn.

Henk


Karim

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 11 januari 2006, 17:23:41
ach, dat is jouw indruk. Niet op feiten gebaseerd. De bezetters van Schinveld was ook zulk tuig volgens sommige "hulpverleners" hier. Toch verliep de ontruiming ordelijk en geweldloos, wat echt niet gekund had als het gajus was geweest.


Da's niet alleen mijn indruk, maar die van 't grootste deel van de bevolking, en niet op feiten gebaseerd maar op ervaringen en indrukken  

En die lieve bezettertjes van jou hebben anders wel mensen (bedrijven) bedreigd en vernielingen aangericht....


Ambuman

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 21 januari 2006, 17:20:32
Laat dan de overheid eerst eens iets doen aan het recht op wonen. Recht op wonen is leuk, maar laat de overheid dan zelf ook eens met initiatieven komen ipv verbieden dat je eigen huis leeg staat.
Laten ze projecten stimuleren die ervoor zorgen dat er meer betaalbare woningen komen.
Maar dat is niet lucratief genoeg aangezien je van een flinke villa meer inkomsten hebt dan van een betaalbaar kleiner huis.
Of laat de overheid stimuleren leegstaande kantoorpanden om te laten bouwen tot betaalbare woningen.
Kortom de overheid is niet erg bereidwillig om in het recht op wonen tegemoet te komen.
Verder leven we in het heden en niet in de vorige eeuw. De huisjesmelkerproblematiek is niet erg actueel meer en dus de wetgeving achterhaalt. "Vroeger" had de kraakbeweging ruggegraat, tegenwoordig is het meer een "way of living".
De idealen staan niet meer bovenaan. Het gaat nu om een zekere levensstijl.

En voor wat betreft dit citaat: " Een Marokkaan berooft een oud dametje en dan wordt meteen de hele marokkaanse gemeenschap tot boeventuig gedegradeerd." wil ik vragen of Henk in een ander Nederland woont dan ik.
Dat die Marokkaan een oud dametje berooft is juist de bevestiging die jij kennelijk voor alle gevallen wil zien.
Het algemeen geldende gevoel wat onder de Nederlandse bevolking leeft wordt keer op keer bevestigd door die mensen zelf.
Maar ik zou je willen aanraden: ga eens kijken in een willekeurige Penitiaire Inrichting, ik kan je zwart op wit geven dat maar 10 tot 15% van de gedetineerden van autochtone komaf is. Of zal justitie alleen maar bij allochtone daders z'n best doen om die achter tralies te krijgen?? En Henk, dat zijn bewezen berichten (van die 10 tot 15%).....
Welkom in het echte Nederland...
Sorry was een klein beetje off topic


Karim

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 1 februari 2006, 15:21:49
Eindelijk worden ze verstandig hier


Dekker wil verbod op kraken

DEN HAAG - Het kabinet onderzoekt de mogelijkheid om kraken geheel te verbieden.

Minister Sybilla Dekker van Volkshuisvesting voert hierover al enige tijd overleg met haar collega Piet Hein Donner van Justitie.

''Ze bekijkt maatregelen om het zo veel mogelijk tegen te gaan,'' aldus een woordvoerster van Dekker. ''Het is de bedoeling dat ze zo snel mogelijk met maatregelen naar buiten komt.''

Dekker komt daarmee tegemoet aan een langdurige wens van het CDA. Kamerlid Jan ten Hoopen bepleitte al in 2003 een algeheel kraakverbod. Later beperkte hij dat tot een verbod op het kraken van bedrijfspanden, maar sindsdien heeft hij bij Dekker enkele keren zijn pleidooi voor een algeheel verbod herhaald.

Volgens Ten Hoopen trekt de kraakbeweging hoofdzakelijk illegalen en criminelen aan. Daarbij zijn ook steeds meer buitenlanders, omdat de kraakbeweging in de ons omringende landen wel verboden is.

Een algeheel kraakverbod zou dankzij de steun van VVD en LPF op een krappe meerderheid in de Tweede Kamer kunnen rekenen. Morgen komt het onderwerp ter sprake in een Kamerdebat met minister Dekker.


Gepubliceerd: woensdag 1 februari 2006 @ 09:56
Bron: het Parool]




Target77

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 1 februari 2006, 15:49:14
Eindelijk worden ze verstandig hier


Dekker wil verbod op kraken

DEN HAAG - Het kabinet onderzoekt de mogelijkheid om kraken geheel te verbieden.

Minister Sybilla Dekker van Volkshuisvesting voert hierover al enige tijd overleg met haar collega Piet Hein Donner van Justitie.

''Ze bekijkt maatregelen om het zo veel mogelijk tegen te gaan,'' aldus een woordvoerster van Dekker. ''Het is de bedoeling dat ze zo snel mogelijk met maatregelen naar buiten komt.''

Dekker komt daarmee tegemoet aan een langdurige wens van het CDA. Kamerlid Jan ten Hoopen bepleitte al in 2003 een algeheel kraakverbod. Later beperkte hij dat tot een verbod op het kraken van bedrijfspanden, maar sindsdien heeft hij bij Dekker enkele keren zijn pleidooi voor een algeheel verbod herhaald.

Volgens Ten Hoopen trekt de kraakbeweging hoofdzakelijk illegalen en criminelen aan. Daarbij zijn ook steeds meer buitenlanders, omdat de kraakbeweging in de ons omringende landen wel verboden is.
Een algeheel kraakverbod zou dankzij de steun van VVD en LPF op een krappe meerderheid in de Tweede Kamer kunnen rekenen. Morgen komt het onderwerp ter sprake in een Kamerdebat met minister Dekker.


Gepubliceerd: woensdag 1 februari 2006 @ 09:56
Bron: het Parool]




 ;) ;D ;D


duckhunt

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #17 Gepost op: 5 oktober 2011, 00:23:12
mijn buurman woont gekraakt in een vervallen monumentale villa maar de reactie uit de buurt was eerst dan ook 'geschokt' maar de jongen pakt het prima aan, geen overlast, nette tuin, het is op een spandoek na niet te zien dat het gekraakt is.
de jongens hebben in de eerste dagen netjes briefjes verspreid met waarom ze dit doen en dat wij als buren altijd welkom zijn voor de koffie, heb ik ook een paar keer gedaan en die jongens gaat het echt niet om gratis wonen ,binnen zag alles er ook echt goed en opgeknapt uit..

zo kan het dus gelukkig ook en daarom vind ik dat politie hier dus niet te hard zal moeten optreden ik denk dat het ook echt wel een afspiegeling van de maatschappij is maar dat relschoppers gewoon vaker in de media komen.
je hebt aso krakers en vieze krakers en zo heb je ook nette krakers... even proberen de rotte appels eruit te pikken :)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #18 Gepost op: 5 oktober 2011, 13:03:25
Dat is typisch deze regering, hard de krakers aanpakken (gevolg) maar niet de speculanten en de leegstand (oorzaak).

Ik weet nog dat dezelfde rechtse napraters iedereen die geen baan kon krijgen "langharig, werkschuw tuig" noemden. Op verjaardagen enzo voerde ik felle discussies met die lui (toenmalige schoonfamilie  >:D ) Veel van die mensen zitten nu zelf zonder werk  098uo . Het grootkapitaal heeft een goede PR machine.

Sociale woningen worden op grote schaal verkocht, of komen bij het leegkomen in de vrije sector terecht. Mijn zoon Jeffrey is blij dat hij eindelijk een appartement gevonden heeft na jaren zoeken,  voor maar 800,00 euro in de maand!

De mensen die roepen dat de krakers hard moeten worden aangepakt, wonen zelf knus en vaak (nog) goedkoop in een huisje.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #19 Gepost op: 5 oktober 2011, 13:08:04
Dat is typisch deze regering, hard de krakers aanpakken (gevolg) maar niet de speculanten en de leegstand (oorzaak).


De mensen die roepen dat de krakers hard moeten worden aangepakt, wonen zelf knus in een huisje.
Nou ben ik het met je eens dat de overheid ook zeker de leegstand en speculanten moet aanpakken, maar de krakers van nu hebben toch echt andere idealen als de krakers uit de jaren 70/80. Helaas zie je dat een groot deel van de huidige krakers bestaat uit oost Europeanen die het kraken gebruiken om goedkoop een woning te vinden en totaal niet geïnteresseerd zijn in de oude idealen. Daarnaast zien we ook steeds vaker dat woningen al gekraakt worden als ze net leeg staan of gewoon in de verkoop staan. Tot slot, als je af en toe ziet hoe de gekraakte woningen eruit zien als ze terug worden gegeven aan de rechtmatige eigenaar, dan is dat gewoon te triest voor woorden.  :(

edit: Leuk om een topic uit 2006 weer omhoog te halen.   ^-^
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.