Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten

Auteur Topic: Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten  (gelezen 329748 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #30 Gepost op: 10 januari 2006, 21:50:59
Een dringende taak heeft betrekking op:
- een voor de mens levenbedreigende situatie die directie hulp of hulpverleningsdiensten vergt;


Voorheen was dit toch voor mens en dier?

Eric

Een dringende taak heeft te maken met de prioriteitstelling van het uitrukkende voertuig. Wil niet zeggen dat de brandweer niet uitrukt voor een koe in de sloot ;D


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #31 Gepost op: 10 januari 2006, 23:11:27
dus de politie mag niet zon bordje in de auto hebben? dus als ik lekker met 100 over 80 weg rijd of wat dan ook . zon teken krijg, ikke stoppen, ik die politie kan zeggen dat ze mij onwettig van de weg afhalen. ajuus meneer de agent, ik ga er weer van door. hahah
 :D :D :D ;)

het woord stop staat wel in de wet, het woord politie en andere woorden niet, maar het mag wel op de weg.

politie controleerd ook of je 3 x maal het woord stop gelezen heb, het woord politie vinden zij niet interessant.
Nemo me impune lacessit


Karim

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 11 januari 2006, 00:04:25
politie controleerd ook of je 3 x maal het woord stop gelezen heb, het woord politie vinden zij niet interessant.

Goed om te weten! Als ik in't vervolg de 1e keer STOP zie staan doe ik gauw m'n ogen dicht  ;D


Ambuman

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 11 januari 2006, 10:22:31
Het is ook echt weer Nederland. Hoe meer regels en hoe meer er geregeld wordt, hoe leuker de overheid het vindt.
Er moet eens bij de basis gekeken worden. Vertel in de rijopleiding voor het rijbewijs nou eens wat iemand moet doen als er een voorrangsvoertuig nadert. Hoe wel te reageren en hoe juist niet te reageren. Dat zou al een hoop ongemak voor alle partijen schelen.
Verder vind ik het grote onzin om ter plaatse blauw uit te gooien. Op het moment dat je op straat bezig bent, ben je een gevaar voor de overige weggebruikers. Dat moet gezien worden. Als er 3 politiewagens, 2 ambulances en 3 brandweerwagens staan kijken mensen toch wel. Dat ligt niet aan de blauwe zwaailichten maar aan de nieuwsgierige aard van de mens.
Al die onderzoeken zijn zo nutteloos en geldverslindend. In 90% van de landen rijden ze met Yelp, en weet ik het wat voor sirenes, maar hier in ons kikkerlandje wordt geacht dat het toch duidelijker is om met een 2-toontje te rijden van 90dB.

Ik heb in Amerika gereden en neem maar aan dat je het hart niet in je lijf hebt om te blijven staan als er een voorrangsvoertuig achter je staat en je kijkt echt wel uit op een kruising als je een voorrangsvoertuig hoort naderen.

Maar goed waar een klein land groot in kan zijn...............


miv

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 11 januari 2006, 19:10:55
heeft er iemand een geluidsfragment ergens staan van een auto met zon elektronische 2 toon sirene?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #35 Gepost op: 11 januari 2006, 19:46:19
ik durf bijna niet te spammen maar www.brandweerterneuzen.nl.nu staan er zeer veel filmpjes
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #36 Gepost op: 11 januari 2006, 20:02:26
het woord stop staat wel in de wet, het woord politie en andere woorden niet, maar het mag wel op de weg.
en het RVV is geen wet inderdaad.... maar ik neem aan dat je de Amvb's ook bedoelt?
politie controleerd ook of je 3 x maal het woord stop gelezen heb, het woord politie vinden zij niet interessant.

Daar heb ik me nou echt nog nooit mee bezig gehouden... hoe vaak iemand het zou kunnen lezen.... daarnaast duurt het meestal wel een keer of 6 tot 10 voordat iemand doorheeft dat er iemand achter hem rijdt met een stoptransparantje aan.....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


miv

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 11 januari 2006, 20:32:21
over een tijd kom het nog zover, dat de overheid zegt,
aaa, het is niet meer echt nodig om met ogs te rijden.
zoveel nut heeft het niet,

misschien nog eenklein flitsertje achter de grill. 

 :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X

maar moet eerlijk zijn he, heb op die site nu 2 filmpjes gekeken van die ovd wagens, en echt lelijk vind ik het niet. alleen zo achtjes?

die hoor je alleen van dichtbij, als overig verker je al van ver hoord aankomen, kunnen ze veel eerder aan de kant gaan. verkeersveiligheid ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #38 Gepost op: 11 januari 2006, 20:44:40
De ovd hier heeft em er ook opzitten en ik moet heel eerlijk zeggen dat het geluid in het echt wel mee valt, hij is goed te horen, ben alleen meer van de martin hoorn (die is net ff duidelijker)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 13 januari 2006, 15:14:20
De ovd hier heeft em er ook opzitten en ik moet heel eerlijk zeggen dat het geluid in het echt wel mee valt, hij is goed te horen, ben alleen meer van de martin hoorn (die is net ff duidelijker)

Ik heb nog een filmpje van de OvD van Amstelveen. Vanuit de autogefilmd, zat ineens achter ons. Wel slecht hoorbaar die sirene, je ziet ook dat een automobilist pas na 20 seconden aan de kant gaat omdat ze de sirene waarschijnlijk niet hoorde. Die hoorn's die op de Autospuit van Amstelveen/Amsterdam dat hoor je teminste, en het klinkt ook nog goed!