Agenten alleen op surveillance

Auteur Topic: Agenten alleen op surveillance  (gelezen 3940 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #10 Gepost op: 4 januari 2006, 23:27:07
Iik heb ja onder voorwaarden gestemd, er is in het buitenland al veel ervaring mee opgedaan, o.a. in landen met veel vuurwapengeweld en ook daar wordt nog steeds solo gereden.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #11 Gepost op: 5 januari 2006, 10:20:02
Ik zie het zo af en toe bij 'wegpolitie' (of hoe dat ook heet, dat programma op rtl7 dat voor married with children komt), dat over Engelse politieagenten gaat. Die zie ik redelijk regelmatig alleen rijden. En eerlijk gezegd vind ik dat er niet prettig uitzien. Ik heb al meerdere keren gezien dat er dringend assistentie nodig was omdat er meerdere arrestanten waren die onder controle gehouden moesten worden, wat niet echt tof ging in z'n eentje. Een collega erbij en het probleem was opgelost.
En ik weet dat Engeland traditioneel het land van politieagenten zonder vuurwapen was (is?) maar wat doe je in godsnaam als je geen collega hebt om je dekking te geven als er een vuurgevecht uitbreekt?
Arts  www.alphalog.nl


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #12 Gepost op: 5 januari 2006, 11:57:05
Ik zie het zo af en toe bij 'wegpolitie' (of hoe dat ook heet, dat programma op rtl7 dat voor married with children komt), dat over Engelse politieagenten gaat. Die zie ik redelijk regelmatig alleen rijden. En eerlijk gezegd vind ik dat er niet prettig uitzien. Ik heb al meerdere keren gezien dat er dringend assistentie nodig was omdat er meerdere arrestanten waren die onder controle gehouden moesten worden, wat niet echt tof ging in z'n eentje. Een collega erbij en het probleem was opgelost.
En ik weet dat Engeland traditioneel het land van politieagenten zonder vuurwapen was (is?) maar wat doe je in godsnaam als je geen collega hebt om je dekking te geven als er een vuurgevecht uitbreekt?

collega's oproepen, eerst verzamelen en dan gezamenlijk optreden, zo als dat nu ook al gebeurd, want twee is dan ook niets.
Nemo me impune lacessit


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #13 Gepost op: 5 januari 2006, 14:15:20
Ik vind het onzin. Hoeveel meldingen in de grote steden kom je nou tegen die je in je eentje af kan? Denk aan al die burenruzies, conflicten, aanrijdingen enz. Er zijn denk ik heel weinig meldingen waarbij twee personen een overbodige luxe is. Dan moet je dus wachten op je collega bij een melding. Dat kost volgens mij alleen maar extra auto's, extra brandstof en dus extra geld. Daarnaast is de veiligheid volgens mij ook in het geding, alarmknop of niet. Als iemand je aanvalt is er heus niet in enkele seconden een collega bij je, dan zit je toch behoorlijk in de penarie, vooral als de aanvallende partij een groep betreft. Heb je nog meer kans dat de situatie uit de klauw loopt ook. Voor wijkeenheden lijkt het mij geen probleem, maar voor DHV, PITwagen of hoe je het ook wilt noemen lijkt het mij geen goed plan.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #15 Gepost op: 26 april 2006, 15:53:59
Gelijk neerknallen als je als agent de kans krijgt :-X
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #16 Gepost op: 1 mei 2006, 19:51:29
http://www.local6.com/news/8883896/detail.html
Meldingen met geweld zijn ook niet echt de meldiingen waar je in je eentje naartoe moet willen rijden volgens mij ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-