Ontruiming Schinveld door Marechaussee

Auteur Topic: Ontruiming Schinveld door Marechaussee  (gelezen 53914 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #30 Gepost op: 7 januari 2006, 16:40:04
Hoooooooooooooooooooooooooo....

Ik heb nergens gezegd dat er GEEN geweld gebruikt mag worden !!!! dat even voorop.
Ik heb gezegd dat ik het tegen vind vallen van de hulpverleners dat men hier het geweld uitdraagd !!

zo dat ben ik kwijt.

Ik vind een gepaste vorm van geweld een prima optie, wanneer een actie voerder zich vast ketend aan een boom en hij wordt losgeknipt heeft hij drie keuzes
1. zelf vertrekken
2 afgevoerd worden met medewerking
3 afgevoerd worden zonder medewerking, en tja slepen door een bos kan wat pijnlijk zijn

Dan wordt de actie voerder gearresteerd (voorzorg anders is hij te snel weer terug) wanneer een actievoerder denkt dat hij zelf minder vreedzaam te werk mag gaan dan mag je hem van mij gerust met gelijke munt terug betalen ofwel wanneer hij losse handjes denkt te hebben hoeft de wetsdienaar ze echt niet in zijn zak te houden.

(...)

Dan zijn we dat over dat eens  ;D De mate van geweld wordt bepaald door de actievoerders.

Blijft nog over dat we hier 'grapjes' maken over de actievoerders en de manier van beëindigen. Dat zal je altijd wel blijven houden (en mensen die zich daaraan ergeren). Volgens mij staan er nu in deze topic pro en contra's dus volgens mij zijn we nu in evenwicht  ;). Het is een utopie dat je het iederéén naar zijn zin kan maken. Als hier wat radicale moslims op het forum aanwezig waren..... hadden er al heel wat fatwa's uit gesproken geweest  ;D ;D ;D

Bij de brandweerlieden ging het over een akkoord over de brandweerlieden dus niet over de burger. Dus in dat geval is de burger niet de achterban. Trouwens de brandweer heeft niet gestaakt, ze waren ziek van het akkoord. Het personeel dat door de bedrijfsarts beter werd verklaard is weer gewoon aan het werk gegaan (anders waren ze ontslagen wegens werkweigering). Er worden nu door de dienstleiding hele commissies opgericht om te onderzoeken of er disiplinaire straffen mogelijk zijn. Als het al zo helder is zal het allemaal wel gaan loslopen.....  ;D ;) en anders is het nog aan de rechter om daaraan uitleg te geven!!


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #31 Gepost op: 7 januari 2006, 16:40:54
Persoonlijk vind ik dat je altijd de juridische strijd aan kan gaan maar als die uitgeput is en je gaat dan toch nog door dan ga je al snel m.i. de verkeerde kant op.
Protesteren om het protesteren is in Nederland een hele industrie geworden....

ik zeg ook niet dat ze dat niet mogen maar ze moeten dan wel de consequenties durven te dragen. Als straks dat jongetje van 8 uit de boom valt.... wie z'n schuld is dat dan??? als straks een tunnel in stort... wie z'n schuld is dat dan??
Dat is dan het mooiste...Zijn ouders kiezen er zelf voor dat ie meedoet, maar als er dan iets met hem gebeurd is het 100% de schuld van de politie en/of de Kmar... Als er een tunnel instort? de schuld van de Politie...een pallet niet goed in een boom gemeubeld? de schuld van de politie.... zelf doen ze namelijk helemaal niets wat niet mag.... ::)

Maar aan Henk en aan ltdoka: welk geweld mag de overheid volgens jullie toepassen en wie zijn schuld is het straks als er gewonden vallen?
De overheid moet zijn geweldsmonopolie maar opgeven denk ik, en bij Henk neerleggen, die kan dat veel beter bepalen..

@ltdoka: als iemand zich vastketend aan een boom valt de eerste keuze al weg... ze weten namelijk nu al dat ze op verboden terrein zijn...
hij wordt niet gearresteerd omdat ie anders te snel terug zou zijn... hij wordt gearresteerd omdat ie een overtreding heeft begaan waar straf op staat volgens het wetboek van strafrecht....

 Het geweld wat hiervoor gepredikt werd is natuurlijk allemaal extreem overdreven.... maar zou ik niet mogen zeggen dat ik hoop een een lekkere matpartij als ik naar mijn werk ga?? Dat zijn namelijk de leuke dingen..... niet het schrijven van een bon.... hoewel sommige mensen me dat heel graag aan willen praten....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Target77

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 7 januari 2006, 16:44:19
Het geweld wat hiervoor gepredikt werd is natuurlijk allemaal extreem overdreven.... maar zou ik niet mogen zeggen dat ik hoop een een lekkere matpartij als ik naar mijn werk ga?? Dat zijn namelijk de leuke dingen..... niet het schrijven van een bon.... hoewel sommige mensen me dat heel graag aan willen praten....

Klopt JVO...heel herkenbaar en het houd ons tijdens het werk scherp.  ;) ;D ;D


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #33 Gepost op: 7 januari 2006, 16:48:52
Misschien heeft iemand nog een doosje Panzervuisten liggen....  ;D ;D ;D

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=10712.msg337326#msg337326

Als die in zo'n tunnel afgaan..... ::)


Of de oer oude manier: http://www.fretten.info/fretteren.html  ;D ;D ;D ;D


Dit gaat mij wat te ver..

Waar gaat het over, om wat mag of wat verstandig is, maatschappelijk verantwoord enzo. Ik vind dat ook een politieagent na moet denken, daar niet helemaal mee moet stoppen als hij iemand verhoort bijvoorbeeld of iemand peppert terwijl hij met zijn buik geboeid op de grond ligt. Natuurlijk, als de overheid een wet aanneemt die het toestaat op krakers en andere aktievoerders te schieten maakt deze het neerschieten van aktievoerders helemaal in orde, want wet is wet .

Als je maar genoeg Palmpjes (dit is ook een geintje, kijk maar ik zet er  ;D  ;D  ;D bij) als stemmers hebt komt dat helemaal goed. In Duitsland en later ook in Nederland zijn indertijd ook een aantal wetten uitgevaardigd en er waren toen ook mensen die zeiden dat de wet altijd geëerbiedigd diende te worden.

De mensen die toen tegen de wet ("het verzet") waren zijn de helden van nu. De tijden waren welliswaar totaal anders, maar protesteren mag niet want de wet zegt dat het bos weg moet gaat ook in deze tijd te ver. Je blijft het recht hebben te protesteren. Dat is nu juist het verschil met toen. Nu kan je protesteren én blijven leven als het aan mij ligt.

Henk


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #34 Gepost op: 7 januari 2006, 16:51:36
Concluderend:

- brandweermannen willen soms best wel een flinke fik
- politie mannen en Kmar willen soms best wel een flinke mat partij
- ambulance personeel wil soms best wel een 'interessante' case
- bouwvakkers willen een mooi gebouw bouwen
- Leraren willen dat hun leerlingen slagen met mooie cijfers
- aktievoerders willen veel aandacht voor hun 'strijd'
- media willen dat hun artikelen goed gelezen worden en worden overgenomen door anderen media
- enz..


Als je geen interesse meer hebt in je werk wordt het tijd om wat anders te doen  ;)


Target77

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 7 januari 2006, 16:54:13
En zoals Palmpje al aangeeft hebben wij allemaal verschillende belangen en zullen deze niet altijd dezelfde gemeenschappelijke belangen kunnen worden. Dit betekent ook dat we er allemaal anders over zullen blijven denken. Hoe verder we er ook over blijven discussieren.  ;)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #36 Gepost op: 7 januari 2006, 16:54:54
Dit gaat mij wat te ver..

Waar gaat het over, om wat mag of wat verstandig is, maatschappelijk verantwoord enzo. Ik vind dat ook een politieagent na moet denken, daar niet helemaal mee moet stoppen als hij iemand verhoort bijvoorbeeld of iemand peppert terwijl hij met zijn buik geboeid op de grond ligt. Natuurlijk, als de overheid een wet aanneemt die het toestaat op krakers en andere aktievoerders te schieten maakt deze het neerschieten van aktievoerders helemaal in orde, want wet is wet .

Als je maar genoeg Palmpjes (dit is ook een geintje, kijk maar ik zet er  ;D  ;D  ;D bij) als stemmers hebt komt dat helemaal goed. In Duitsland en later ook in Nederland zijn indertijd ook een aantal wetten uitgevaardigd en er waren toen ook mensen die zeiden dat de wet altijd geëerbiedigd diende te worden.

De mensen die toen tegen de wet ("het verzet") waren zijn de helden van nu. De tijden waren welliswaar totaal anders, maar protesteren mag niet want de wet zegt dat het bos weg moet gaat ook in deze tijd te ver. Je blijft het recht hebben te protesteren. Dat is nu juist het verschil met toen. Nu kan je protesteren én blijven leven als het aan mij ligt.

Henk
Een politieagent blijft volgens mij altijd nadenken.... alles wat ik namelijk "in een opwelling doe" wordt maanden later urenlang behandeld in een rechtszaak.... dus ik  moet altijd mijn hele bevoegdhedenverhaal in mijn achterhoofd hebben.... anders kom ik aan de verkeerde kant voor die groene tafel in Arnhem te staan ;)

Protesteren vind ik best.... maar ga dan niet zielig lopen doen als je weggehaald wordt..... want er ligt gewoon een besluit, respecteer je dat niet heb je een probleem.... ze hebben zich nu voldoende kunnen profileren in de media, dus als dat besluit omkeerbaar was was de politieke druk inmiddels hoog genoeg.... Dat betekend dat ze nu dus gewoon weggehaald mogen worden, op eigen risico.....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


ltdoka

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 7 januari 2006, 16:58:01
@ltdoka: als iemand zich vastketend aan een boom valt de eerste keuze al weg... ze weten namelijk nu al dat ze op verboden terrein zijn...
hij wordt niet gearresteerd omdat ie anders te snel terug zou zijn... hij wordt gearresteerd omdat ie een overtreding heeft begaan waar straf op staat volgens het wetboek van strafrecht....

Met welke achtergrond ze gearresteerd worden is bijzaak, ik bedoelde aan te geven wanneer je ze enkel uit het bosperceel verwijderd zonder ze op te pakken draaien ze zich om en lopen terug, een wetsartikel eraan vast hangen is in dat geval volgens mij alleen maar nodig om je in te dekken.  ;)

En natuurlijk hopen we allemaal wel eens op wat anders dan anders maar trek het niet in het extreme, ik dacht dat dat ook mijn insteek in deze discussie was ?????? Helaas zwengel ik weer een hele andere discussie aan, komt dat nu door mij of lezen anderen zo slecht


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #38 Gepost op: 7 januari 2006, 17:00:43
De mensen die toen tegen de wet ("het verzet") waren zijn de helden van nu. De tijden waren welliswaar totaal anders, maar protesteren mag niet want de wet zegt dat het bos weg moet gaat ook in deze tijd te ver. Je blijft het recht hebben te protesteren. Dat is nu juist het verschil met toen. Nu kan je protesteren én blijven leven als het aan mij ligt.

Henk
Ik vind dat je dat echt niet kan maken om te zeggen dat men toendertijd tegen de wet was.
In 1940 had Nederland niets te willen, men werd van hun vrijheid beroofd door een belachelijke dictator!
En inderdaad...de mensen van het verzet van Nederland toen........ zijn zeker de ware helden!
Daar zijn vele onder ons die daar door nooit hun opa of oma hebben gekend. :(


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #39 Gepost op: 7 januari 2006, 17:02:06
Het was iets met appels en peren.....  ::)