Ontruiming Schinveld door Marechaussee

Auteur Topic: Ontruiming Schinveld door Marechaussee  (gelezen 54318 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #40 Gepost op: 7 januari 2006, 17:05:45
Een politieagent blijft volgens mij altijd nadenken.... alles wat ik namelijk "in een opwelling doe" wordt maanden later urenlang behandeld in een rechtszaak.... dus ik  moet altijd mijn hele bevoegdhedenverhaal in mijn achterhoofd hebben.... anders kom ik aan de verkeerde kant voor die groene tafel in Arnhem te staan ;)

Protesteren vind ik best.... maar ga dan niet zielig lopen doen als je weggehaald wordt..... want er ligt gewoon een besluit, respecteer je dat niet heb je een probleem.... ze hebben zich nu voldoende kunnen profileren in de media, dus als dat besluit omkeerbaar was was de politieke druk inmiddels hoog genoeg.... Dat betekend dat ze nu dus gewoon weggehaald mogen worden, op eigen risico.....

Helemaal mee eens, klinkt al een stuk genuanceerder al pantzervuisten.

Henk


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #41 Gepost op: 7 januari 2006, 17:08:10
Dit gaat mij wat te ver..

Waar gaat het over, om wat mag of wat verstandig is, maatschappelijk verantwoord enzo. Ik vind dat ook een politieagent na moet denken, daar niet helemaal mee moet stoppen als hij iemand verhoort bijvoorbeeld of iemand peppert terwijl hij met zijn buik geboeid op de grond ligt. Natuurlijk, als de overheid een wet aanneemt die het toestaat op krakers en andere aktievoerders te schieten maakt deze het neerschieten van aktievoerders helemaal in orde, want wet is wet .

Als je maar genoeg Palmpjes (dit is ook een geintje, kijk maar ik zet er  ;D  ;D  ;D bij) als stemmers hebt komt dat helemaal goed. In Duitsland en later ook in Nederland zijn indertijd ook een aantal wetten uitgevaardigd en er waren toen ook mensen die zeiden dat de wet altijd geëerbiedigd diende te worden.

De mensen die toen tegen de wet ("het verzet") waren zijn de helden van nu. De tijden waren welliswaar totaal anders, maar protesteren mag niet want de wet zegt dat het bos weg moet gaat ook in deze tijd te ver. Je blijft het recht hebben te protesteren. Dat is nu juist het verschil met toen. Nu kan je protesteren én blijven leven als het aan mij ligt.

Henk

Het is een 'geaccepteerde' methode om mensen, in bepaalde situaties, door flashgranaten tijdelijk gedesoriënteerd te maken zodat ze overmeesterd kunnen worden.

Het regiem in duitsland is destijds op min of meer democratische wijze aan de macht gekomen. Dat daarna de democratie werd omgezet in een dictatuur hadden de 'slimme' mensen wel voorzien maar de meerderheid had anders beslist. Om een dictatuur omver te werpen is steun van het volk nodig en wapens....

Maar ik geloof niet dat we hier in NL zulke zaken hebben. Volgens mij zijn ze tot aan de Raad van State gegaan en zijn al de bezwaren terzijde geworpen. Wat wil je dan nog? Aktie voeren om het aktievoeren?? Het enige wat ik wel logisch vind is om aktie te voeren om publieke aandacht te krijgen / zieltjes te winnen. Maar daar trap ik niet in  ;) ;D


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #42 Gepost op: 7 januari 2006, 17:09:02
Ik vind dat je dat echt niet kan maken om te zeggen dat men toendertijd tegen de wet was.
In 1940 had Nederland niets te willen, men werd van hun vrijheid beroofd door een belachelijke dictator!
En inderdaad...de mensen van het verzet van Nederland toen........ zijn zeker de ware helden!
Daar zijn vele onder ons die daar door nooit hun opa of oma hebben gekend. :(

En dat is nu juist het verschil met nu. Vele mensen zijn toen gestorven om de vrijheden te bevechten die wij nu bezitten, met daaronder het recht ergens tegen te protesteren omdat je het daar niet mee eens bent. Vergeet niet wat er gebeurd als je mensen hen dat recht ontneemt en men ondergronds gaat!

Palmpje, leg mij eens het voordeel uit iemand die vastgeketend in een boom zit tijdelijk uit te schakelen met een pantzergranaat.

Henk


ltdoka

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 7 januari 2006, 17:09:41
Met alle respect maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar,

De discussie is ontstaan omdat ik vind dat men als hulpverlener geen extreem geweld behoord uit te dragen !!!

Ik wil jullie dan ook verzoeken je tot die discussie te beperken of de Kmar nu een bosperceel gaat ontruimen of niet en of ze daarbij mensen uit bomen moeten halen en pvc pijpen door moeten zagen of niet, of de actie van groenfront terecht is of niet is niet relevant in de discussie (het vertelt meer over het leesnivo)
Nu er zaken als WO 2 aangehaald gaan worden komen we denk ik op wel heeeeeeeeeel glad ijs en gaan er voor we het weten mensen krenken met zaken die verleden zijn.

Dus nogmaals wil ik graag de discussie terug brengen naar het begin.

Kun je het maken als hulpverlener extreem geweld uit te dragen tegen een actie voerder ....


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #44 Gepost op: 7 januari 2006, 17:11:31
En dat is nu juist het verschil met nu. Vele mensen zijn toen gestorven om de vrijheden te bevechten die wij nu bezitten, met daaronder het recht ergens tegen te protesteren omdat je het daar niet mee eens bent. Vergeet niet wat er gebeurd als je mensen hen dat recht ontneemt en men ondergronds gaat!

Henk  
Het was iets met appels en peren.....  ::)

Volgens mij mogen deze mensen gewoon protesteren of actievoeren. Alleen niet in dat bos....


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #45 Gepost op: 7 januari 2006, 17:12:53
Met alle respect maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar,
(...)n.

Kun je het maken als hulpverlener extreem geweld uit te dragen tegen een actie voerder ....

Zolang iedereen weet dat je het niet meent vind ik dat het moet kunnen. Als het gemeend is moet je snel een andere baan zoeken!!!  :)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #46 Gepost op: 7 januari 2006, 17:14:45
Er moeten ergens in Nederland nog politiemensen te vinden zijn die een magere 18 jarige jongen uit een boom kunnen krijgen zonder het gebruik van wapens. Misschien wat gepensioneerde agenten, je weet wel met van die laarzen aan, waar je ontzag voor had en die in hun eentje klub Handorph ingingen om na een vechtpartij de ruimte schoon te vegen.

En over "zolangzamerhand een protestindustrie" je weet niet waar ik indertijd allemaal klappen voor opgelopen heb in de provo tijd, autovrije winkel gebieden, het zwembad hier in Huizen ook op zondag open, een hek om een vijver (in Bussum) waar in korte tijd drie kinderen in verdronken waren, tegen sluiting van een jongerencentrum, tegen kruisraketten enz. Toen werd er nog eens geprotesteerd, nu hebben we het veel te druk en denken alleen om/aan onszelf.

Henk


ltdoka

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 7 januari 2006, 17:17:52
HENK

Kunnen we ons tot de KERN van de discussie houden !!!!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #48 Gepost op: 7 januari 2006, 17:21:00

Zolang iedereen weet dat je het niet meent vind ik dat het moet kunnen. Als het gemeend is moet je snel een andere baan zoeken!!!  :)

Oh, gelukkig. Je had mij boven op de kast!

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #49 Gepost op: 7 januari 2006, 17:25:35
HENK

Kunnen we ons tot de KERN van de discussie houden !!!!

Oja, ga jij nu bepalen wat de kern van de discussie is? Hoe kun je nu een en ander los zien van het waarom iemand de wet overtreed. Zonder wat dieper in de materie te duiken is het een zinloze oppervlakkige discussie. Een dronken automobilist overtreed de wet ook, maar verdient een andere aanpak dan een opgeschoten knul die idealen heeft en niet alleen wil ouwehoeren maar ook wat wil doen.

Henk