Met welk toestel fotografeer jij ??

Auteur Topic: Met welk toestel fotografeer jij ??  (gelezen 103399 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #30 Gepost op: 9 januari 2006, 19:13:04
Wat ik van kenners hoor, is dat je beter een Canon kunt kopen, er passen ten eerste veel meer accesoires op, en ten tweede is er iets met de beeld chip, die is kleiner waardoor je fotos slechter worden
Dat zijn vast kenners met een Canon camera.......



Hey,

Leuk om even te weten met welk type camera een ieder werkt.
Ik zie toch dat de ene helfd met een normale digitale camera werkt en de andere helfd met een digitale SLR.

Ik heb dit weekend een lopen snuffelen op de diverse sites en ben eigenlijk wel onder de indruk geraakt door de OLYMPUS E-500, heeft iemand met dit redelijk nieuwe toestel ervaringen ?

Informatie link : http://www.kieskeurig.nl/product/BC51E58CB6F838ADC12570A100303E79.htm



chippie is kleiner dan de andere camera's dat betekend dat ze dus meer megepixels op een kleinere ruimte moeten proppen, dat betekend dat je dus meer ruis hebt als je naar hogere ISO's gaat...dat is namelijk een kwestie van meer stroom door je CCD doen zodat ie sneller reageert... maar dus ook meer warmte genereerd.
Het is ook de enige spiegelreflex met een 4:3 sensor, de andere zijn allemaal 3:2, dat maakt  niet heel veel uit, enige nadeel is dat de "thirdparty" lenzenmakers(sigma tamron tokina etc)  geen lenzen maken met 4:3 beeldvlak en je dus alleen bent aangewezen op olympuslenzen.... maar dat is ook alleen een nadeel als je meer wilt dan de kitlens....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #31 Gepost op: 9 januari 2006, 20:04:31
een Nikon D50 is een goeie camera, dat kan niemand ontkennen... met welke lens eigenlijk? Maar die camera is wel een aanradertje! Maakt mooie scherpe kleuren, vind ik.

Je krijgt voor 831 euro een Nikon D-50 met 2 lenzen: 70-300 mm zoomlens en een 28-100 mm groothoeklens. 6.1 megapixels en 2 lenzen. En dat voor 831 euro is dat nog een aanrader?

voor 70 euro kan je een sandisk kopen ik weet niet hoeveel geheugen
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #32 Gepost op: 9 januari 2006, 20:10:49
Dat zijn vast kenners met een Canon camera.......



chippie is kleiner dan de andere camera's dat betekend dat ze dus meer megepixels op een kleinere ruimte moeten proppen, dat betekend dat je dus meer ruis hebt als je naar hogere ISO's gaat...dat is namelijk een kwestie van meer stroom door je CCD doen zodat ie sneller reageert... maar dus ook meer warmte genereerd.
Het is ook de enige spiegelreflex met een 4:3 sensor, de andere zijn allemaal 3:2, dat maakt  niet heel veel uit, enige nadeel is dat de "thirdparty" lenzenmakers(sigma tamron tokina etc)  geen lenzen maken met 4:3 beeldvlak en je dus alleen bent aangewezen op olympuslenzen.... maar dat is ook alleen een nadeel als je meer wilt dan de kitlens....

juist Jeroen, dat verhaal bedoelde ik  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #33 Gepost op: 9 januari 2006, 20:12:06
@Aram: en wat is de F waarde van die lenzen? Maar nu is de prijs al veel reëler... Alleen kun je 28 mm al geen echte groothoek meer noemen. Je zal je nog verbazen hoe vaak je eigenlijk de 'echte' groothoeken nodig hebt (dan praat je over 16 tot 20 milimeter).

Maar let wel op dat je wat sneller geheugen neemt, aan gezien je geheugenkaart in de burst-mode zo snel mogelijk data moet wegschrijven! Ook met foto's terugkijken kan die snelheid van belang zijn.


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #34 Gepost op: 9 januari 2006, 21:16:14
@Aram: en wat is de F waarde van die lenzen? Maar nu is de prijs al veel reëler... Alleen kun je 28 mm al geen echte groothoek meer noemen. Je zal je nog verbazen hoe vaak je eigenlijk de 'echte' groothoeken nodig hebt (dan praat je over 16 tot 20 milimeter).

Maar let wel op dat je wat sneller geheugen neemt, aan gezien je geheugenkaart in de burst-mode zo snel mogelijk data moet wegschrijven! Ook met foto's terugkijken kan die snelheid van belang zijn.
De F/ waarde zal 3.5 - 5.6 zijn denk ik!  ;)
343, never forget.


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #35 Gepost op: 9 januari 2006, 21:23:25
ook van die 70/300?  van die hele goedkope lenzen kunnen makkelijk tot 6.3 doorlopen...


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #36 Gepost op: 9 januari 2006, 22:38:42
@Aram: en wat is de F waarde van die lenzen? Maar nu is de prijs al veel reëler... Alleen kun je 28 mm al geen echte groothoek meer noemen. Je zal je nog verbazen hoe vaak je eigenlijk de 'echte' groothoeken nodig hebt (dan praat je over 16 tot 20 milimeter).

Maar let wel op dat je wat sneller geheugen neemt, aan gezien je geheugenkaart in de burst-mode zo snel mogelijk data moet wegschrijven! Ook met foto's terugkijken kan die snelheid van belang zijn.
Je geheugenkaart is normaliter niet de limiterende factor.... dat is de wegschijfsnelheid van je cam ;) Alleen als je een Microdrive zou kopen(wat ik absoluut niet zou adviseren) zou die de limiterende factor zijn ;)

Daarnaast is de "paparazzimode" wel leuk, maar dat gebruik ik eigenlijk bijna nooit....staat altijd wel op burst maar druk altijd 1x af.... je kunt beter 1x even nadenken, kijken wat je in je kader wilt hebben, of er storende elementen inzitten dan dat je 8 dezelfde foto's hebt waar elke keer een hand niet opstaat omdat je niet goed gekaderd heb...

Das natuurlijk mijn mening, doe er verder mee wat je wilt ;)

Mooie manier van inkaderen oefenen is omgekeerd croppen..... Je gaat je foto bekijken in een bewerkingsprogrammma, dan begin je met je croptool op hetgeen je als onderwerp hebt gekozen... dan ga je daarna je selectie steeds verder uitbreiden, en kijken wat er allemaal voor storende elementen bij komen....en die dan eventueel wel of niet eraf knippen...  dan kun je daarna eventueel nog met een blur oid die storende elementen verwijderen :) Als het even kan probeer dan ook je onderwerp niet plompverloren in het midden te zetten, maar op 1 van de snijpunten van de "derdenregel" (je beeld in 9 vakken opdelen, en dan je onderwerp dus op 1 van die snijpunten zetten... dan kun je ook nog kijken naar bijvoorbeeld de lijnen die er in je compositie lopen... of je dus bijvoorbeeld een daklijn van een auto vanuit een hoek naar je onderwerp toe kan laten wijzen....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Arnoud

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 9 januari 2006, 23:16:16
Nu ik dit allemaal zo lees, dan zou ik beter een Canon EOS-350D kunnen kopen....

Iemand daar al ervaringen mee ?


guest1564

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 9 januari 2006, 23:31:34
Niet met de 350 wel de 300, hij bevalt me goed, mijn resultaten weet je  :P ;D


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #39 Gepost op: 10 januari 2006, 09:31:54
ik heb de 350D, is een aanradertje!!! Echter wel de kitlens zo snel mogelijk vervangen, dat is rotzooi van de bovenste plank :-X