Aanrijding met politiebus, wie is er fout?

Auteur Topic: Aanrijding met politiebus, wie is er fout?  (gelezen 3722 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Gepost op: 14 april 2022, 23:19:15
Geen flauw idee of dit het juiste topic is. Maar wie is hier nu de schuldige aan deze aanrijding?





DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1 Gepost op: 14 april 2022, 23:41:18
Dat lijkt mij vrij duidelijk de politiebus. De automobilist lijkt keurig aan zijn kant te staan. Die kan niet ineens in lucht oplossen en daar zul je dus als bestuurder van een voorrangsvoertuig rekening mee moeten houden. Hij gaat veel te hard de bocht in en kon die onmogelijk halen. Ik betwijfel zelfs of hij wel schadevrij de bocht doorgekomen was, als die auto er niet geweest was.


"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Reactie #2 Gepost op: 16 april 2022, 21:32:51
Dat lijkt mij vrij duidelijk de politiebus. De automobilist lijkt keurig aan zijn kant te staan. Die kan niet ineens in lucht oplossen en daar zul je dus als bestuurder van een voorrangsvoertuig rekening mee moeten houden. Hij gaat veel te hard de bocht in en kon die onmogelijk halen. Ik betwijvel zelfs of hij wel schadevrij de bocht doorgekomen was, als die auto er niet geweest was.
Dit


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Reactie #3 Gepost op: 28 mei 2022, 18:01:26
Zonder die Prius vloog hij waarschijnlijk zo bij de familie de Boer de woonkamer in. Even niet meer rijden voor het werk totdat er een zelfbeheersingscursus is gevolgd lijkt mij het minste. Die bocht naar links op de doorgaande weg was er ook al eentje met meer geluk dan wijsheid.