112 melding

Auteur Topic: 112 melding  (gelezen 8816 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Tweety

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Gepost op: 21 april 2022, 12:58:23
Vanmorgen is mijn oom onwel geworden en heeft mijn tante 112 gebeld.
Na gesprek met de meldkamer kwam er een ambulance ter plaatse.
De centralist zei haar dat ze terug moest bellen als hij achteruit zou gaan.
Nu heeft ze geprobeerd terug te bellen alleen kreeg ze te horen dat 112 voor 2 uur lang geblokkeerd was voor haar.

Kan iemand mij vertellen hoe dit in vredesnaam kan? :-\




apoo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
  • AVP
Reactie #1 Gepost op: 4 juli 2022, 00:56:40
Kan iemand mij vertellen hoe dit in vredesnaam kan? :-\

Niet. 112 blokkeert geen telefoonnummers. Wat er wel gebeurd, met name bij Android mobile telefoons, is dat je een melding krijgt dat álle telefoonnummers voor 2 uur gedeblokkeerd zijn (iedereen kan je dus bellen), of alle inkomende oproepen voor 2 uur geblokkeerd worden (niemand, behalve de meldkamer, kan je bellen). Wellicht bedoelt je tante dit?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #2 Gepost op: 8 juni 2024, 00:42:50
Zie dit onderwerp nu pas en heb wel een aanvulling.
Als ik 112 gebeld heb dan krijg ik als Android gebruiker ook de melding dat ik de eerste 2 uur geen 112 kan bellen.
Hoe en waarom weet ik niet maar als je 112 nog een keer nodig heb kan je 112 dus NIET bellen met die GSM.
Ik vind dit een zeer slechte ontwikkeling in een spoed situatie.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #3 Gepost op: 11 juni 2024, 22:29:19
Zie dit onderwerp nu pas en heb wel een aanvulling.
Als ik 112 gebeld heb dan krijg ik als Android gebruiker ook de melding dat ik de eerste 2 uur geen 112 kan bellen.
Hoe en waarom weet ik niet maar als je 112 nog een keer nodig heb kan je 112 dus NIET bellen met die GSM.
Ik vind dit een zeer slechte ontwikkeling in een spoed situatie.
Maar; is dat een functie van de Android dan? Als iPhone-gebruiker ken ik dit niet. En denk aan de 'als er iets veranderd in de situatie, bel dan opnieuw 1-1-2'-gevallen, dan is 2 uur lang niet opnieuw 1-1-2 kunnen bellen niet handig.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #4 Gepost op: 13 juni 2024, 19:27:37
Zie dit onderwerp nu pas en heb wel een aanvulling.
Als ik 112 gebeld heb dan krijg ik als Android gebruiker ook de melding dat ik de eerste 2 uur geen 112 kan bellen.
Hoe en waarom weet ik niet maar als je 112 nog een keer nodig heb kan je 112 dus NIET bellen met die GSM.
Ik vind dit een zeer slechte ontwikkeling in een spoed situatie.

Dat staat er niet in de melding, lees nog maar eens goed.

Als je met je Android telefoon 112 belt is daarna voor 2 uur het ontvangen van andere oproepen dan de hulpdiensten automatisch geblokkeerd.

Dit om ervoor te zorgen dat je dus altijd bereikbaar bent voor de meldkamer als ze je terug willen bellen en je niet dan toevallig met een verre achterneef aan het bellen bent over de mooie bloemetjes bij de buurman.  ;)

Je kan specifiek anonieme telefoontjes wel of niet toestaan. En je kan de blokkade gewoon uitzetten door erop te klikken.