Scooters voor bereikbaarheid en sneller uitrukken

Auteur Topic: Scooters voor bereikbaarheid en sneller uitrukken  (gelezen 7893 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Marten

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
  • Modelbouwer ût Fryslân ;D
    • Modelauto1/87
Reactie #10 Gepost op: 14 januari 2006, 17:23:12
Er rijden er hier wel 1 of twee met een motor heb ik gezien

Bedoel je dan zo'n  BMW C1  of echte motor ?   In de laatste geval lijkt me het juist weer onhandig, tenzij je natuurlijk "stoer" bent en in een spijkerbroekje op de motor gaat, dan verlies je geen tijd met het aan trekken van veilige kleding.  ::)


Smitfire

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 18 januari 2006, 04:06:09

Bedoel je dan zo'n  BMW C1  of echte motor ?   In de laatste geval lijkt me het juist weer onhandig, tenzij je natuurlijk "stoer" bent en in een spijkerbroekje op de motor gaat, dan verlies je geen tijd met het aan trekken van veilige kleding.  ::)

Misschien is het dan juist handig om je bluspak thuis te hebben  ;D ;) :D hoef je niet in je korte broek op de motor en dus geen zorgen over veilige kleding............. ;) :D ;D


Maikel

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 19 januari 2006, 09:17:18
Bedankt voor jullie reacties!!!

Gr. Maikel.


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #13 Gepost op: 19 januari 2006, 21:06:07
brandweer kampen heeft er ook wat staat op hun site... www.brandweerkampen.net dan bij nieuws en last update...

Yep,
Kampen heeft er net weer 10 aangeschaft.
Zien er strak uit en, samen met de nieuwe locatie waar ze zitten zal dit een zeer goede inkorting zijn
van de uitruktijden.

Arjan
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 19 januari 2006, 21:46:52

Bedoel je dan zo'n  BMW C1  of echte motor ?   In de laatste geval lijkt me het juist weer onhandig, tenzij je natuurlijk "stoer" bent en in een spijkerbroekje op de motor gaat, dan verlies je geen tijd met het aan trekken van veilige kleding.  ::)

spijkerbroek inderdaad  ;) gewone motor
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Rene112

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 20 januari 2006, 21:03:09
Bedankt voor jullie reacties!!!

Gr. Maikel.

Maikel, ik heb het slotje even weggehaald.
Afsluiten van onderwerpen doen we hier namelijk alleen als het echt nodig is  ;)
En over dit onderwerp zouden morgen, volgende week, volgende maand of volgend jaar nog wel eens leuke bijdragen kunnen komen ;) ;D

groeten,
René


vuurvlieg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • Martin
Reactie #16 Gepost op: 24 juni 2007, 16:50:01
Misschien is het dan juist handig om je bluspak thuis te hebben  ;D ;) :D hoef je niet in je korte broek op de motor en dus geen zorgen over veilige kleding............. ;) :D ;D

Hmm, in je bluspak op de motor, lijkt me niet echt veilig. Brandweerhelm is ook niet echt een motorhelm.

Wordt wel druk op de kapstok trouwens: :)
Gewone jas voor als je de hond gaat uitlaten;
Motorjas als je prive op de motor gaat;
brandweeroveral voor het geval er alarm komt;
 en dan nog de kleding van de rest van de familie. :D
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #17 Gepost op: 24 juni 2007, 17:16:59
is het niet een idee om net als bij sommige ambulancediensten de bemanning van een auto wordt samengesteld uit mensen die eenbeetje bij elkaar in de buurt wonen, en dan  op een afgesproken  "opkomstplaats' te laten komen en van daaruit wegterijden ipv allemaal  eerst naar de brandweerpost te komen. en dat de chauffeur dan zijn auto thuis voor de deur heeft staan?? en iedereen zijn werkpak thuis al aandoet, of op de opkomstplaats?


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 24 juni 2007, 17:35:45
waarom word er alleen over scooters gesproken? denk ook aan een schakelbrommer (SM) Beter wegligging, kan veel meer hebben  ;)


Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #19 Gepost op: 24 juni 2007, 18:52:10
is het niet een idee om net als bij sommige ambulancediensten de bemanning van een auto wordt samengesteld uit mensen die eenbeetje bij elkaar in de buurt wonen, en dan  op een afgesproken  "opkomstplaats' te laten komen en van daaruit wegterijden ipv allemaal  eerst naar de brandweerpost te komen. en dat de chauffeur dan zijn auto thuis voor de deur heeft staan?? en iedereen zijn werkpak thuis al aandoet, of op de opkomstplaats?
Zie je het al voor je dat die TS bij je in straat staat. En als er dan een uitruk komt als een gek brandweermensen aangesnelt komen om dan naar de plek des onheils te gaan. ::)
Weer of geen weer... altijd brandweer