Drugslab en Hennepkwekerij bewaakt met boobytraps

Auteur Topic: Drugslab en Hennepkwekerij bewaakt met boobytraps  (gelezen 20686 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #10 Gepost op: 15 januari 2006, 15:35:27
Allemaal leuk en aardig over die boobytraps....hoe wil je daar dan op oefenen?? Noem maar eens een paar voorbeelden: 220 op deurknop, jachtgeweer achter deur, springstof, etc...... Allemaal leuk en aardig maar daar zijn wij niet voor opgeleid.  ;)
Nee daar ben je niet voor opgeleidt.Maar bij een flinke woningbrand zal er toch "iemand"naar binnen moeten gaan,en dat "iemand"ben wel jij in die gevallen


Target77

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 15 januari 2006, 15:36:48
Plus dat ze zo weer andere truuks verzinnen,dus heb je de ene truuk onder de knie hebben ze alweer een nieuwe verzonnen.
Hier is tijdens de instructie ookal wat over gezegt.Dat er niet op te oefenen is,en dat je elke situatie apart zal moeten schouwen

Laat me raden...ik trek de deur open om mijn hoofd er doorheen te steken om te schouwen......KABOEM....kop er af.  :-X


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #12 Gepost op: 15 januari 2006, 15:39:24
Laat me raden...ik trek de deur open om mijn hoofd er doorheen te steken om te schouwen......KABOEM....kop er af.  :-X
dat is nooit te hopen natuurlijk.Wij hebben begin vorig jaar een vergelijkbare inzet gehad.Wij moesten een zeecontainer openen voor de politie,waarin een kwekerij werdt vermoed.Wij stonden vooraan te sleutelen,en de politie stond wel opvallend achteraf :-\


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #13 Gepost op: 15 januari 2006, 15:51:09
dat is nooit te hopen natuurlijk.Wij hebben begin vorig jaar een vergelijkbare inzet gehad.Wij moesten een zeecontainer openen voor de politie,waarin een kwekerij werdt vermoed.Wij stonden vooraan te sleutelen,en de politie stond wel opvallend achteraf :-\

Kennis is macht......  ;) ;D Ik neem aan dat je de volgende keer het HV gereedschap aan oom agent geeft met een korte instructie...  ;D ;D ;D ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #14 Gepost op: 15 januari 2006, 15:54:34
Kennis is macht......  ;) ;D Ik neem aan dat je de volgende keer het HV gereedschap aan oom agent geeft met een korte instructie...  ;D ;D ;D ;D

Nou,er is toen door de OVD van ons wel wat van gezegt.En toen kwamen er wel wat agenten schoorvoetend dichterbij ;) ;)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #15 Gepost op: 15 januari 2006, 15:59:45
Het is en blijft een lastig verhaal inderdaad.

Voorzichtigheid geboden, zeker als je weet wat er in een bepaalde ruimte aanwezig is. Helaas gebeurt het nog steedsvaak dat je tijdens een inzet of pas achteraf er achter komt wat er daadwerkelijk in een pand afgespeeld heeft.

Het is goed de kenmerken en gevaren te weten maar er op oefenen lijkt me inderdaad erg moeilijk. Vaten met gevaarlijke stoffen kom je inderdaad overal tegen. Op het moment dat je een laboratorium opstelling tegenkomt zie je wel meteen of het een lab is wat gebruikt wordt voor xtc-productie of om andere dingen te onderzoekenn ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #16 Gepost op: 15 januari 2006, 16:01:45
Het is en blijft een lastig verhaal inderdaad.

Voorzichtigheid geboden, zeker als je weet wat er in een bepaalde ruimte aanwezig is. Helaas gebeurt het nog steedsvaak dat je tijdens een inzet of pas achteraf er achter komt wat er daadwerkelijk in een pand afgespeeld heeft.

Het is goed de kenmerken en gevaren te weten maar er op oefenen lijkt me inderdaad erg moeilijk. Vaten met gevaarlijke stoffen kom je inderdaad overal tegen. Op het moment dat je een laboratorium opstelling tegenkomt zie je wel meteen of het een lab is wat gebruikt wordt voor xtc-productie of om andere dingen te onderzoekenn ;)
Nouja,worden ergens vaten gevonden met die rommel is dat nog betrekkelijk simpel.Dat wordt gewoon een chemiepakken inzet.Maar als je inderdaad een kwekerij annex XTC labaantreft wordt het verhaal heel anders


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #17 Gepost op: 15 januari 2006, 16:02:23
Nou,er is toen door de OVD van ons wel wat van gezegt.En toen kwamen er wel wat agenten schoorvoetend dichterbij ;) ;)

En waarom gingen jullie niet schoorvoetend achteruit.....  ;)

P.S. heb je ooit wel eens van natriumlampen gehoord en wat ze daarmee doen bij kwekerijen....  :-X


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #18 Gepost op: 15 januari 2006, 16:12:19
En waarom gingen jullie niet schoorvoetend achteruit.....  ;)

P.S. heb je ooit wel eens van natriumlampen gehoord en wat ze daarmee doen bij kwekerijen....  :-X
Jaaa,was iets met water  :-X :-X


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #19 Gepost op: 15 januari 2006, 18:43:36
Voor de liefhebbers hierbij een document waarin de procedure met betrekking tot het ontmantelen door de diverse discplines wordt weergegeven.

http://www.ontmantelen.nl/pages/bibliotheek/handleiding%20ontmantelen%20040701%20web.doc