Sollicitanten november 2023

Auteur Topic: Sollicitanten november 2023  (gelezen 78442 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Longway

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #70 Gepost op: 24 mei 2023, 16:25:33
Ik heb alles aangeleverd, na 3 weken mail ontvangen dat het opgestuurd is naar het VIK, mail ontvangen dat ze hem in behandeling namen en ik binnen 8 weken de uitslag zou krijgen. Na 7 weken en 6 dagen een telefoontje gekregen dat de termijn verlengd ging worden. (Dus 7.6 dagen mij tel constant in de gaten te houden) Eindelijk wel een afspraak voor het gesprek kunnen plannen.

Gelukkig gaven ze wel aan dat het een capaciteits probleem aan hun zijde zit en het niet aan mij lag.

Dus bereid jullie maar voor. Die 6 weken zijn 8 weken geworden en dat is geen vaste termijn die zonder pardon verlengd kan worden door capaciteitsproblemen.




yk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
Reactie #71 Gepost op: 24 mei 2023, 17:26:14
Ik heb alles aangeleverd, na 3 weken mail ontvangen dat het opgestuurd is naar het VIK, mail ontvangen dat ze hem in behandeling namen en ik binnen 8 weken de uitslag zou krijgen. Na 7 weken en 6 dagen een telefoontje gekregen dat de termijn verlengd ging worden. (Dus 7.6 dagen mij tel constant in de gaten te houden) Eindelijk wel een afspraak voor het gesprek kunnen plannen.

Gelukkig gaven ze wel aan dat het een capaciteits probleem aan hun zijde zit en het niet aan mij lag.

Dus bereid jullie maar voor. Die 6 weken zijn 8 weken geworden en dat is geen vaste termijn die zonder pardon verlengd kan worden door capaciteitsproblemen.

Oke duidelijk. We wachten maar gewoon af dan :)


Fonz030

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 73
Reactie #72 Gepost op: 24 mei 2023, 19:18:35
Gelukkig gaven ze wel aan dat het een capaciteits probleem aan hun zijde zit en het niet aan mij lag.
Wel fijn dat ze dat nog even vermelden, anders ga je wel denken ja.


Longway

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #73 Gepost op: 24 mei 2023, 22:38:44
Ik ken nu drie mensen waarbij het hetzelfde verloopt als mij. Twee anderen zijn al afgehaakt doordat het zolang duurt. Hou er dus rekening mee dat het ook zo bij jullie kan gaan, pin je niet op de 8 weken vast.

Zeker met de zomer periode die in aantocht is waar ook mensen van het VIK met vakantie gaan. 😔


dekk

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #74 Gepost op: 25 mei 2023, 07:52:12
Wat fijn dat je al eerder mag beginnen! Voor welke eenheid heb jij gesolliciteerd?

Welke onderdelen van de selectie heb je al gehaald? Succes in ieder geval :)

Bedankt! Nu net de intake gehad dus nu even gas erop. Ik kijk er naar uit :)


Fonz030

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 73
Reactie #75 Gepost op: 25 mei 2023, 11:22:21
Ik ken nu drie mensen waarbij het hetzelfde verloopt als mij. Twee anderen zijn al afgehaakt doordat het zolang duurt. Hou er dus rekening mee dat het ook zo bij jullie kan gaan, pin je niet op de 8 weken vast.

Zeker met de zomer periode die in aantocht is waar ook mensen van het VIK met vakantie gaan. 😔
Hoop dat het niet zo lang gaat duren. Wordt dan nog spannend met mijn opzegtermijn van 2 maanden. Maar goed we gaan het zien, wachten het rustig af.


yk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
Reactie #76 Gepost op: 26 mei 2023, 08:27:49
Hoop dat het niet zo lang gaat duren. Wordt dan nog spannend met mijn opzegtermijn van 2 maanden. Maar goed we gaan het zien, wachten het rustig af.

Ik denk dat ze daar wel rekening mee houden. Bij het aanleveren van de documenten hebben ze dat niet voor niets gevraagd. Dus ik ga ervan uit dat als jij 2 maanden opzeg hebt en ik maar 1 dat ze jou dan 'voortrekken'.

Bij mijn werk zijn ze gelukkig al op de hoogte. Heb in ieder geval verteld dat het waarschijnlijk november wordt. Maar ik heb een hele fijne werkgever die niet zo moeilijk doet. :)


Longway

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #77 Gepost op: 26 mei 2023, 09:15:01
YK heb jij de beroepscode gelezen? En dan met name het stukje integriteit? Voortrekken en rekening houden doen ze niet hoor.


yk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
Reactie #78 Gepost op: 26 mei 2023, 10:42:32
YK heb jij de beroepscode gelezen? En dan met name het stukje integriteit? Voortrekken en rekening houden doen ze niet hoor.

Ik heb werkelijk geen idee hoor. Mij maakt het ook allemaal niet zoveel uit. Ik wacht gewoon rustig af. Ik ga er gewoon vanuit dat het allemaal wel los loopt. Die mensen werken heel hard om iedereen te screenen. Dus rustig afwachten en meer kun je niet doen.

Het was gewoon een aanname. Ik zeg niet dat ze iemand 'voortrekken' (vandaar de haakjes). Ik kan mij gewoon indenken dat ze daar eventueel rekening mee houden. Meer niet....


Fonz030

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 73
Reactie #79 Gepost op: 26 mei 2023, 11:09:39
Komt vast goed, we hebben nog even ;)