Sollicitanten november 2023

Auteur Topic: Sollicitanten november 2023  (gelezen 81639 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JakePeralta

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #140 Gepost op: 14 juli 2023, 20:18:17
Nou. Een week voor het verstrijken van de beslistermijn voor de screening, bericht gekregen dat het ze niet gaat lukken vanwege capaciteit. Ze hebben de beslistermijn vastgesteld op 16 weken. Hopelijk maken ze niet gebruik van de volledige extra 8 weken, want dan wordt het ook nog krap met mijn opzegtermijn bij mijn huidige werk. Wel gek om te lezen dat er ook kandidaten zijn die heel snel aan de beurt zijn. Het zal wel per eenheid enorm verschillen. Ik ben ook één van de kandidaten die twee keer is doorgeschoven en straks bijna 1,5 jaar in de selectie heeft gezeten. Dus het begint wel een klein beetje te frustreren. Maar goed, we houden geduld.


Fonz030

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 73
Reactie #141 Gepost op: 15 juli 2023, 01:06:16
Iemand die ik ken van mijn middelbare school had zich aangemeld voor januari en was al gelijk gevraagd om de selectie te doen voor november. Dus ik gok wel dat november nog niet vol zit en ze dus tot nu toe te weinig geschikte kandidaten hadden.
Zo die moet dan in rap tempo alles gaan halen haha.

Nou. Een week voor het verstrijken van de beslistermijn voor de screening, bericht gekregen dat het ze niet gaat lukken vanwege capaciteit. Ze hebben de beslistermijn vastgesteld op 16 weken. Hopelijk maken ze niet gebruik van de volledige extra 8 weken, want dan wordt het ook nog krap met mijn opzegtermijn bij mijn huidige werk. Wel gek om te lezen dat er ook kandidaten zijn die heel snel aan de beurt zijn. Het zal wel per eenheid enorm verschillen. Ik ben ook één van de kandidaten die twee keer is doorgeschoven en straks bijna 1,5 jaar in de selectie heeft gezeten. Dus het begint wel een klein beetje te frustreren. Maar goed, we houden geduld.
Wel balen dat het dan toch weer iets langer duurt. Zou fijn zijn als je het eindelijk kan afronden (Na 1,5 jaar :o), maar nog even geduld dus gaat uiteindelijk wel goed komen! Ze houden wel rekening met je opzegtermijn.


JakePeralta

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #142 Gepost op: 16 juli 2023, 10:15:30
Zo die moet dan in rap tempo alles gaan halen haha.
Wel balen dat het dan toch weer iets langer duurt. Zou fijn zijn als je het eindelijk kan afronden (Na 1,5 jaar :o), maar nog even geduld dus gaat uiteindelijk wel goed komen! Ze houden wel rekening met je opzegtermijn.

Ja ach ja, ik snap het ook wel. De medewerkers van het VIK Noord-Nederland willen natuurlijk ook op vakantie  0098


yk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
Reactie #143 Gepost op: 17 juli 2023, 08:34:18
Nou. Een week voor het verstrijken van de beslistermijn voor de screening, bericht gekregen dat het ze niet gaat lukken vanwege capaciteit. Ze hebben de beslistermijn vastgesteld op 16 weken. Hopelijk maken ze niet gebruik van de volledige extra 8 weken, want dan wordt het ook nog krap met mijn opzegtermijn bij mijn huidige werk. Wel gek om te lezen dat er ook kandidaten zijn die heel snel aan de beurt zijn. Het zal wel per eenheid enorm verschillen. Ik ben ook één van de kandidaten die twee keer is doorgeschoven en straks bijna 1,5 jaar in de selectie heeft gezeten. Dus het begint wel een klein beetje te frustreren. Maar goed, we houden geduld.

Dat is inderdaad erg vervelend dat je al 2 keer bent doorgeschoven en dan wordt nu ook nog eens het beslistermijn verlengd... Maar daar doe je weinig aan. Hopelijk benutten ze inderdaad niet de volledige extra 8 weken, ik ga voor je duimen!

Ja volgens mij gaat de screening inderdaad per eenheid. Dus daar zal het inderdaad wel mee te maken hebben.


yk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
Reactie #144 Gepost op: 18 juli 2023, 12:02:55
Ik had mijn recruiter een berichtje gestuurd en zij heeft bevestigd dat ik in week 45 mag starten!  098uo


Fonz030

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 73
Reactie #145 Gepost op: 20 juli 2023, 00:27:22
Toch fijn de bevestiging haha. Nu de mail afwachten voor het passen van de kleding.


Longway

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #146 Gepost op: 20 juli 2023, 11:33:33
Nou. Een week voor het verstrijken van de beslistermijn voor de screening, bericht gekregen dat het ze niet gaat lukken vanwege capaciteit. Ze hebben de beslistermijn vastgesteld op 16 weken. Hopelijk maken ze niet gebruik van de volledige extra 8 weken, want dan wordt het ook nog krap met mijn opzegtermijn bij mijn huidige werk. Wel gek om te lezen dat er ook kandidaten zijn die heel snel aan de beurt zijn. Het zal wel per eenheid enorm verschillen. Ik ben ook één van de kandidaten die twee keer is doorgeschoven en straks bijna 1,5 jaar in de selectie heeft gezeten. Dus het begint wel een klein beetje te frustreren. Maar goed, we houden geduld.


Ik kan niets anders zeggen dan, ik weet hoe dit voelt. Een geruststelling zolang je zelf weet dat je niets op je kerfstok hebt en geen grote schulden enzovoort no worries. Dan is het gewoon een formaliteit die even op zich laat wachten.

En voor iedereen die wil weten wat je krijgt bij het passen zie net de lijst onderin de doos zitten. Sinds 3 weken heb je meer keuze. Vroeger kreeg je 4 lange en 4 korte polos. Nu mag je 8 polo’s kiezen ik heb 6 kort 2 lang gekozen. Zelfde met sokken enz. Ook keuze uit 2 paar schoenen Meindl en Haix dacht ik. Je mag ook van ieder een.
 (Winterjas kan voering uit is het regenjack)

6 polo kort, 2 polo lang, softshell, winter/regenjas, 10 sokken, 2x schoenen, 2x zomer 2x winter broek, cap, muts, tube, onderkleding, veiligheidsvest, steekvest met 3 hoezen. (Normaal reflector en wit)
Sportkleding.

En dan nog koppel met vanalles holsters enz. Maar dit was afhankelijk van de eenheid, die van mij was extreem extreem uitgebreid blijkbaar de dames waren heel verbaasd wat allemaal op mijn lijst stond dus wil jullie niet teleurstellen  ;) mocht je het toch willen weten stuur maar een berichtje.


2fast

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #147 Gepost op: 21 juli 2023, 09:24:06
Ik had mijn recruiter een berichtje gestuurd en zij heeft bevestigd dat ik in week 45 mag starten!  098uo

Hee Yk! Gefeliciteerd, het is je gegund. Ik weet nog dat je solliciteerde voor de lichting februari 2022, samen met mij. Toen hoorde ik niks meer van je, maar ik las dat je de sporttest niet haalde door een blessure in dit topic.

Blij dat het nu wel gelukt is! Succes op de academie en geniet er vooral van. Als je de mogelijkheid krijgt bestel dan je schoolboeken optijd en neem al wat dingen door, helpt je goed de opleiding door.

Succes!


yk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
Reactie #148 Gepost op: 21 juli 2023, 13:05:48
Hee Yk! Gefeliciteerd, het is je gegund. Ik weet nog dat je solliciteerde voor de lichting februari 2022, samen met mij. Toen hoorde ik niks meer van je, maar ik las dat je de sporttest niet haalde door een blessure in dit topic.

Blij dat het nu wel gelukt is! Succes op de academie en geniet er vooral van. Als je de mogelijkheid krijgt bestel dan je schoolboeken optijd en neem al wat dingen door, helpt je goed de opleiding door.

Succes!

Wat lief dankjewel! Ja klopt inderdaad dat kan ik mij nog herinneren.

Hoe heb je tot nu toe de opleiding ervaren? BEdankt voor de tips in ieder geval :)


2fast

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #149 Gepost op: 21 juli 2023, 19:33:34
Wat lief dankjewel! Ja klopt inderdaad dat kan ik mij nog herinneren.

Hoe heb je tot nu toe de opleiding ervaren? BEdankt voor de tips in ieder geval :)

Ja goed. Je gaat veel leuke dingen doen in de opleiding. Na de vakantie heb ik nog een half jaar te gaan en dan ben ik hopelijk klaar. Ben nu wel klaar met het verzamelen van feedback en her reflecteren van incidenten uit de praktijk. Daarnaast moet je parallel aan het portfolio een wijkscan maken wat veel tijd kost. Zo ben je elk kwartiel druk met andere dingen.

De opleiding verandert elke lichting en dat is goed. Wij kregen bijvoorbeeld geen of heel laat les en/of informatie over wat ik verwacht wordt van het portfolio. In Q3 was dat erg lastig, maar in Q5 had ik beel bewijsstukken uit de praktijk. Je kan veel gebruiken om een bewijstuk 'sterker' te maken. Bijvoorbeeld een reflectie over wat je hebt gedaan samen met een feedbackformulier (ondertekend) en daarbij de juridische bestandsdelen. Dat laat zien dat je de stof begrijpt en wat je gedaan hebt.

Belangrijke dingen om te weten zijn basisbevoegdheden en die ga je je hele carrière nodig hebben! Politiewet, Ambtsinstructie, Strafvordering en Strafrecht.

Mocht je nog vragen hebben, let me know.