Sollicitanten november 2023

Auteur Topic: Sollicitanten november 2023  (gelezen 82409 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

yk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
Reactie #170 Gepost op: 11 september 2023, 09:37:10
Oh dat is wel gek, misschien niet verkeerd om je recruiter even een whatsappje te sturen. Er is natuurlijk nog genoeg tijd, maar een berichtje kan geen kwaad dan staat die datum maar vast.

Met de info die we nu hebben lijkt mij VVC wel interessant. Maar vind toch wel lastig haha maar goed daar gaat maandag wel wat meer duidelijkheid in scheppen. Moet uiterlijk woensdag ook mijn keuze kenbaar maken zodat ze de leerteams kunnen gaan samenstellen.

Heb jij al een beetje een idee wat je wilt gaan doen?

Ja er stond in de mail dat ik contact moest opnemen als ik 2 weken voor de opleiding nog niets heb gehoord. Dus gaat vast goedkomen. Ga volgende week toch 3 weken op vakantie dus dan kan ik toch niets passen haha.

Veel plezier vandaag! Laat je weten wat je allemaal mee krijgt qua kleding en hoe de voorlichting was?

Ik neig meer naar VVC. Ik denk ook wel qua mentale uitdaging. Maar misschien denk ik daar na de voorlichting anders over. We gaan het zien :)


Fonz030

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 73
Reactie #171 Gepost op: 12 september 2023, 11:14:57
Nou qua kleding krijg je echt een hoop mee. 2 grote dozen en nog een kleine doos met accessoires, holsters, etc.
Je krijgt bij bepaalde kleding nog een keuze welke verhouding je wilt. Bijv bij de poloshirts mag je er 8 in totaal en dan mag je zelf kiezen hoeveel je met korte mouw of lange mouw wilt. Dat heb je dan ook nog bij onderkleding, sokken en schoenen. Bij de schoenen kon ik geen keus maken vond de Haix en Meindl beide wel lekker zitten dus heb ze beide genomen.

Qua info avond was wel fijn, kreeg wel goed uitleg erover. Konden ook genoeg vragen stellen als er nog 1 of ander onduidelijk was. Moet wel zeggen dat het voor mij mijn keuze niet makkelijker heeft gemaakt. Maar goed heb nog tot morgen om een keus te maken. Maar uiteindelijk is het ook niet zo mega belangrijk. Na 2 jaar rond je bij beide keuzes de opleiding af als Generalist GGP het is dan alleen dat je van het 1 net een klein beetje meer kennis over hebt omdat je er een verdieping in hebt gehad. Uiteindelijk doe je in de basis hetzelfde werk.


yk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
Reactie #172 Gepost op: 13 september 2023, 11:38:53
Nou qua kleding krijg je echt een hoop mee. 2 grote dozen en nog een kleine doos met accessoires, holsters, etc.
Je krijgt bij bepaalde kleding nog een keuze welke verhouding je wilt. Bijv bij de poloshirts mag je er 8 in totaal en dan mag je zelf kiezen hoeveel je met korte mouw of lange mouw wilt. Dat heb je dan ook nog bij onderkleding, sokken en schoenen. Bij de schoenen kon ik geen keus maken vond de Haix en Meindl beide wel lekker zitten dus heb ze beide genomen.

Qua info avond was wel fijn, kreeg wel goed uitleg erover. Konden ook genoeg vragen stellen als er nog 1 of ander onduidelijk was. Moet wel zeggen dat het voor mij mijn keuze niet makkelijker heeft gemaakt. Maar goed heb nog tot morgen om een keus te maken. Maar uiteindelijk is het ook niet zo mega belangrijk. Na 2 jaar rond je bij beide keuzes de opleiding af als Generalist GGP het is dan alleen dat je van het 1 net een klein beetje meer kennis over hebt omdat je er een verdieping in hebt gehad. Uiteindelijk doe je in de basis hetzelfde werk.

Hadden ze alle kleding op voorraad voor jouw maten?
Wel fijn dat je zelf de verhoudingen mag bepalen!

Hopelijk ben je er nu toch uit welk uitstroomprofiel je voorkeur heeft. Als uiteindelijke het basiswerk hetzelfde is dan zal er wel niet heel veel verschil in zitten inderdaad.


Fonz030

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 73
Reactie #173 Gepost op: 13 september 2023, 13:11:09
Yes alles was aanwezig dus er hoeft gelukkig niks nageleverd te worden. Scheelt als je iets kleiner dan gemiddeld bent denk ik hahaha.

Ja heb mijn keuze vanochtend kunnen maken, heb besloten om toch voor GGP te gaan.
Jij hebt de info avond morgen toch? Is wel leuk om alvast wat schoolgenoten te zien.


yk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
Reactie #174 Gepost op: 13 september 2023, 14:31:24
Yes alles was aanwezig dus er hoeft gelukkig niks nageleverd te worden. Scheelt als je iets kleiner dan gemiddeld bent denk ik hahaha.

Ja heb mijn keuze vanochtend kunnen maken, heb besloten om toch voor GGP te gaan.
Jij hebt de info avond morgen toch? Is wel leuk om alvast wat schoolgenoten te zien.

Ja morgen inderdaad. Ben ook erg benieuwd naar de medestudenten. Ik rij in ieder geval al met iemand samen, dus dat is wel leuk :)


Fonz030

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 73
Reactie #175 Gepost op: 15 september 2023, 07:52:38
En hoe was de info avond, heeft het je een beetje geholpen bij het maken van je keus?


yk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
Reactie #176 Gepost op: 15 september 2023, 09:12:29
En hoe was de info avond, heeft het je een beetje geholpen bij het maken van je keus?

Was erg leuk om je medestudenten te zien. Ik heb toch voor GGP gekozen. Vooral omdat je de verdieping ingaat op de jeugd en GGZ. Dat zijn twee onderwerpen die mij goed liggen en ik heel interessant vind. Mij lijkt het namelijk leuk om later misschien jeugdagent te worden. Dus ik denk dat met dat in mijn achterhoofd een betere keuze is.

Echter lijkt de recherche mij ook erg interessant voor later. Maar dat is niet iets wat ik op korte termijn ambieer voor nu. En de onderwerpen van de VVC spraken mij uiteindelijk iets minder aan.

Was wel blij dat we hierover een voorlichting hebben gekregen en wat meer duidelijkheid wat nou precies het verschil is. Maar eigenlijk is het gewoon een keuzevak.


Fonz030

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 73
Reactie #177 Gepost op: 15 september 2023, 22:44:40
Haha grappig, dat heeft mij dus ook van keuze laten veranderen. Iets met de jeugd lijkt mij dus ook mooi.

Het heeft beide wel wat interessants, maar VVC idd misschien toch wat meer voor later.


Fonz030

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 73
Reactie #178 Gepost op: 26 september 2023, 18:56:52
Vandaag heb ik de info map met mijn aanstellingsbesluit op de mat gekregen. Nu weet ik ook welk basisteam ik heb toegewezen gekregen en op welke politieacademie ik terechtkom. Het blijkt dat ik naar de academie in Apeldoorn ga. Ik had eigenlijk gehoopt op Leusden. Leusden is maar 24 minuten rijden en Apeldoorn 54 minuten dus dat is wel echt minder, maar goed de academie in Apeldoorn ziet er wel weer prachtig uit. Schrale troost haha


NN03

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #179 Gepost op: 26 september 2023, 22:54:57
De afgelopen tijd stiekem mee zitten lezen en al jullie verhalen gevolgd. Ik begin op 6 november in Drachten aan de opleiding. Nog meer mensen die ik ga tegenkomen in Drachten ?