Uitrukken

Auteur Topic: Uitrukken  (gelezen 9179 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Student IVK

  • Gast
Gepost op: 16 januari 2006, 14:26:50
Hallo,

Wij hebben voor onze calamiteitendienst op een industrieterrein een TAS (Tank-auto-spuit) gekocht. Nou hebben wij het met de brandweer gehad over uitrukken e.d.

Wie kan mij vertellen waar je aan moet voldoen om met dit voertuig de openbare weg op te mogen, d.w.z met blauw licht en geluid??? Of mag dit helemaal niet?

Groeten Danny




Karim

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 16 januari 2006, 14:41:26
waarom zou je met 'n voertuig dat bedoeld is voor dat industrieterrein met blauw licht en geluid over de openbare weg willen rijden.... ?


Student IVK

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 16 januari 2006, 14:58:35
Nou, omdat er elke dag ook veel verkeer op dit industrieterrein komt.. Het is toch een stukje veiligheid, omdat je door de geluidssignalen en de lichten wel ruimte creeert op de weg. Als je zonder lichten en geluiden rijdt kan niemand zien dat je 'haast' hebt en zullen ze zich alleen maar ergeren aan je rijgedrag met alle gevolgen van dien...

Het is btw wel makkelijk om te weten dat het industrieterrein uit meerdere bedrijven bestaat, die lid zijn van de calamiteitendienst. Om naar de andere bedrijven toe te rijden moet je dus over de openbare weg!! (sorry had ik even moeten vermelden!)

Groeten Danny


Karim

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 16 januari 2006, 15:04:51

Het is btw wel makkelijk om te weten dat het industrieterrein uit meerdere bedrijven bestaat, die lid zijn van de calamiteitendienst. Om naar de andere bedrijven toe te rijden moet je dus over de openbare weg!! (sorry had ik even moeten vermelden!)


Was misschien wel handig geweest ja  ;)  Maar goed, heb nu wel antwoord op m'n vraag.

't antwoord op jou vraag zal ik je helaas verschuldigd moeten blijven, maar d'r zijn hier vast wel gasten die weten hoe 't zit, dus gewoon ff wachten tot zij reageren  ;)


Student IVK

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 16 januari 2006, 15:14:31
Oke, bedankt i.i.g!!!

 ;)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #5 Gepost op: 18 januari 2006, 21:03:26
Hallo,

Wij hebben voor onze calamiteitendienst op een industrieterrein een TAS (Tank-auto-spuit) gekocht. Nou hebben wij het met de brandweer gehad over uitrukken e.d.

Wie kan mij vertellen waar je aan moet voldoen om met dit voertuig de openbare weg op te mogen, d.w.z met blauw licht en geluid??? Of mag dit helemaal niet?

Groeten Danny
gekke vraag misschien maar als je overleg heb gehad met de brandweer, dan zullen ze je toch ook wel aan kunnen geven welke wegen er bewandeld moeten worden om het zover te kunnen krijgen??

Sowieso moet je als bedrijfsbrandweer al aangewezen zijn door de overheid wil je op openbare weg kunnen werken......;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #6 Gepost op: 18 januari 2006, 21:10:36
Hallo,

Wij hebben voor onze calamiteitendienst op een industrieterrein een TAS (Tank-auto-spuit) gekocht. Nou hebben wij het met de brandweer gehad over uitrukken e.d.

Wie kan mij vertellen waar je aan moet voldoen om met dit voertuig de openbare weg op te mogen, d.w.z met blauw licht en geluid??? Of mag dit helemaal niet?

Groeten Danny
Rijst er bij mij een andere vraag op.Waarom die calamiteitendienst er is?
Als het een openbaar industrieterein is,dan doet de gemeentelijke brandweer daar de uitrukken ???