Afwijkende ambulance?

Auteur Topic: Afwijkende ambulance?  (gelezen 22478 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mr.Lifepack

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Gepost op: 2 mei 2023, 18:49:23
Hallo Allen,

Ik ben al jaren fanatiek liefhebber van de medische sector. En ik zag onlangs een ambulance voertuig rijden die behoorlijk afwijkt van de standaard. Het voertuig is geel en had battenburg striping, aan de zijkant stond medisch team, een nederlands kenteken en voerde optische en geluidsignalen. Is dit een nieuwe ambulance en heeft iemand toevallig ditzelfde voertuig ook zien rijden? Het gaat om de omgeving Rotterdam, ik ben erg nieuwschierig  ;D

Met vriendelijke groet,
En ik zie jullie reacties graag tegemoet! 098uo




cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #1 Gepost op: 6 mei 2023, 00:54:01
Misschien van een evenemtenzorg organisatie?


apoo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • AVP
Reactie #2 Gepost op: 6 mei 2023, 06:24:27
Lijkt mij ook het meest waarschijnlijk. Het is in ieder geval geen wagen die dienst doet als reguliere ambulance.


112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Reactie #3 Gepost op: 6 mei 2023, 12:40:51
Voor zover ik weet is er ook een opleider O&G die rijdt met een battenburg striping in de omgeving Rotterdam. Zou kunnen zijn dat je die zag.


bas112bas

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #4 Gepost op: 6 mei 2023, 20:54:59


Was het toevallig deze bus? Het is mij bekend dat deze in de omgeving Rotterdam rondrijd.
Ik heb in een van hun video's gezien dat zij in een treintje met een soortgelijkende Skoda ook met optische en geluidssignalen over een landweggetje aan het jekkeren waren.
Ben benieuwd of zij hier toestemming voor hebben?


Mr.Lifepack

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #5 Gepost op: 6 mei 2023, 20:58:50


Was het toevallig deze bus? Het is mij bekend dat deze in de omgeving Rotterdam rondrijd.
Ik heb in een van hun video's gezien dat zij in een treintje met een soortgelijkende Skoda ook met optische en geluidssignalen over een landweggetje aan het jekkeren waren.
Ben benieuwd of zij hier toestemming voor hebben?


Deze is het inderdaad! Ik zag hem ook met OGS rijden. Lijkt mij niet dat dat de bedoeling is? Of mogen ze als First Responder rijden?


112spotter93

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #6 Gepost op: 20 juni 2023, 23:10:46
Toevallig weet ik meer over deze voertuigen! Ben zelf werkzaam bij de overheid en hebben met de eigenaar een gesprek gehad en de auto's gecontroleerd. Deze auto's voldoen aan de richtlijnen om oranje zwaailicht te mogen voeren.

Deze voertuigen hebben GEEN OGS meer op het voertuig, ja klopt er ging een video rond die opgenomen was op een landweggetje. Deze video is gemaakt voor een opbouwer van OGS, na deze video zijn de OGS verwijderd/uitgeschakeld door de opbouwer en is enkel Amber aanwezig/ingeschakeld. Voor deze opnames hadden ze( de OGS opbouwer) toestemming gekregen. Dit is voor de opbouwer om te laten zien welke producten ze leveren. Blauw licht en sirene kunnen niet zo makkelijk aan worden gesloten.

Nu weet ik dat er sommige mensen in de regio zhz een probleem maken over deze auto/eigenaar. Maar waarom een probleem maken terwijl dit bedrijf enkel de EHBO op evenementen en festivals levert.  Wij hebben vernomen dat er problemen worden gemaakt en leugen worden verspreid, maar dit niet eerst met deze eigenaar wordt besproken.
TIP! bespreek dit soort gevallen eerst met de persoon in kwestie en ga er niet gelijk klachten over indienen.

Tevens nogmaals dit bedrijf heeft geen blauw zwaailicht en sirene op het voertuig. In Nederland zijn heel veel Evenementen organisaties die met herkenbare ambulance voertuigen rijden die WEL blauwzwaailicht en sirene hebben en die deze ook daadwerkelijk gebruiken.  En over deze bedrijven worden geen problemen gemaakt.

Ik snap niet waar mensen zich tegenwoordig druk om maken, maarja er zijn nu eenmaal mensen die zich zelf belangrijker vinden en zelf in de spotlights willen staan en leugen verspreiden over bedrijven. Maar wat ze zeggen, karma is een bitch!

Verder worden de overige evenementen bedrijven die met herkenbare ambulance voertuigen rijden, ook  nog gecontroleerd m.b.t OGS.

Fijne avond!


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #7 Gepost op: 21 juni 2023, 16:28:37
Toevallig weet ik meer over deze voertuigen! Ben zelf werkzaam bij de overheid en hebben met de eigenaar een gesprek gehad en de auto's gecontroleerd. Deze auto's voldoen aan de richtlijnen om oranje zwaailicht te mogen voeren.

Op welke grond in de richtlijn dan?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Pieter1988

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #8 Gepost op: 29 juli 2023, 19:31:39
goedenavond allemaal,  ;D

ik heb zojuist ook deze Bus een paar keer gezien, deze Bus rijd vaak rond in regio ZHZ omgeving Zwijndrecht.
hoe ik dit weet ik woon zelf in Zwijndrecht. En zie deze bus vaak langskomen bij de Lidl op de Karel Doormanlaan.

ik weet ook niet of deze persoon/personen die ermee rond rijden, een bewijs ervoor hebben om hier mee rond te rijden aangezien hij geel is en idd op een afwijkende ambulance lijkt met battenburg striping. En mogelijk een dual colour balk met blauw/amber heeft. ik heb het ook gevraagd aan de politie daar wat zij ervan vinden, die vinden het zelf best vreemd en raar en houden een oogje uit het zeil.  :-\
verder zag ik op de bus staan dat er (Medisch Team - Evenementenhulpverlening) staat, van een bedrijf genaamd (Event Emergency Response Team) op dat gevestigd na onderzoek de medische hulpverlening brengt op kermissen/festivals. en naar verder onderzoek gevestigd zit in Hendrik-Ido-Ambacht.

wat mij wel zorgen maakt is dat deze auto bij diverse meldingen vaak! staat en daar denkt de medische zorg aan de persoon op dat moment te leveren... terwijl er een persoon uitkomt die niet eens gekleed is als evenementen hulpverlener o.a medische dienst. (en ik op dat moment me meer zorgen maakt of die persoon wel medisch opgeleid is!!)  ???

in ieder geval vraag ik me ook zeker af welke grond & richtlijn het is, na tekst hierboven  ???

in ieder geval wil ik iedereen een fijne avond wensen!  098uo


Mr.Lifepack

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #9 Gepost op: 12 augustus 2023, 01:06:47
Toevallig weet ik meer over deze voertuigen! Ben zelf werkzaam bij de overheid en hebben met de eigenaar een gesprek gehad en de auto's gecontroleerd. Deze auto's voldoen aan de richtlijnen om oranje zwaailicht te mogen voeren.

Deze voertuigen hebben GEEN OGS meer op het voertuig, ja klopt er ging een video rond die opgenomen was op een landweggetje. Deze video is gemaakt voor een opbouwer van OGS, na deze video zijn de OGS verwijderd/uitgeschakeld door de opbouwer en is enkel Amber aanwezig/ingeschakeld. Voor deze opnames hadden ze( de OGS opbouwer) toestemming gekregen. Dit is voor de opbouwer om te laten zien welke producten ze leveren. Blauw licht en sirene kunnen niet zo makkelijk aan worden gesloten.

Nu weet ik dat er sommige mensen in de regio zhz een probleem maken over deze auto/eigenaar. Maar waarom een probleem maken terwijl dit bedrijf enkel de EHBO op evenementen en festivals levert.  Wij hebben vernomen dat er problemen worden gemaakt en leugen worden verspreid, maar dit niet eerst met deze eigenaar wordt besproken.
TIP! bespreek dit soort gevallen eerst met de persoon in kwestie en ga er niet gelijk klachten over indienen.

Tevens nogmaals dit bedrijf heeft geen blauw zwaailicht en sirene op het voertuig. In Nederland zijn heel veel Evenementen organisaties die met herkenbare ambulance voertuigen rijden die WEL blauwzwaailicht en sirene hebben en die deze ook daadwerkelijk gebruiken.  En over deze bedrijven worden geen problemen gemaakt.

Ik snap niet waar mensen zich tegenwoordig druk om maken, maarja er zijn nu eenmaal mensen die zich zelf belangrijker vinden en zelf in de spotlights willen staan en leugen verspreiden over bedrijven. Maar wat ze zeggen, karma is een bitch!

Verder worden de overige evenementen bedrijven die met herkenbare ambulance voertuigen rijden, ook  nog gecontroleerd m.b.t OGS.

Fijne avond!

Toch wel frapant dat ik ze wel heb zien rijden met blauw aan. Vandaar dat de verwarring is ontstaan. Dus je verhaal gaat niet helemaal mee met wat er daadwerlijk gebeurt. Als dit echt een EHBO'er is die met OGS rijd is dat een zeer kwalijke zaak.