Vooropleiding

Auteur Topic: Vooropleiding  (gelezen 18128 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Gepost op: 17 januari 2006, 07:42:56
Welke vooropleiding heb je nodig om beroepsbrandweer te worden ? of is dit overal verschillend


Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #1 Gepost op: 17 januari 2006, 10:52:59
Welke vooropleiding heb je nodig om beroepsbrandweer te worden ? of is dit overal verschillend

Bij de meeste sollicitatie's vragen ze een bouw technische achtergrond en een mbo werk en denk niveau.

Zo weet ik dat je op DOW MBO-4 minimaal nodig hebt..

Groeten Robert
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #2 Gepost op: 17 januari 2006, 14:49:06
Elektro is dat ook een bouwtechnische opleiding  :P
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #3 Gepost op: 17 januari 2006, 16:03:58
Elektro is dat ook een bouwtechnische opleiding  :P

YEP!!
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #4 Gepost op: 17 januari 2006, 16:22:17
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


ACKevin

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 28 maart 2006, 19:08:16
dus zonder een bouwtechnische opleiding kan je niet bij de brandweer? ik studeer nu een It-media opleiding en wil bij de brandweer.. welke opleiding zou ik moeten doen om bij de brandweer te komen?


marcel-beets

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
  • hoofdbrandwacht + ademluchtmedewerker
Reactie #6 Gepost op: 29 maart 2006, 18:43:52
bij de vrijwillige brandweer maakt dat niets uit   tenzij ze zat mensen hebben natuurlijk

als je beroeps wil worden is idd mbo 4   bouwkundig toch wel een voorkeur   ik zeg niet dat ze je anders afwijzen maar iemand met bouwkundige kennis is handiger


ACKevin

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 29 maart 2006, 18:49:06
bij de vrijwillige brandweer maakt dat niets uit   tenzij ze zat mensen hebben natuurlijk

als je beroeps wil worden is idd mbo 4   bouwkundig toch wel een voorkeur   ik zeg niet dat ze je anders afwijzen maar iemand met bouwkundige kennis is handiger

en welk opzicht eigelijk? ik zie het verband niet echt tussen branden blussen en de kennis hoe je kozijnen in elkaar timmert (ik noem maar wat..)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #8 Gepost op: 29 maart 2006, 19:59:21
en welk opzicht eigelijk? ik zie het verband niet echt tussen branden blussen en de kennis hoe je kozijnen in elkaar timmert (ik noem maar wat..)
Het is wel handig als je bij een woning, die op instorten staat, aanwezig bent, dat je enig inzicht hebt over dat soort zaken, maar een echte must is het niet  ;)


ACKevin

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 29 maart 2006, 20:03:28
ok mooi :) en waar kan ik terecht voor een opleiding tot brandwacht?