Aanbesteding politievoertuigen 2025/2029: Ford Kuga en BMW X1

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2025/2029: Ford Kuga en BMW X1  (gelezen 37312 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #10 Gepost op: 2 september 2023, 03:47:07
TOPSNELHEID NIEUWE POLITIEAUTO’S ZORGT VOOR HILARITEIT ONLINE: ‘WAT EEN LACHERTJE!’

By rajini Published 2 dagen ago

De Nederlandse politie verruilt haar vertrouwde Mercedes B-Klasse voor een nieuwe aanpak, waarbij boeven in de toekomt worden achtervolgd in BMW X1 en Ford Kuga voertuigen. De beperkte topsnelheid van deze nieuwe politieauto’s zorgt echter voor nogal wat hilariteit. Lees verder om te ontdekken wat deze wijzigingen betekenen voor politieachtervolgingen en patrouilles.

Lees verder op de Bron: https://sgxl.nl/topsnelheid-nieuwe-politieautos-zorgt-voor-hilariteit-wat-een-lachertje/
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #11 Gepost op: 5 september 2023, 11:13:37
Ik zou me eerder zorgen maken over het beperkte accelaratie vermogen in de tijd van EV's. Daar ga je meer boeven mee vangen dan een topsnelheid. Ik rijd zelf een EV, het accelaratievermogen is briljant, menig collega heeft al een rondje gereden en is er over uit dat we dat zouden moeten willen. 400+km bij normaal gebruik, zeker met de huidige snellaad techniek zou bereik echt geen probleem meer moeten zijn.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #12 Gepost op: 5 september 2023, 16:53:34
Meer dan 30% van de huidige voertuigen wordt vervangen door een nog aan te besteden een elektrisch voertuig. We zullen er de komende tijd een hoop meer van gaan zien, naast deze Ford en BMW's.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


apoo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • AVP
Reactie #13 Gepost op: 5 september 2023, 17:09:48
Ik zou me eerder zorgen maken over het beperkte accelaratie vermogen in de tijd van EV's. Daar ga je meer boeven mee vangen dan een topsnelheid. Ik rijd zelf een EV, het accelaratievermogen is briljant, menig collega heeft al een rondje gereden en is er over uit dat we dat zouden moeten willen. 400+km bij normaal gebruik, zeker met de huidige snellaad techniek zou bereik echt geen probleem meer moeten zijn.

Hier onlangs een pilot gedaan met een elektrische rapid responder, inderdaad ook mooie praatjes door de leverancier over 400 km bereik bij normaal gebruik. Daar zit tegelijk ook de crux, we rijden niet normaal. Doe daar nog OGS, GIS, C2000 en extra gewicht van apparatuur bij en de 400 km werd 100 km. Dus ben erg benieuwd straks naar jullie ervaringen.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #14 Gepost op: 5 september 2023, 19:06:48
Hier onlangs een pilot gedaan met een elektrische rapid responder, inderdaad ook mooie praatjes door de leverancier over 400 km bereik bij normaal gebruik. Daar zit tegelijk ook de crux, we rijden niet normaal. Doe daar nog OGS, GIS, C2000 en extra gewicht van apparatuur bij en de 400 km werd 100 km. Dus ben erg benieuwd straks naar jullie ervaringen.

Om welk merk en type gaat het dan en met welk accupakket? Standaard 400 en met een spoedig terug naar 100 km is wel een erg verschil.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #15 Gepost op: 6 september 2023, 11:26:10
Hier onlangs een pilot gedaan met een elektrische rapid responder, inderdaad ook mooie praatjes door de leverancier over 400 km bereik bij normaal gebruik. Daar zit tegelijk ook de crux, we rijden niet normaal. Doe daar nog OGS, GIS, C2000 en extra gewicht van apparatuur bij en de 400 km werd 100 km. Dus ben erg benieuwd straks naar jullie ervaringen.
430 bij normaal gebruik, en ik begrijp dat het politiegebruik totaal anders is, maar het heeft ook te maken met gedrag. Op het moment dat je voor elke bocht afremt met je rempedaal dan raak je een hoop km's kwijt, als je de flippers gebruikt (Kona & Kia) kan dat zomaar 30% toevoegen. 100 km lijkt me erg weinig, ik zit voor mijn normale werk vrij veel op de weg en dan blaas ik ook wel eens op de snelweg, dat is inderdaad funest voor je bereik, maar tot 140/150 valt dat best mee, dus ik weet niet waar die 100 vandaan komt.

Daarnaast uiteraard in combinatie met de snellader! En die zie je nu nog niet.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Ruud Lemmens (als die hier nog op het forum zit) kan het je vertellen, die zit in die business...

Deze valors komen gewoon bij aboim vandaan.
Dat zijn inderdaad mooie balken al kunnen ze nog beter.

Helaas wil de Nederlandse politie geen volledig volle balken. Nou moet ik ook eerlijk zeggen dat als een basisbalk al niet opvallend genoeg is die paar extra leds ook niet gaan werken. Nou is de prijs van zo'n valor ook zeker niet mis. Kun je nagaan wat de huidige slikten opbouw van de audi's zou kosten...

Mensen missen zelfs een botsabsorber dus nog groter en nog veel meer lampen gaat niet de oplossing zijn.

De positie van de lampen (zoals een kentekenplaat flitser voor op de kruisingen bijvoorbeeld) maakt wel een verschil.


Lc delft bhv

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #17 Gepost op: 10 september 2023, 16:30:14
Welke lichtbalk staat er op se x1 ikzelf denk een soundoff magnum maar die hebben geen dubble ledmodules


ketlof

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #18 Gepost op: 14 september 2023, 21:21:54
Persoonlijk snap ik de keuze niet voor 2 SUV's. Vooral omdat dat ze duurder zijn dan de MPV/station variant van de auto's waarop ze gebaseerd zijn. Verder ziet het er natuurlijk wel cool uit en rijden onze zuiderburen ook al jaren in de Tiguan ipv de touran. Over de zuiderburen gesproken, ze doen het wel een stuk beter qua signalering en striping. Ik hoop dat het IFV ook eens wil loslaten van de BZK striping en het eeuwige gezeik over hoeveel lampjes er tegelijk mogen knipperen. Zolang er nog steeds ongelukken gebeuren omdat 'we de zwaailichten en sirene niet zagen of hoorden' mag het voor mij veel luider en feller. Desnoods met 'rumbler'. Dat is de ultra lage toon die je voelt ipv hoort. (ook in België al op sommige ambulances). Wie weet lezen er mensen van het IFV mee en hopelijk is de nieuwe vloot een mooi moment om het eea aan te passen. (vergeefse hoop gok ik aangezien dat weer langs 300 loketjes moet Nederland kennende)

De lichtbalken van Soundoff zijn wel heel vet hoor. Zeker de Nfuse of NfuseXL. En dan lekker weer naar de stopmatrix op de zonneklep en voor de achterruit. Die iniemini versie die nu op de lichtbalk van de B-Klasse zit is om te huilen.

Ben verder ook benieuwd naar de wielen. Stond daar iets over in de aanbesteding? Zou jammer zijn als er stalen velgen met doppen onder die X1 kwamen.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #19 Gepost op: 14 september 2023, 22:46:18
Voor wat betreft bovenstaande vraag. In de aanbesteding is het als eis gesteld dat ze op lichtmetaal worden afgeleverd.
Net zoals LED verlichting rondom overigens.

In het pakket eisen stond ook dat het geen plug-in hybride mocht zijn. Vandaar dat Ford nu een motor levert die niet in NL in de prijslijsten staat. Hier levert men de Kuga namelijk enkel als 2.5 plug- in hybride....