Aanbesteding politievoertuigen 2025/2029: Ford Kuga en BMW X1

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2025/2029: Ford Kuga en BMW X1  (gelezen 37471 keer)

Sralitch (en 22 gasten bekijken dit topic.

richard1074

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #20 Gepost op: 18 september 2023, 11:13:59
Komt er ook nog zo'n mooi klein digitaal schermpje aan de buitenkant net zoals de ME bussen? (Zal wel niet maar is wel een handige toevoeging)


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #21 Gepost op: 18 september 2023, 14:44:44

Komt er ook nog zo'n mooi klein digitaal schermpje aan de buitenkant net zoals de ME bussen? (Zal wel niet maar is wel een handige toevoeging)
Ik zie die noodzaak niet? Bovendien zal dit niet mogelijk zijn vanwege het RV.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #22 Gepost op: 18 september 2023, 16:06:04
Ik zie die noodzaak niet? Bovendien zal dit niet mogelijk zijn vanwege het RV.
Artikel 41a van het RVV laat dit wel toe (de definitie van verlicht transparant staat dan weer in de regeling voertuigen).

Ik zie alleen ook helemaal geen meerwaarde ervoor.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #23 Gepost op: 20 september 2023, 10:45:12
Als we dan toch hebben over "nice-to-haves" zou ik wel graag zien om de mogelijkheid om alternerende verlichting aan te zetten op het dak (zoals de wegenwacht), voor de situaties dat je wel wil opvallen, maar de amber pitten wat teveel is.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #24 Gepost op: 20 september 2023, 16:23:20
Of bijvoorbeeld het systeem dat sommige Amerikaanse politiekorpsen gebruiken. Een snel knipperende lichtbalk bij een rijdende auto die automatisch langzamer knipperen gaat zodra de parkeerrem geactiveerd wordt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,541
Reactie #25 Gepost op: 22 september 2023, 17:21:21
Of bijvoorbeeld het systeem dat sommige Amerikaanse politiekorpsen gebruiken. Een snel knipperende lichtbalk bij een rijdende auto die automatisch langzamer knipperen gaat zodra de parkeerrem geactiveerd wordt.

Dan ook meteen de knipperende koplampen uit wanneer voertuig in P staat :):)


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #26 Gepost op: 28 september 2023, 12:42:42
Of bijvoorbeeld het systeem dat sommige Amerikaanse politiekorpsen gebruiken. Een snel knipperende lichtbalk bij een rijdende auto die automatisch langzamer knipperen gaat zodra de parkeerrem geactiveerd wordt.
Tsja volgens de regeltjes zou dat dan Oranje moeten zijn... en ik denk niet dat dienders blij worden als het automatisch oranje wordt.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #27 Gepost op: 28 september 2023, 20:42:20
Tsja volgens de regeltjes zou dat dan Oranje moeten zijn... en ik denk niet dat dienders blij worden als het automatisch oranje wordt.
Met mogelijke gevaren van dien; als je bewust je blauw aan wil laten op de autosnelweg (bijv. in een bocht) en geen oranje. Dan zijn er meer handelingen nodig die je dan volgens mij heel graag voorkomen.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,320
Reactie #28 Gepost op: 29 september 2023, 11:16:40
Wat me wél nuttig (en zelfs noodzakelijk) lijkt: Intersection lights op alle voertuigen, net als op de Audi's.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #29 Gepost op: 8 oktober 2023, 21:09:18
Is er al wat bekend over de nieuwe elektrische uitvoering van de opvallende dienstauto ?
Ik zag namelijk foto's van Remco F Gerritsen gemaakt op de open dag van politie Waddinxveen Zuidplas.
Hierop is een opvallende Hyundai Ionoq 5 te zien.
Zie onderstaande link.



https://photos.google.com/share/AF1QipP3kAzMddT-HLM3X5geKtim0pugy2NYXS7MkTIX4tKzK663Nn60AtuozCZmcpk4hA/photo/AF1QipNWev8TYeBLTyrXp9FK1ArLn_kvOO-WAwwQJDD2?key=anJROWtqY29hZ3N5WjJCelZ4YTR3dldCQjdQNUNB