Kiezen voor HAP of meteen naar de SEH

Auteur Topic: Kiezen voor HAP of meteen naar de SEH  (gelezen 8063 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #20 Gepost op: 7 februari 2006, 13:04:30
ik zou meteen 112 rammelen!
of zelf gaan, die huisartsen heb je niets aan, die sturen je meteen door (is mijn ervaring)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #21 Gepost op: 7 februari 2006, 17:46:44
Dag iedereen,

Dit is een triest verhaal, het had mogelijk voorkomen kunnen worden als de thuiszorg snel had ingegrepen door 112 in te schakelen. Er is niet voor niets een campagne geweest over de FAST test!

Over de HAP, hun valt niets te verwijten in deze casus, maar ik irriteer mij ook mateloos aan het m.i. verkeerde prioriteitenstelling. De gegevens eerst, daarna hulp. Het komt niet vriendelijk of professioneel over....ik zou het eens moeten proberen als ambupleeg.....God man, ik zou me doodschamen. Ik kan me een voorval herinneren waarbij wij een HA ter plaatse hebben gevraagd bij een kinderreamimatie (ingewikkelde verhaal, doet er hier niet toe). De centralist heeft later verteld dat ze eerst niet van plan waren om iemand te sturen omdat het niet bekend was om wie het ging - pas nadat de centralist had gedreigd met de Inspectie hebben ze iemand gestuurd!
Uit eigen ervaring: ik ben een ervaren pleeg, ik weet heus wel wanneer ik een dokter moet inschakelen voor mijn kind - ik had op een gegeven moment antibiotica nodig voor mijn dochter en dacht, laat ik het eens op een nette manier regelen (de meeste van ons weten ook via omwegen aan dat soort spullen te komen) ik bel de hap wel. Na 10 minuten in de wacht werd ik door een assistente verteld dat mijn kind niet ziek genoeg was en dat ik maar eens drinken moest geven. Ik ben linea recta naar het ziekenhuis gereden en ik heb het zelf geregeld met de dienstdoende kinderarts (een bekende van me). Wat schetste mijn verbazing, ik krijg later ook nog een rekening van 35 euro voor een advies waar ik niks aan heb..........
HAP - laat me niet lachen, dit is de slechtse ontwikkelling ooit in de gezondheidszorg - er is maar een partij er beter van geworden - de arts zelf!

Carl.

PS - Helen, als je dit leest, het is niet persoonlijk hoor, maar ik heb er doorgaans geen goed woord voor over in onze regio. Gelukkig gaat het wel beter bij jullie.



Ik hoop niet dat je denkt dat die €35,- naar de huisarts gaat?  ???
Arts  www.alphalog.nl


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #22 Gepost op: 7 februari 2006, 18:35:22
Nee, ik realiseer me inderdaad ook dat dat bedrag niet naar de huisarts gaat. Die krijgt gewoon zijn vergoeding voor het draaien van een dienst, ik doelde meer op het verminderen van de werkdruk bij de individuele huisartsen (met name in de nachtelijke uren). Hier is niets op tegen, maar ik vind het alleen jammer dat de uitwerking ervan heeft geresulteerd in zo'n gedrocht als de HAP.

Carl.
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Michelle1983

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 7 februari 2006, 18:48:36
Voor de volgende keer is in ieder geval duidelijk wat te doen. Nu, een tijdje later is ze weer thuis en hoogstwaarschijnlijk zonder verdere klachten. Alleen lijkt de coördinatie van bewegingen met die arm wat moeizamer te gaan, maar dat zou kortdurend kunnen zijn.


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #24 Gepost op: 7 februari 2006, 19:07:42

Carl.

PS - Helen, als je dit leest, het is niet persoonlijk hoor, maar ik heb er doorgaans geen goed woord voor over in onze regio. Gelukkig gaat het wel beter bij jullie.



Daar ben ik toch wel blij om.  :D  ;)
Laten we het hopen. Vanaf 1 februari is onze gemeente ook aangewezen op een HAP.  :-\

Welkom bij de club, ik las in de krant al die commotie, maar ja het zat er tocht wel aan te komen.