Wanneer zichtbaarheidshesjes gebruiken?

Auteur Topic: Wanneer zichtbaarheidshesjes gebruiken?  (gelezen 17632 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #20 Gepost op: 30 januari 2006, 14:26:49
Ik zie het nut niet om elke brandwacht 2 uitrukpakken te geven, het kost een berg met geld.

Ben ik het toch niet mee eens.
Dat zijn nou die vastgeroeste gewoonten bij de brandweer. Met 1 pak moeten we alles doen.

Ik pleit voor 2 pakken en ook voor 2 helmen.
Hoe vaak ik het zie dat bij een HV al heel snel die (lekker warme) MSA-helm wordt afgezet.
En lekker zweten dat we doen in ons warme bluspak bij die HV >> gekkenwerk noem ik dat.
Dus ik wil een crash-helm en een aangepast pak voor HV.
Hoef ik ook niet met mijn vieze HV-pak de brand weer in, dat getuigt ook niet van veiligheid.

En dan zijn we pas bewust bezig met optimaliseren van onze arbeidsomstandigheden.

cu,
Loe
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Cerberus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 117
  • Geen beter weer dan brandweer
Reactie #21 Gepost op: 30 januari 2006, 15:21:28
Ben ik het toch niet mee eens.
Dat zijn nou die vastgeroeste gewoonten bij de brandweer. Met 1 pak moeten we alles doen.

Ik pleit voor 2 pakken en ook voor 2 helmen.
Hoe vaak ik het zie dat bij een HV al heel snel die (lekker warme) MSA-helm wordt afgezet.
En lekker zweten dat we doen in ons warme bluspak bij die HV >> gekkenwerk noem ik dat.
Dus ik wil een crash-helm en een aangepast pak voor HV.
Hoef ik ook niet met mijn vieze HV-pak de brand weer in, dat getuigt ook niet van veiligheid.

En dan zijn we pas bewust bezig met optimaliseren van onze arbeidsomstandigheden.

cu,
Loe


Aan twee aparte (te combineren) helmen wordt al gewerkt kijk maar eens op http://www.helmets.co.uk/wb/pages/latest_news/21st_january_2006.php


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #22 Gepost op: 30 januari 2006, 18:21:01
Aan twee aparte (te combineren) helmen wordt al gewerkt kijk maar eens op http://www.helmets.co.uk/wb/pages/latest_news/21st_january_2006.php


Van de MSA F2 zijn helemaal veel toepassingen. Ze worden gebruikt bij brandweer (bluswerk), brandweer hulpverlening, ambulance en ik heb ook een keer een foto gezien waarop mensen in een reddingsboot er een op hadden. Is dat dan van alles net niets dat ze niet als standaard helm worden ingevoerd?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


firemanr

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 3 februari 2006, 20:00:14
brandweer Geldrop-Mierlo, post Geldrop heeft het goed voor elkaar.. uitrukkleding voor brandbestrijding en voor hulpverlening

brandbestrijding:


hulpverlening:


BRON : WWW.BRANDWEERGELDROP-MIERLO.NL

Das niks nieuws...hebben we hier in Terneuzen ook. Maar wat doe je met het HV-pak als je ter plaatse komt en de auto gaat branden? Dan heb je een probleem, want die zijn niet echt geschikt om mee te blussen...... Om die reden mogen wij ze niet meer aan.

(ter info: wij hebben die gekregen n.a.v. het graven van de Westerscheldetunnel, daar er toen meer kans was op HV dan op brand. ;))


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #24 Gepost op: 29 januari 2014, 11:59:55
Zeiltje zal ongetwijfeld zijn voor de auto's in de file, de file stond er vrij dicht op.

Puntje van aandacht zijn de veiligheidsvestjes bij de leden van de brandweer. Het verkeer staat dan wel stil, maar je staat wel gewoon op een snelweg te werken in je zware pak.

Verder mooi filmpje dat de eerste handelingen van de brandweer mooi in beeld brengt.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #25 Gepost op: 29 januari 2014, 18:48:31
Citaat van: Meneer link=msg=1240708 date=1390993195
Zeiltje zal ongetwijfeld zijn voor de auto's in de file, de file stond er vrij dicht op.

Puntje van aandacht zijn de veiligheidsvestjes bij de leden van de brandweer. Het verkeer staat dan wel stil, maar je staat wel gewoon op een snelweg te werken in je zware pak.

Verder mooi filmpje dat de eerste handelingen van de brandweer mooi in beeld brengt.

Er wordt gezegd dat je in het donker, mits de pakken nog genoeg reflecteren, beter zonder veiligheidsvest kan werken dan met. De reflecterende strepen van het gewone pak zijn prima te zien. Bovendien: het verkeer staat stil en kan nergens heen, dus erg veel toegevoegde waarde zal het ook niet hebben...
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #26 Gepost op: 30 januari 2014, 11:49:00
Citaat van: Danny722 link=msg=1240805 date=1391017711
Er wordt gezegd dat je in het donker, mits de pakken nog genoeg reflecteren, beter zonder veiligheidsvest kan werken dan met. De reflecterende strepen van het gewone pak zijn prima te zien. Bovendien: het verkeer staat stil en kan nergens heen, dus erg veel toegevoegde waarde zal het ook niet hebben...

Maar het dragen van een veiligheidsvestje doet toch geen pijn? Het heeft toch geen nadelen? Misschien kortzichtig van mij, maar ik ben dan ook geen brandweerman.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #27 Gepost op: 30 januari 2014, 11:58:10
Discussie over veiligheidsvesten afgesplitst uit: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=8203.1660
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #28 Gepost op: 30 januari 2014, 16:25:56
Citaat van: EvEs link=msg=1240955 date=1391078940
Maar het dragen van een veiligheidsvestje doet toch geen pijn? Het heeft toch geen nadelen? Misschien kortzichtig van mij, maar ik ben dan ook geen brandweerman.
Op het moment dat een uitrukpak zoveel procent reflecterend en fluoriserend materiaal bevat hoeft er geen vest gedragen te worden. Vraag me niet hoeveel procent dat moet zijn. Maar wij hebben ook behoorlijk wat reflecterende strepen en fluoriserende strepen op het pak, en ook wij hoeven geen vesten meer aan. ;)


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #29 Gepost op: 30 januari 2014, 16:34:39
Kan de topic titel worden aangepast, dit zijn zichtbaarheidsvesten ;-)
Hobby Bobby eenheid Den Haag