droog of nat verbinden bij brandwond

Auteur Topic: droog of nat verbinden bij brandwond  (gelezen 16189 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #30 Gepost op: 27 februari 2006, 18:25:16
Vraagje:
Wat doe jij dan ook met mayo's in je tas?  ;)


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #31 Gepost op: 27 februari 2006, 19:17:22
Dit soort reacties uitlokken  ;)
Arts  www.alphalog.nl


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #32 Gepost op: 27 februari 2006, 23:36:54
Dit soort reacties uitlokken  ;)
Wat wil je daarmee aantonen, dat je collega's een plank voor hun OK kop hebben ?


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #33 Gepost op: 27 februari 2006, 23:40:49
Hmm, zal ik eens proberen hoe lang ik een infuuszak in mn ehbo-tas kan houden... Die mayo's hielden het 25 seconden uit (voor ze kapotgeknipt werden door collega's)  ;D
Er is niks mis mee, afgezien van het kosten - baten plaatje, als je een valide infuuszak in je tas hebt als steriele spoelvloeistof.
Het probleem komt pas als je infusen gaat inbrengen....


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #34 Gepost op: 28 februari 2006, 09:22:00
Wat wil je daarmee aantonen, dat je collega's een plank voor hun OK kop hebben ?
Nope, ik wist dat ze er uit gehaald zouden worden, en dat was ook prima, ik was gewoon benieuwd hoe ze zouden reageren als ze die mayo's zouden zien zitten...  ;)
Arts  www.alphalog.nl


martin vermeer

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 28 februari 2006, 19:08:03
Misscien kun je het ook doen met NACL 0,9 , dit heeft ook een reinigende werking en is ook nog eens chtig ;)


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 1 maart 2006, 09:12:35
Misscien kun je het ook doen met NACL 0,9 , dit heeft ook een reinigende werking en is ook nog eens chtig ;)

Wat dacht je dat er in een infuuszak zit? ;)
NaCl 0,9 % is overigens niet meer keukenzout opgelost in water, maar dan steriel. De reinigende werking lijkt me dan ook gelijk aan water. Daarnaast is NaCl 0.9% iso-osmotisch, wat wil zeggen dat de concentratie opgeloste stoffen in de oplossing gelijk is aan die van het inwendige van de cel. Hiermee wordt waterverplaatsing tussen bijvoorbeeld de bloedvaten en wat daar buiten ligt voorkomen.

Wat betekent btw chtig?


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #37 Gepost op: 1 maart 2006, 10:48:53
vochtig lijkt me.
Arts  www.alphalog.nl


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #38 Gepost op: 1 maart 2006, 11:06:03
Wat dacht je dat er in een infuuszak zit? ;)
Hiermee wordt waterverplaatsing tussen bijvoorbeeld de bloedvaten en wat daar buiten ligt voorkomen.

Bedoel je hiermee te zeggen dat waneer je iemand een infuus NACL geeft dat dit in de vaten blijft ?
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Kanarie

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 1 maart 2006, 13:46:10
Hmm, zal ik eens proberen hoe lang ik een infuuszak in mn ehbo-tas kan houden... Die mayo's hielden het 25 seconden uit (voor ze kapotgeknipt werden door collega's)  ;D
Zonde (van de mayo's) :P maar ach je kon er toch vrij weinig mee (toch?)
Die infuuszak zou moeten mogen bij wijze van spoelvloeistof vind ik. Maarre Delta, niet stiekem naalden erbij in doen want ik vrees dat de infuuszak dan ook door je collega's geconfisceerd wordt.