vergiftiging

Auteur Topic: vergiftiging  (gelezen 7298 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #10 Gepost op: 27 januari 2006, 18:21:21
Ik bedoelde er ook mee met dat men zelf kontakt zou leggen hoor! ;)

misschien is dit wel een zeer handig hulpmidddel voor binnen de ehbo!


Dan moet je hem op het toilet hangen, en wel recht tegenover de pot op ooghoogte van een zittend iemand.
Dan kun je die tijd ook nuttig gebruiken door hem te lezen en weer te lezen en weer te lezen .......

Dan weet je wat je moet doen als het gebeurd is.
Ik geloof nooit dat gemiddelde EHV'er hem gaat halen (een keukenkastje is een vaak genoemde opbergplaats) en de aktieve kool en/of laxeermiddel vervolgens in de badkamer (de geijkte plaats voor medicijnen is het toiletkastje in de badkamer) gaat halen. En dan komt nog het probleem dat een beperkt aantal stoffen benoemd worden.
Waarbij merknamen en stofnamen door elkaar gebruikt worden. Het verschil tussen babyshampoo en de agressieve anti-roos shampoos komt niet echt goed uit de verf....

Nog wat vragen die bij me opkomen:
Wat als water drinken wel en braken niet lukt omdat het kind de spreekwoordelijk kont tegen de krib gooit ?
hoe dien je de norit toe, een hand pillen is geen kindvriendelijke manier van toedienen ?
Is men op de SEH wel zo gelukkig als de EHV'er al laxeermiddelen heeft gegeven ?

Ik blijf pal achter het OK staan:
bij twijfel aard stof -> direct deskundige hulp
pijn = bijtend stof -> water drinken -> deskundige hulp
olie lucht = petroleumproduct -> direct deskundige hulp
geen pijn = schadelijke stof -> braken -> deskundige hulp

Niet het meest optimale, maar het levert veel tijdwinst op en dat is een belangrijke factor in deze..


helm

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 28 januari 2006, 11:17:41
Beste EHBO'er,

welk deel van mijn reactie:"Bel de SEH, dan hoor je wel wat je doen moet (vrijwel altijd langskomen). Bij bewusteloosheid van het slachtoffer 1-1-2 bellen." begrijp je niet?


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #12 Gepost op: 29 januari 2006, 00:11:46
Beste EHBO'er,

welk deel van mijn reactie:"Bel de SEH, dan hoor je wel wat je doen moet (vrijwel altijd langskomen). Bij bewusteloosheid van het slachtoffer 1-1-2 bellen." begrijp je niet?

Ik heb de topic nog een doorgelezen en vermoedelijk mis ik een link, vandaar de vraag  om dit even te verduidelijken.


AMD

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 30 januari 2006, 13:45:16
Beste EHBO'er,

welk deel van mijn reactie:"Bel de SEH, dan hoor je wel wat je doen moet (vrijwel altijd langskomen). Bij bewusteloosheid van het slachtoffer 1-1-2 bellen." begrijp je niet?

bij een vergiftiging via de huid moeten we eerst een 30 minuten spoelen met lauw water zou jij weten waarom dat met lauw water moet. kun je toch ook koud water voor gebruiken? :P


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 30 januari 2006, 21:19:08
bij een vergiftiging via de huid moeten we eerst een 30 minuten spoelen met lauw water zou jij weten waarom dat met lauw water moet. kun je toch ook koud water voor gebruiken? :P

Risico op onderkoeling?  ;)


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #15 Gepost op: 30 januari 2006, 23:56:39
bij een vergiftiging via de huid moeten we eerst een 30 minuten spoelen met lauw water zou jij weten waarom dat met lauw water moet. kun je toch ook koud water voor gebruiken? :P

Het snelste word dat duidelijk met een proefondervindelijk bewijs.
Probeer zelf eens uit hoelang je het onder de koude douche kunt blijven staan  ;D


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #16 Gepost op: 31 januari 2006, 00:14:39
6 minuten op de koudste stand... Mijn god wat was dat onaangenaam... niet echt aan te raden.
Arts  www.alphalog.nl


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #17 Gepost op: 31 januari 2006, 01:07:34
6 minuten op de koudste stand... Mijn god wat was dat onaangenaam... niet echt aan te raden.
:-X


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 31 januari 2006, 11:03:25
6 minuten op de koudste stand... Mijn god wat was dat onaangenaam... niet echt aan te raden.

Rende toen je kater gillend weg?  ;D


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #19 Gepost op: 31 januari 2006, 11:09:04
6 minuten op de koudste stand... Mijn god wat was dat onaangenaam... niet echt aan te raden.

Dat was zeker s'morgens na de laatste dienst in Nijmegen afgelopen jaar.  :D
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R