vergiftiging

Auteur Topic: vergiftiging  (gelezen 7280 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #20 Gepost op: 31 januari 2006, 12:27:37
Things I do for science...  8)
Arts  www.alphalog.nl


Kanarie

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 1 februari 2006, 21:41:04
Things I do for science...  8)

Denk aan de wetenschappelijke regel:
1 waarneming...... is geen waarneming :P

Trek uw conclusies (ik heb er al een) :D


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #22 Gepost op: 2 februari 2006, 15:23:12
Hahaha, inderdaad... Kanarie, ga jij ook even? En ogen dichthouden, we willen het wel dubbelblind houden ;)
Arts  www.alphalog.nl


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #23 Gepost op: 2 februari 2006, 23:24:28
Hahaha, inderdaad... Kanarie, ga jij ook even? En ogen dichthouden, we willen het wel dubbelblind houden ;)
Graag via webcam live op internet.
Uiteraard in het belang van de wetenschap


Kanarie

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 2 februari 2006, 23:31:56
8) Mensen, we dwalen af :P
Ik leen mezelf over het algemeen niet als proefpersoon; ik heb daar cellijnen voor om te pesten ;D Alleen dit experiment past niet in mijn project dus helaas. Maar ik wil de webcam wel op de petrischaal zetten hoor.  

Als je op een lab iets in je ogen krijgt en je hebt een oogdouche en zo'n druppelfles tot je beschikking, maakt het dan ook wat uit welke je gebruikt?  
Bij de een wordt het goedje sneller verdund en de ander is vriendelijker voor je (lichaamseigen) cellen lijkt me, maar wanneer gebruik je wat?


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #25 Gepost op: 3 februari 2006, 09:55:51
8) Mensen, we dwalen af :P
Ik leen mezelf over het algemeen niet als proefpersoon; ik heb daar cellijnen voor om te pesten ;D Alleen dit experiment past niet in mijn project dus helaas. Maar ik wil de webcam wel op de petrischaal zetten hoor. 

Als je op een lab iets in je ogen krijgt en je hebt een oogdouche en zo'n druppelfles tot je beschikking, maakt het dan ook wat uit welke je gebruikt? 
Bij de een wordt het goedje sneller verdund en de ander is vriendelijker voor je (lichaamseigen) cellen lijkt me, maar wanneer gebruik je wat?
i.p. niet.

Mijn ervaring is wel dat het voor het slachtoffer héél moeilijk is om de ogen open te houden (met fles of oog douche)
Je bent nl. geneigd bij een irritatie om je ogen te sluiten.
In de SEH setting laat ik vaak het slachtoffer liggen, maak een infuus klaar en ik hou dan het oog van de patiënt open
en laat dan via het infuus systeem (Nacl 0,9%) zachtjes het vocht in het oog en geef het advies aan de patiënt om met zijn oog te draaien.
Het is gelijk een een goede manier om het ook te controleren, er zijn nl. agressieve vloeistoffen die het het netvlies doen loslaten (dan moet de patiënt ook zo wie zo liggen)

Bij het gebruik van een oog douche of fles is het wellicht toch raadzaam om aan collega te vragen oog open te houden


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #26 Gepost op: 3 februari 2006, 15:10:33
i.p. niet.

Mijn ervaring is wel dat het voor het slachtoffer héél moeilijk is om de ogen open te houden (met fles of oog douche)
Je bent nl. geneigd bij een irritatie om je ogen te sluiten.
In de SEH setting laat ik vaak het slachtoffer liggen, maak een infuus klaar en ik hou dan het oog van de patiënt open
en laat dan via het infuus systeem (Nacl 0,9%) zachtjes het vocht in het oog en geef het advies aan de patiënt om met zijn oog te draaien.
Het is gelijk een een goede manier om het ook te controleren, er zijn nl. agressieve vloeistoffen die het het netvlies doen loslaten (dan moet de patiënt ook zo wie zo liggen)

Bij het gebruik van een oog douche of fles is het wellicht toch raadzaam om aan collega te vragen oog open te houden

Laten knipperen is vaak ook een goede optie