Kustwacht

Auteur Topic: Kustwacht  (gelezen 73795 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #10 Gepost op: 4 december 2007, 22:18:57
MNZ is er nu officieel uit. Nieuwe reg's zijn CGC en CGN.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 4 december 2007, 22:29:23


Zie nu dat er een heel apart topic voor is, afgelopen week stonden alle drie de kustwachtvliegtuigen op Schiphol Oost, vond het niet zo byzonder en heb ze dus niet op de foto gezet  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #12 Gepost op: 4 december 2007, 22:31:18
MNZ is er nu officieel uit. Nieuwe reg's zijn CGC en CGN.

Dankje voor de aanvulling Dirk :)

Dus de D-CNLB heeft de registratie PH-CGC gekregen begrijp ik.
Nu hoop ik ze nog een keer te spotten :D

Zie nu dat er een heel apart topic voor is, afgelopen week stonden alle drie de kustwachtvliegtuigen op Schiphol Oost, vond het niet zo byzonder en heb ze dus niet op de foto gezet  :-X

!@#$% >:(

 ;) ;D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #13 Gepost op: 4 december 2007, 22:31:45
........... afgelopen week stonden alle drie de kustwachtvliegtuigen op Schiphol Oost,
Heb ze ook gezien....  ???


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #14 Gepost op: 8 december 2007, 20:06:34
Hier nog een nieuwsberichte over de nieuwe toestellen:

Nieuwe kustwacht-vliegtuigen voor Defensie
Den Haag - Op dinsdag 11 december draagt staatssecretaris Tineke Huizinga van Verkeer en Waterstaat twee nieuwe Kustwachtvliegtuigen over aan minister Van Middelkoop van Defensie. De vliegtuigen, type Dornier 228-212, worden door het Kustwachtcentrum ingezet bij dienstverlenende en handhavende taken in het Nederlandse deel van de Noordzee.

Ook worden de vliegtuigen ingezet bij het opleiden van defensiepersoneel. De overdracht van de vliegtuigen past binnen de nieuwe samenwerking van zeven ministeries in Kustwachtverband, waarbij de Kustwacht eigen taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden heeft.

De vliegtuigen vervangen de Dornier PH-MNZ die meer dan 15 jaar in dienst is geweest. In de vliegtuigen volgen waarnemers van Rijkswaterstaat, de Algemene Inspectiedienst, de Douane, het Korps Landelijke Politiediensten en de Koninklijke Marechaussee wat er op zee gebeurt op bijvoorbeeld het gebied van milieu en scheepvaart. De Dorniers worden ook ingezet bij incidenten en reddingsacties door de Kustwacht.
 
bron: www.blikopnieuws.nl
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #15 Gepost op: 11 december 2007, 13:52:56
Defensie neemt twee nieuwe vliegtuigen voor Kustwacht in gebruik

SCHIPHOL - Het Kustwachtcentrum heeft er twee nieuwe vliegtuigen bij. Staatssecretaris Tineke Huizinga van Verkeer en Waterstaat heeft dinsdag (11 december) op Schiphol twee nieuwe toestellen van het type Dornier 228-212 overgedragen aan minister Eimert van Middelkoop van Defensie.

De kustwacht wordt een zelfstandige organisatie met eigen taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden. Hierin werken zeven ministeries samen. Defensie voert het beheer over dit verband, aldus een woordvoerder van de marine.

In de nieuwe toestellen volgen waarnemers van Rijkswaterstaat, de Algemene Inspectiedienst, de Douane, het Korps landelijke politiediensten en de Koninklijke Marechaussee wat er op zee gebeurt op het gebied van onder meer milieu en scheepvaart. Ze worden ook ingezet bij reddingsacties.

Beide nieuwe toestellen beschikken over een infraroodcamera voor het opsporen van drenkelingen en de detectie van olie. 's Nachts kan de identiteit van een schip worden vastgesteld met een nachtzichtcamera. Met een radar kan dag en nacht een strook van dertig kilometer naar beide zijden van het vliegtuig afgespeurd worden naar verontreinigingen. Ook kan met behulp van een boei monsters van een verontreiniging worden genomen. Deze boei wordt vanuit het vliegtuig afgeworpen. Een afwerpbaar vlot kan gebruikt worden om drenkelingen te hulp te schieten.

De nieuwe vliegtuigen vervangen een ouder type Dornier, dat meer dan vijftien jaar in gebruik is geweest.

Bron: Luchtvaartnieuws


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #16 Gepost op: 8 februari 2008, 16:26:32

Dus de D-CNLB heeft de registratie PH-CGC gekregen begrijp ik.
Nu hoop ik ze nog een keer te spotten :D

!@#$% >:(

 ;) ;D

Nou maart omdat je er weg van bent, voor jouw dan maar, de nieuwe PH-CGC  ;)





(gemaakt op schiphol oost)
groetjes

Roy


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #17 Gepost op: 20 juni 2008, 17:03:37
Het is geen vaartuig van een gerenomeerde hulpverleningsdienst, maar zeker wel een hulpverleningsvaartuig.
Dit betreft een stand-by vaartuig van Vroon Offshore Services (VOS), welke stand-by 'liggen' bij offshore installaties. In geval van calamiteiten komen zij in actie. Ze hebben o.a. plaats voor 125 opvarenden.

Recent hebben zij onderstaand schip opgeleverd gekregen, de VOS Traveller:


bron: www.damen.nl
meer info: http://www.damen.nl/Download.aspx?rId=296&type=Deliveries

Zusterschepen zijn de VOS Trapper, VOS Tracker en de VOS Trader

Overigens zul je ze in Nederland weinig tegenkomen, Vroon is vooral actief in Liberia, het Verenigd Koninkrijk en de Bahamas. Hier een overzicht van de vloot + werkgebied:
http://www.vroon.nl/22-offshore.php
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #18 Gepost op: 4 augustus 2008, 22:45:30
Lowpass van de PH CGN
 :D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 4 oktober 2008, 17:52:36
Ik heb een "Pilots Operating Handbook" van de Dornier 228-212 Dutch Royal Navy PH-MNZ.
Doe er verder niets mee, dus wie het wil hebben kan het zo ophalen bij me. Versturen doe ik NIET