Brandveiligheid in stallen : voorkomen van stalbranden

Auteur Topic: Brandveiligheid in stallen : voorkomen van stalbranden  (gelezen 83743 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Roelof

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 8 februari 2006, 10:57:09
Beste Coen,

Dat is niet waar aangezien het nog een conceptversie is. Maar dat er andere vormen van gelijkwaardigheid voor dierenverblijven aankomen is duidelijk en ik ben opzoek naar die nieuwe vormen van gelijkwaardigheid.

Roelof


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #21 Gepost op: 8 februari 2006, 11:57:58
Roelof,

je praat dus duidelijk over concept 1

Ik ben een beetje bang aan het worden dat dit in concept 3 eruit is gehaald maar misschien kan iemand anders dit ook nakijken??


Roelof

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 8 februari 2006, 12:04:58
Beste Guust,

Ik kan je gerust stellen, het is er niet uitgehaald heb ik uit betrouwbare bron (BZK en Nibra). Sterker, er is een discussie gaande, maar dat is uit onbevestigde bron) dat ze de standaard maat willen opkrikken naar 2.500 m2 voor een stal/dierenverblijf, dus terug naar het oude (bouwbesluit van voor 2003).

Roelof


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #23 Gepost op: 8 februari 2006, 13:25:00
Het lijkt mij wel vreemd dat het in concept 1 wel stond.

men dit aanpast en eruit haalt in concept 3 en dan weer er terug in gaat zetten.

maar goed, ik wacht het wel af.
Ik kijk toch nergens meer vanop in brandweer Nederland......... ???


Chrivaro

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 21 juli 2006, 11:25:45
Beste collega's,

Voor wat betreft de discussie over de Beheersbaarheid van Brand in relatie tot dierenverzorgingsverblijven heb ik wellicht een bruikbare bijdrage. Omdat ik bijna dagelijks wordt geconfronteerd met bouwaanvragen voor grote(re) stallen en met het brandveiligheidsconcept Beheersbaarheid van Brand absoluut niet meer uit de voeten kon, heb ik gemeend een aangepast brandveilgheidsconcept(je) voor de stallenbouw te schrijven. Ik weet dat het stuk niet voor 100% waterdicht is en dat het zeker voor verbetering vatbaar is maar bij gebrek aan beter.....  Als iemand belangstelling heeft, laat maar even weten.

Chris


Engeltje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 243
Reactie #25 Gepost op: 21 juli 2006, 12:20:04
Hoi hoi,

Ik lees hieruit dat jullie de concepten al hebben, zouden jullie mij hiervan een copietje kunnen doorsturen? (of aangeven waar deze te halen zijn?)

mag naar joachim.bolte apenstaartje haarlemmermeer punt nl
Mijn motto: "live fast, die young and leave a damn' goodlooking corpse"


McFozzy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
  • OBM + AHBM-Preventie
Reactie #26 Gepost op: 4 augustus 2006, 13:00:34
Net in het eindconcept gelezen. Dierverblijven vallen onder maatregelen pakket 1 maximale grote 2500m2
pagina 12


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #27 Gepost op: 5 augustus 2006, 19:25:48
En de vuurlast van de dieren  moet niet meegerekend worden ;)


Engeltje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 243
Reactie #28 Gepost op: 7 augustus 2006, 11:53:28
Klopt allebei, maar je kunt er nog een belangrijkere conclusie uit destilleren.

Dierenverblijven vallen in MP-1, met een maximum BC van 2500 m2, en vergroten door het toepassen van een ander MP is niet mogelijk, volgens de toepassingstabel.

Een sprinkler in een kippenschuur, of een brandweerbeheerste situatie is dus niet bruikbaar om in het kader van gelijkwaardigheid het maximale BC te vergroten!
Mijn motto: "live fast, die young and leave a damn' goodlooking corpse"


Dragonfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #29 Gepost op: 7 augustus 2006, 16:59:19
Ik lees hieruit dat jullie de concepten al hebben, zouden jullie mij hiervan een copietje kunnen doorsturen? (of aangeven waar deze te halen zijn?)

Ik wil d'r ook wel eentje? Zou iemand mij een kopie kunnen sturen of inderdaad aangeven waar ze te vinden zijn? Alvast bedankt!  :)