Beheersbaarheid van Brand

Auteur Topic: Beheersbaarheid van Brand  (gelezen 20281 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
Reactie #40 Gepost op: 28 juni 2007, 19:40:31
@ Palmpie en Pyro Loe

Het zal me toch niet gebeuren dat ik schik krijg in jullie bijdragen?

De wettelijk adviseur, ik bedoel dit echt niet 'droog', maar als het rond 1985 beoogde regionale kenniscenrum dan maar,
bij de les was, en was gebleven, dan was het aantal, en de quasi alternatieve kwaliteit, van de 'parasitaire' adviseurs nooit van enig belang geworden. Zij traden in het vacuum dat door de wettelijke deskundigen is getrokken.

Door gezonde onderling begeleide 'competitie', en de Life Safety Code als wijze 'ervaringsbijbel', was alles 'under control' geweest.

Men (NVBR en voorganger met SBOIN (VNG)) heeft van de brandpreventie een op straat gedumpt weeskind gemaakt en slechte geldgeile 'pleeg- en adoptieouders' kent de geschiedenis ook wel genoeg.

Geef de sporen..... dappere ridders!

Fred Vos.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul


-kruisje0

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 28 juni 2007, 19:41:47
@Ineens mogen de maximale loopafstanden worden verdubbeld o.m. door een sprinkler. wat is dat voor onzin?
Zo'n sprinkler volgens NFPA heeft op zich al een aantal  minuten nodig om 'aan te springen'.
Hoe kan zoiets nu compenseren voor een loopsafstand bij rookontwikkeling, die qua tijd die dat in beslag neemt met 30 seconden wordt verlengd.

Dat de sprinkler een positief effect heeft op het beperken van de ontwikkeling van brand is denk ik geen discussie. Een brand met een kleiner oppervlak heeft ook een mindere rookproductie. Op basis van een rookberekening (met een fysische onderbouwing) kan je de A.S.E.T bepalen. Door dit te vergelijken met de R.S.E.T. is het mogelijk om te bepalen of veilig vluchten mogelijk is. Dit even kort door de bocht, praktisch betekend het wel iets meer dan een berekening maken op de achter kant van een sigarenkist.

Als je puur stelt sprinkler=lange loopafstand dan ben je verkeerd bezig.

Citaat

NIFV? VROM? LNB? DGMR?


Volgens mij moet je het dan door save laten maken, reactie vragen aan iedereen, hier niets mee doen. Een stempel van vrom er op en laten uitgeven door het NIFV en vooral zeggen dat het geen wetgeving is.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #42 Gepost op: 28 juni 2007, 19:45:53

Draai ze de k.....Schop ....Rook ze u...eh, eh: pak ze verstandig aan Palmpie!

Zit Pyro Loe ook al te paard met de digitale bieb op schoot?

Fred.

Nou nou,onze Fred  krijgt het op z,n heupen  ;D ;D
Trouwens,is deze lettergrote wat Fred?
 ;D ;D ;)


Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
Reactie #43 Gepost op: 28 juni 2007, 20:07:03
@ krusije 0

Die rekenmodellen ach, daar heb ik het niet zo op.
Zonder zichtbare rook kan men al geincapaciteerd raken.

Eerst spraken 'we', praktisch en intuitief begrijpelijk (onwettig), af niet langer dan... nu komen de rekentrucs.

@ Peter 71

That's my boy! Rekening houden met de makken van een oude man.
Vertel het in hemelsnaam niet aan Palmpie!
Zie je het al voor je; zijn lappen op deze lettergrootte en dan ook nog in neon?
Om niet te spreken van die lachende mongolen met die ronde kale koppen; die worden dan ook levensgroot!

Doe me dat niet aan a.u.b.?
(Nu effe grasmaaien; 5000 vierkante meter buitencompartiment. Luxe problemen en zo.)

Met vriendelijke groet,
Fred Vos.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #44 Gepost op: 28 juni 2007, 20:14:25
Volgens mij moet je het dan door save laten maken, reactie vragen aan iedereen, hier niets mee doen. Een stempel van vrom er op en laten uitgeven door het NIFV en vooral zeggen dat het geen wetgeving is.

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Dit ga ik op een bordje schilderen en boven mijn bed hangen   O0


cu,
Loe
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Gast48368

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 28 juni 2007, 20:17:20
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,756.0.html






@ krusije 0

Die rekenmodellen ach, daar heb ik het niet zo op.
Zonder zichtbare rook kan men al geincapaciteerd raken.

Eerst spraken 'we', praktisch en intuitief begrijpelijk (onwettig), af niet langer dan... nu komen de rekentrucs.

@ Peter 71

That's my boy! Rekening houden met de makken van een oude man.
Vertel het in hemelsnaam niet aan Palmpie!
Zie je het al voor je; zijn lappen op deze lettergrootte en dan ook nog in neon?
Om niet te spreken van die lachende mongolen met die ronde kale koppen; die worden dan ook levensgroot!

Doe me dat niet aan a.u.b.?
(Nu effe grasmaaien; 5000 vierkante meter buitencompartiment. Luxe problemen en zo.)

Met vriendelijke groet,
Fred Vos.


-kruisje-

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 28 juni 2007, 20:24:15
Citaat
Nu effe grasmaaien; 5000 vierkante meter buitencompartiment. Luxe problemen en zo
suc6, als je kllaar bent mag je mijn tuin ook nog wel doen hoor.


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


-kruisje-

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 28 juni 2007, 20:57:08
Citaat
Die rekenmodellen ach, daar heb ik het niet zo op.

Wat is er mis om een reken model te gebruiken? mischien te moeilijk voor een normale gebruiker?

Citaat
Zonder zichtbare rook kan men al geincapaciteerd raken.
nu kan ik hierbij even niets voorstellen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #49 Gepost op: 28 juni 2007, 21:22:07
@ krusije 0

Die rekenmodellen ach, daar heb ik het niet zo op.
Zonder zichtbare rook kan men al geincapaciteerd raken.

Eerst spraken 'we', praktisch en intuitief begrijpelijk (onwettig), af niet langer dan... nu komen de rekentrucs.

@ Peter 71

That's my boy! Rekening houden met de makken van een oude man.
Vertel het in hemelsnaam niet aan Palmpie!
Zie je het al voor je; zijn lappen op deze lettergrootte en dan ook nog in neon?
Om niet te spreken van die lachende mongolen met die ronde kale koppen; die worden dan ook levensgroot!

Doe me dat niet aan a.u.b.?
(Nu effe grasmaaien; 5000 vierkante meter buitencompartiment. Luxe problemen en zo.)

Met vriendelijke groet,
Fred Vos.

Hoe zou je, globaal, een groot brandcompartiment beoordelen als je het niet rekenkundig wil vastleggen? Wat zou jij als criteria hanteren om zo'n compartiment objectief te beoordelen? Hoe zou je dit op lange termijn handhaven (vandaag een opslag van stalenbalken en morgen een opslag van kattebakvulling van papier)?  ???