Motivatie leden

Auteur Topic: Motivatie leden  (gelezen 7373 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

roel

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
  • Soms zit het mee, meestal zit het tegen.
    • KNRM wijk aan zee
Gepost op: 2 februari 2006, 17:54:07
Hallo

Hebben jullie misschein enig idee hoe je je huidige leden bestand van een reddingbrigade weer gemotiveerd krijg of wel gemotiveerd houd? Zodat je niet met een zeer minimale bezetting je stranddiensten moet lopen?

Groeten van roel


plv. schipper knrm wijk aan zee


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #1 Gepost op: 2 februari 2006, 18:59:27
Zorgen dat er een goede financiele vergoeding tegenover staat. Dit probleem hebben wij enige jaren geleden ook gehad. Veel schooljeugd wil toch wat verdienen in de vakantie en kiest dan eerder voor een vakantiebaantje.

Groeten Mark. ;)
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #2 Gepost op: 2 februari 2006, 19:14:22
Goede begeleiding en veel tijd in de jeugd stoppen zodat ze veel kunnen leren. Hiervoor moet je wel de leden hebben. Vergoeding is niet altijd de oplossing.

9910001
9910001


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #3 Gepost op: 2 februari 2006, 23:54:55
K.N.R.Mark,

ik sluit me geheel aan bij 9910001, geld is absoluut niet de oplossing. Om een voorbeeld te noemen, noem ik de Beachwatch. Deze jongeren waren niet gemotiveerd, hadden een onvoldoende opleiding, maar een overschot aan materialen. Door in mijn ogen een verkeerde insteek werden zij op het strand gedumpt, zonder eens goed inzicht te geven wat nu eigenlijk strandhulpverlening inhoudt.

Een reddingspost moet een plek zijn waar de nieuwe en jongere leden als een soort van thuishonk kan beschouwen. Een plek waar zij dingen kunnen leren en daarbij een positieve bijdrage kunnen leveren aan de maatschappij. Ze moeten de reddingsbrigade als hobby zien en in die hobby hun persoonlijke ding kunnen doen. Een reddingsbrigade is heel divers in hun taken en inzetgebieden. Maak gebruik van die diversiteit, zodat leden hun eigen ding hierin kunnen ontdekken en exploiteren.

Zorg dus dat een reddingspost makkelijk toegankelijk is en in mijn ogen mag er na dienst deze best gebruikt worden. Zolang je daarbij de naam van de reddngsbrigade maar niet schaadt of in discrediet brengt.

RR (de jeugd heeft de toekomst)
Elke hulpverlening start met communicatie.


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #4 Gepost op: 3 februari 2006, 11:20:23
In de punten die jullie aandragen kan ik me ook vinden. Maar jongeren willen ook stappen en daar is toch geld voor nodig, dan is de keuze tussen niks verdienen bij de reddingsbrigade en een goed betaald vakantiebaantje snel gemaakt.

De begeleiding, opleiding en dergelijke steken wij ook in de jeugd.


Groeten Mark. ;)
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 3 februari 2006, 11:25:12
In de punten die jullie aandragen kan ik me ook vinden. Maar jongeren willen ook stappen en daar is toch geld voor nodig, dan is de keuze tussen niks verdienen bij de reddingsbrigade en een goed betaald vakantiebaantje snel gemaakt.

De begeleiding, opleiding en dergelijke steken wij ook in de jeugd.


Groeten Mark. ;)

mag ik vragen wat jullie de jeugd betalen?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #6 Gepost op: 3 februari 2006, 13:20:13
Minimum jeugdloon.

Groeten Mark. ;)
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #7 Gepost op: 3 februari 2006, 18:10:24
Minimum jeugdloon.

Groeten Mark. ;)
Volgens mij is het nog niet helemaal zeker maar ik krijg in Zoetermeer door de weeks €10,- per dag. Niet al te veel, maar goed. Je hoeft ook niet veel te doen. . .  :P
343, never forget.


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #8 Gepost op: 4 februari 2006, 09:56:13
"Onze" jeugdleden werken ook. De meeste hebben een baantje, die hun toch de gelegenheid geeft om naast geld te verdienen, ook op het strand te zijn. Denk maar aan stoelenjongens 's ochtends en 's avonds, bediening cafe's in de avond, krantewijk ochtendkrant, nachtportiers etc. etc.

Een aantal van onze leden hebben ook op de betaalde gemeentelijke EHBO en kinder post gezetten. Maar de verplichting om van 10.00 uur tot 18.00 uur het strand te zitten en er MOETEN zijn, al is er niks te doen, werkt niet stimulerend. Tijdens slechtere zomerdagen is er een minimale post-bezetting, maar wel direct oproepbaar. Maar iedereen komt naar de reddingspost om 14.30 uur, omdat er dan gezwommen wordt, juist met slecht weer. En er wordt bijna elke dag op de reddingsposten gekookt, ook voor diegene die een "normale" werkdag hebben gehad. Zo wordt een reddingsbrigade een familie/ vriendengroep en heb je een aardige coninuiteit qua bezetting.


RR (die graag tortellini maakt)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #9 Gepost op: 4 februari 2006, 14:36:24
Ik sluit me geheel aan bij 9910001, geld is absoluut niet de oplossing. Om een voorbeeld te noemen, noem ik de Beachwatch. Deze jongeren waren niet gemotiveerd, hadden een onvoldoende opleiding, maar een overschot aan materialen. Door in mijn ogen een verkeerde insteek werden zij op het strand gedumpt, zonder eens goed inzicht te geven wat nu eigenlijk strandhulpverlening inhoudt.

RR (de jeugd heeft de toekomst)

Dan heb je lijkt mij de verkeerde mensen te pakken. Ik zou het heel leuk vinden om zoiets te doen. Ik heb liever geen geld en het naar m'n zin dan wel geld en een kl*te baan. Helaas ben ik niet zo'n ster in het water, dus is de reddingsbrigade niet echt mijn ding, maar de dierenambulance zou wel een optie zijn (is ook vrijwillig).
Als jongelui geld vragen om mensen te kunnen helpen, passen ze zowieso niet in de hulpverlening denk ik. Het zou niet nodig moeten zijn om ze te motiveren met geld. De mensen die geld willen, zoeken een baantje en de goeien met hart voor de zaak hou je over. Punt is wel dat er dan misschien weinig mensen over blijven :-\
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s