Motivatie leden

Auteur Topic: Motivatie leden  (gelezen 7372 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #10 Gepost op: 4 februari 2006, 15:50:22
Helaas ben ik niet zo'n ster in het water, dus is de reddingsbrigade niet echt mijn ding

Maarten,

een strandreddingsbrigade is niet alleen water. Wij hebben leden die het zeewater niet aanraken, tenzij ze een stukje willen zwemmen met 30 graden en windkracht 1 Oost in de zomer. Maar deze leden doen andere hand- en spandiensten, zoals kinder opvang, EHBO, centralist en andere facilitaire en ondersteunende taken.

RR (die wel betaald wordt voor de hulpverlening, helaas niet voor de reddingsbrigade)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #11 Gepost op: 4 februari 2006, 19:58:40
kinder opvang, EHBO, centralist en andere facilitaire en ondersteunende taken.
En dode vissen uit het water halen enzo.. Maar dat is dan wel weer water.  :P

@Maarten: Je zou eens kunnen vragen bij een brigade in de buurt of je een keer een dagje mee mag lopen. Veel mensen denken gelijk aan water als ze reddingbrigade horen. Zeker bij de wat rustigere plassen/stranden zit je 80% van je tijd niet op het water.  ;)
343, never forget.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #12 Gepost op: 4 februari 2006, 20:18:21
Dan heb je lijkt mij de verkeerde mensen te pakken. Ik zou het heel leuk vinden om zoiets te doen. Ik heb liever geen geld en het naar m'n zin dan wel geld en een kl*te baan. Helaas ben ik niet zo'n ster in het water, dus is de reddingsbrigade niet echt mijn ding, maar de dierenambulance zou wel een optie zijn (is ook vrijwillig).
Als jongelui geld vragen om mensen te kunnen helpen, passen ze zowieso niet in de hulpverlening denk ik. Het zou niet nodig moeten zijn om ze te motiveren met geld. De mensen die geld willen, zoeken een baantje en de goeien met hart voor de zaak hou je over. Punt is wel dat er dan misschien weinig mensen over blijven :-\

ik snap het wel, je hebt toch geld nodig, en als je werkt verdien je geld, en zit je bij de reddingsbrigade niet! Waar zou je anders van moeten uitgaan, sparen voor je rijbewijs etc?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #13 Gepost op: 4 februari 2006, 23:39:20
ik snap het wel, je hebt toch geld nodig, en als je werkt verdien je geld, en zit je bij de reddingsbrigade niet! Waar zou je anders van moeten uitgaan, sparen voor je rijbewijs etc?

Bij een reddingsbrigade verdien je het wel aar krijg je het niet, en bij werk is het soms net andersom. Het is inderdaad wel heel begrijpelijk.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #14 Gepost op: 5 februari 2006, 10:56:44
Wat is het verschil tussen leden van een reddingsbrigade die waken over de veiligheid op het strand en de eerste hulpverleners zijn met hun kennis en materiaal ter ondersteuning van andere hulpverleners. En vrijwilliger brandweer die zodra de pieper gaat de teller voor de onkosten vergoeding gaat lopen? :)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #15 Gepost op: 5 februari 2006, 11:04:49
Dan heb je lijkt mij de verkeerde mensen te pakken. Ik zou het heel leuk vinden om zoiets te doen. Ik heb liever geen geld en het naar m'n zin dan wel geld en een kl*te baan. Helaas ben ik niet zo'n ster in het water, dus is de reddingsbrigade niet echt mijn ding, maar de dierenambulance zou wel een optie zijn (is ook vrijwillig).
Als jongelui geld vragen om mensen te kunnen helpen, passen ze zowieso niet in de hulpverlening denk ik. Het zou niet nodig moeten zijn om ze te motiveren met geld. De mensen die geld willen, zoeken een baantje en de goeien met hart voor de zaak hou je over. Punt is wel dat er dan misschien weinig mensen over blijven :-\
Ik ben het hier helemaal mee eens.Het klopt niet dat als je bij een hulpverleningsinstantie zit,je eerst je hand ophoudt met de vraag "wat schuift het"?
Je zit bij een hulpverleningsinstantie omdat het je passie is,en omdat je het leuk vindt om het te doen.Dat geld is maar bijzaak vindt ik.
Als hier de pieper gaat,gaat inderdaad ook mijn onkostenvergoeding draaien.Maar zou dat niet zo zijn..ook prima als ik maar een leuke hobby heb.Ik ken zat brandweerkorpsen waar de vrijwilligers geen cent krijgen,of waar hun vergoedingen rechtstreeks in 1 pot verdwijnt om later met elkaar een dagje uit te kunnen gaan.
Ik denk dat als je alleen maar voor het geld bij een reddingsbrigade zit,jeje eigen eens moet gaan afvragen of je niet beter een krantenwijk kan gaan zoeken


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #16 Gepost op: 5 februari 2006, 13:18:02
Ik ben het hier helemaal mee eens.Het klopt niet dat als je bij een hulpverleningsinstantie zit,je eerst je hand ophoudt met de vraag "wat schuift het"?
Je zit bij een hulpverleningsinstantie omdat het je passie is,en omdat je het leuk vindt om het te doen.Dat geld is maar bijzaak vindt ik.
Als hier de pieper gaat,gaat inderdaad ook mijn onkostenvergoeding draaien.Maar zou dat niet zo zijn..ook prima als ik maar een leuke hobby heb.Ik ken zat brandweerkorpsen waar de vrijwilligers geen cent krijgen,of waar hun vergoedingen rechtstreeks in 1 pot verdwijnt om later met elkaar een dagje uit te kunnen gaan.
Ik denk dat als je alleen maar voor het geld bij een reddingsbrigade zit,jeje eigen eens moet gaan afvragen of je niet beter een krantenwijk kan gaan zoeken
Dat is volgens mij de fout die jullie maken.
Een onkosten vergoeding kan net de druppel zijn voor de jongeren om zich in te zetten voor de reddingsbigade. Het zal zeker niet de hoofdzaak zijn. wanneer dit wel het geval is zal je deze jongeren er zeker zo uithalen.
Ik ben trouwens ook de KNRM nog even vergeten, halen ook 1 maal per jaar hun onkosten vergoeding op.
Ook de opleidingen etc moeten wij zelf betalen dus er wordt een scheve schaats gereden. 8)


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #17 Gepost op: 5 februari 2006, 14:36:02
Daar heeft Muistroom een hekel punt. Vrijwilligers van reddingsbrigade moeten veel zelf bijdragen aan hun hobby, wet-suits, zwemkleding, maar ook de kosten om op een reddingspost te eten. Vandaar dat wij groepsmatig eten kopen en met z'n alle eten op de reddingsposten. Dat drukt de kosten.

Alle andere hulpverleners krijgen al hun uitruk-kleding. Reddingsbrigadeleden niet. Uiteraard zijn er uitzonderingen, maar een standaard kledingpakket bestaat uit een t-shirt, een sportbroekje en eventueel een jack. Maar de rest . . . . . . . . . een actief strandwachter heeft 1 shorty, 1 wetsuit, trainingsbroek, fleece trui, drie seizoenen jack, handdoeken en meerdere zwembroeken en shorts. Die moeten ze zelf aanschaffen. Daar is geen vergoeding voor.

RR (Die jaarlijks 1 shorty, 2 handdoeken, 2 shorts, 1 zwembroek verbruikt)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #18 Gepost op: 5 februari 2006, 14:48:12
Daar heeft Muistroom een hekel punt. Vrijwilligers van reddingsbrigade moeten veel zelf bijdragen aan hun hobby, wet-suits, zwemkleding, maar ook de kosten om op een reddingspost te eten. Vandaar dat wij groepsmatig eten kopen en met z'n alle eten op de reddingsposten. Dat drukt de kosten.

Alle andere hulpverleners krijgen al hun uitruk-kleding. Reddingsbrigadeleden niet. Uiteraard zijn er uitzonderingen, maar een standaard kledingpakket bestaat uit een t-shirt, een sportbroekje en eventueel een jack. Maar de rest . . . . . . . . . een actief strandwachter heeft 1 shorty, 1 wetsuit, trainingsbroek, fleece trui, drie seizoenen jack, handdoeken en meerdere zwembroeken en shorts. Die moeten ze zelf aanschaffen. Daar is geen vergoeding voor.

RR (Die jaarlijks 1 shorty, 2 handdoeken, 2 shorts, 1 zwembroek verbruikt)


Het blijft we je hobby (een ontzettend leuke!  ;)). En veel hobby's kosten geld. Alleen is het bij deze raar dat je geld moet betalen om mensen (goed) te kunnen helpen. Dat is opzich best vreemd.
343, never forget.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #19 Gepost op: 5 februari 2006, 16:41:44
jullie vergeten wel, dat brandweer iets is wat je BIJ je werk doet, dus je hebt een inkomen!
Jeugd heeft school, andere verplichtingen en verder GEEN inkomen!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !