In de tas kijken

Auteur Topic: In de tas kijken  (gelezen 26570 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #30 Gepost op: 6 februari 2006, 17:43:06
Jij blij........  :-X ;D
Ik werkte daar ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #31 Gepost op: 6 februari 2006, 18:04:18
Ik werkte daar ;D

Gelukkig / jammer (zelf in te vullen.....)  ;D ;D ;D ;D ;D ;D  http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/a065.gif[/img]


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #32 Gepost op: 20 november 2010, 19:03:16
Oud topic boven water gevist, lijkt mij een prima plekje voor het volgende;

Hedenmiddag een bezoekje aan een middelgrote stad gebracht, in de randstad.
Daar ik een hekel heb aan drukke winkels, bleef ik bij een Kruidvat-filiaal lekker buiten staan, naast de hoofdingang. Beetje mensen observeren, altijd leuk.  :D

In de 5- tot 10 minuten dat ik daar stond, ging het diefstalpiepertje wel 5 tot 6 keer af. Die poortjes, bij ingangen van winkels.
De meeste mensen schrikken, kijken verwonderd in hun tasje en lopen vervolgens schouderophalend naar een der kassameisjes, terug de winkel in. Echter, die keken niet op of om, bij het afgaan van de piepers en rode lampjes. Die gingen gewoon verder met het helpen van volgende klanten. Het leek wel of ze de piepertjes niet eens meer hoorden..?

Ook zag ik een tweetal jongedames die de winkel uit kwamen en het poortje begon te piepen. Ik keek ze aan, ze kleurden rood en mengden zich vervolgens tussen de winkelende massa, buiten op straat. Weer geen reactie van personeel binnen..

Het was overal erg druk, minstens 10 wachtenden bij iedere kassa. Maar moet er geen actie worden ondernomen, bij het afgaan van zo'n poortje? Of zitten ze er voor de sier?  ::)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #33 Gepost op: 21 november 2010, 01:48:41
Wat jij schetst zie ik ook vaak. Eigenlijk zou er wel actie ondernomen moeten worden maar dat is ook niet verplicht. Als het personeel er zo laks mee om wilt gaan dan hebben ze inderdaad weinig zin.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #34 Gepost op: 21 november 2010, 03:05:40
In 90% (misschien nog wel meer) van de gevallen is het een fout van het personeel.
(vergeten te de-activeren)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #35 Gepost op: 21 november 2010, 12:17:53
In 90% (misschien nog wel meer) van de gevallen is het een fout van het personeel.
(vergeten te de-activeren)

En daardoor kijkt men niet meer op of om als het alarm afgaat. In de winkel waar ik werkte ging dat toch wel anders, alleen al om je excuses aan te bieden als het inderdaad de fout van de medewerker was.
Maar dat was niet in de Randstad, daar zit wellicht ook nog wel een (groot) verschil in. Wel erg slordig dat er niks mee gedaan wordt...


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #36 Gepost op: 21 november 2010, 13:50:15
Even voor de duidelijkheid:

Bijna alle artikelen in een winkel zijn voorzien van een RFID-sticker. Deze sticker bevat een code die ervoor zorgt dat de signalering bij de deuren geactiveerd wordt als men zonder te betalen de winkel uitloopt. Het de-activeren gebeurd d.m.v. een de-activeer plaat bij de kassa.
Een oorzaak van het onverwacht afgaan van het deuralarm kan veroorzaakt worden door een kapotte plaat of het niet goed de-activeren of gewoonweg vergeten te de-activeren.

Veel winkels gebruiken dezelfde materie en apparatuur. Als je bij winkel A iets gekocht hebt wat niet goed ge-deactiveerd is en je loopt winkel B binnen zal het alarm ook afgaan. Meestal wordt dan meteen gevraagd of de klant zojuist iets gekocht heeft bij een andere winkel en wordt het product alsnog gedeactiveerd.

De werkwijze bij een alarm is vaak het terugroepen van de klant. Controleren van aangekochte producten, en de klant zonder producten door de detectiepoortjes te laten lopen.
Bij nogmaals een alarm in de laatste situatie wordt gevraagd of ze misschien kleding (nieuwe) ergens gekocht hebben wat de klant (meteen) aangetrokken heeft. Er kan een verborgen sticker of tag geplaatst zijn.

Indien er producten zijn die niet goed gedeactiveerd zijn dan zal het probleem verholpen zijn en wordt excuus aangeboden. Dit gebeurd vaak duidelijk zodat ook anderen dit kunnen horen. Ook andere vragen die gesteld zijn worden duidelijk en vooral vriendelijk gevraagd. De benadering is altijd vriendelijk want er wordt uitgegaan van een fout.
Er wordt ook uitgelegd waarom het alarm afgegaan kan zijn.

Aan de houding van de klant is vaak snel te filteren wat er aan de hand is.

Tot zover de uitleg hoe e.e.a. werkt.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #37 Gepost op: 21 november 2010, 21:11:43
Even voor de duidelijkheid:

Bijna alle artikelen in een winkel zijn voorzien van een RFID-sticker. Deze sticker bevat een code die ervoor zorgt dat de signalering bij de deuren geactiveerd wordt als men zonder te betalen de winkel uitloopt. Het de-activeren gebeurd d.m.v. een de-activeer plaat bij de kassa.
Een oorzaak van het onverwacht afgaan van het deuralarm kan veroorzaakt worden door een kapotte plaat of het niet goed de-activeren of gewoonweg vergeten te de-activeren.

Veel winkels gebruiken dezelfde materie en apparatuur. Als je bij winkel A iets gekocht hebt wat niet goed ge-deactiveerd is en je loopt winkel B binnen zal het alarm ook afgaan. Meestal wordt dan meteen gevraagd of de klant zojuist iets gekocht heeft bij een andere winkel en wordt het product alsnog gedeactiveerd.

De werkwijze bij een alarm is vaak het terugroepen van de klant. Controleren van aangekochte producten, en de klant zonder producten door de detectiepoortjes te laten lopen.
Bij nogmaals een alarm in de laatste situatie wordt gevraagd of ze misschien kleding (nieuwe) ergens gekocht hebben wat de klant (meteen) aangetrokken heeft. Er kan een verborgen sticker of tag geplaatst zijn.

Indien er producten zijn die niet goed gedeactiveerd zijn dan zal het probleem verholpen zijn en wordt excuus aangeboden. Dit gebeurd vaak duidelijk zodat ook anderen dit kunnen horen. Ook andere vragen die gesteld zijn worden duidelijk en vooral vriendelijk gevraagd. De benadering is altijd vriendelijk want er wordt uitgegaan van een fout.
Er wordt ook uitgelegd waarom het alarm afgegaan kan zijn.

Aan de houding van de klant is vaak snel te filteren wat er aan de hand is.

Tot zover de uitleg hoe e.e.a. werkt.

Werk nu 3 jaar bij een speelgoedwinkel, en wat hierboven staat werd mij ook allemaal geleerd bij het inwerken. Met sint en kerst voor de deur vraag ik bijna 5 klanten per dag, of ik hun tas mag zien en soms of ze al hun zakken willen legen. En bij ons zijn het erg vaak dezelfde mensen die stelen muv minderjarigen, dus daar loop ik altijd erg irritant achter aan, en dan is het voor hun ook duidelijk en verlaten ze de winkel.

Aanvullend op skippy's uitleg: Mij is ook altijd verteld, dat wij klanten niet mogen helpen met het verwijderen van stickers als ze zijn vergeten de RFID-stickers te "vegen" bij andere winkels.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #38 Gepost op: 21 november 2010, 21:46:37

[knip]

Aanvullend op skippy's uitleg: Mij is ook altijd verteld, dat wij klanten niet mogen helpen met het verwijderen van stickers als ze zijn vergeten de RFID-stickers te "vegen" bij andere winkels.

Bij de winkelketen waar ik dagelijks kom doen ze het wel. Kennelijk is de opleiding/instructie niet overal hetzelfde.
Je werkt dan inderdaad wel mee aan het legaliseren van gestolen waar.  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #39 Gepost op: 21 november 2010, 21:50:03
Bij de winkelketen waar ik dagelijks kom doen ze het wel. Kennelijk is de opleiding/instructie niet overal hetzelfde.
Je werkt dan inderdaad wel mee aan het legaliseren van gestolen waar.  ;)
Deden wij ook altijd ja. Omdat die dingen zichzelf ook weer op kunnen laden schijnt. Daarnaast kun je dan wel controleren of die sticker echt het probleem was (stukje eigenbelang dus).