Brandweervoertuigen uit het Rotterdamse havengebied

Auteur Topic: Brandweervoertuigen uit het Rotterdamse havengebied  (gelezen 37553 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #10 Gepost op: 5 februari 2006, 13:30:36
beide bestaan dus nog. de Scania als trekker in particulier bezit en de DAF is compleet met tankoplegger bewaard gebleven en is nu bezit van dhr. Hartog van het Ford museum in Hillegom. het is slechts een van de niet Ford auto's in zijn verzameling. hij heeft ook nog een andere Hollandse vrachtwagen namelijk een Kromhout vrachtwagen.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


ajax

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 5 februari 2006, 21:10:58
Ik weet dat de Daf trekker bij Nerefco Europoort nog wel in dienst is, maar voor zover ik weet staat er bij geen enkele Vopak Terminal in Rotterdam nog een brandweervoertuig!!
Al deze voertuigen zijn na het inkomen van de Gezamelijke brandweer verkocht.

Ik weet wel dat ze op Vopak TTR en Vopak Chemie nog een bus hebben als soort BHV voertuig.

In de tijd dat ik bij risc werkte stond op chemie zeker nog een hele oude brandweer wagen volgens mij een schuimvormend middel wagen/trailer


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #12 Gepost op: 5 februari 2006, 23:03:53
In de tijd dat ik bij risc werkte stond op chemie zeker nog een hele oude brandweer wagen volgens mij een schuimvormend middel wagen/trailer

Klopt, de brandweervoertuigen die bij Vopak TTR en Vopak Chemie stonden staan nu in een loods op het terrein van Vopak.
Deze voertuigen zijn geheel gestript, ook hebben sommige mensen er al onderdelen vanaf gehaald.

Als ik deze week nog op Vopak kom zal ik er een foto van maken.

Groeten Robert
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #13 Gepost op: 6 februari 2006, 11:37:20
de bedrijfsbrandweer van Vopak (samenwerking tussen Van Ommeren en Paktank) had op drie verschillende locaties een drietal DAF schuimtankwagens staan. nu kan het zo zijn dat je een van deze drie bedoeld. het ging om een omgebouwde meltankwagen en een tweetal DAF tandemas vrachtwagens waarop een schuimtankopbouw opgezet was. zover ik weet heeft de EBB nooit een voertuig bij de Vopak of een van zijn voorgangers geplaatst.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


ajax

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 6 februari 2006, 23:22:41
de bedrijfsbrandweer van Vopak (samenwerking tussen Van Ommeren en Paktank) had op drie verschillende locaties een drietal DAF schuimtankwagens staan. nu kan het zo zijn dat je een van deze drie bedoeld. het ging om een omgebouwde meltankwagen en een tweetal DAF tandemas vrachtwagens waarop een schuimtankopbouw opgezet was. zover ik weet heeft de EBB nooit een voertuig bij de Vopak of een van zijn voorgangers geplaatst.
Ja klopt die bedoel ik ik heb ze daar denk ik zo'n 2 jaar geleden zien staan weet niet of die er nog zijn


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #15 Gepost op: 7 februari 2006, 08:04:12
Paktank TTR (nu VOPAK Terminal TTR):



[verwijderd door de beheerder]


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #16 Gepost op: 7 februari 2006, 08:05:45
Paktank Pernis (nu Koole Tankstorage Pernis):



[verwijderd door de beheerder]


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #17 Gepost op: 7 februari 2006, 08:09:27
Paktank Europak (nu Vopak Terminal Europoort):


[verwijderd door de beheerder]


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #18 Gepost op: 7 februari 2006, 08:22:17
Paktank Botlek (nu Odfjell):





[verwijderd door de beheerder]


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #19 Gepost op: 7 februari 2006, 08:22:49
En het huidige voertuig van Odfjell tot slot.

Gr
Erik



[verwijderd door de beheerder]