Appels en peren??
Nee, de stelligheid van "brandweer T-shirt DUS brandweer" onderuit willen halen met een even ongelijkwaardige vergelijking.
Ik denk wel dat je er mee moet opletten, maar ik denk dat je met bijvoorbeeld ambu of politiekleding in een openbare ruimte veel eerder zal worden aangekeken..... Zonder brandweerauto zullen ze niet echt snel verwachten dat je er bent om een brandje te blussen......
Daarom, en zonder AED of gele ambu bij een ongeval zul je, met alleen een ambu t-shirt aan, ook niet worden aangekeken dat je niet begint met reanimeren, net zoals je met alleen een brandweer T-shirt aan bij een uitslaande brand niet direct een slang in je handen geduwd zal krijgen.
Gezond verstand gebruiken werkt vaak goed, bij de drager, maar ook bij ander.
Goed,
Als jij met de USA policecar een rondje gaat rijden in Amerika, en er gebeurt iets ... Dan zullen mensen ook verwachten dat je iets doet ....
Als jij daarintegen met diezelfde USA policecar een rondje in Amsterdam rijd en er gebeurt iets ... Dan zullen mensen niets of minder van je verwachten ......
(zwart - wit)
Daarom is het in de US verboden om met een US policecar te rijden tenzij je police bent.
Daarom is het in NL verboden om met een NL politieauto rond te rijden, tenzij je politie bent.
Iemand die verwacht dat ik met mijn US policecar in Amsterdam wat ga doen als er wat gebeurt, dan zijn degenen die van mij die verwachting hebben danig in de war. Ik kan het niet helpen dat mensen verwachtingen hebben van een auto die absoluut niet lijkt op een NL politie-auto en ik zal ook absoluut niet aan die verwachtingen gaan voldoen. Sterker nog, iemand die denkt dat ik met een US politie-auto ook maar enigszins lijk op een NL politie-auto kijk ik met medelijden aan.
Dus, die verwachting bij anderen die je uitspreekt, daar voel ik mij absoluut niet op aangesproken.
Sterker nog, denk je écht dat mensen die verwachting zouden hebben? Ik niet, beetje vergezocht dunkt me