Rijgedrag chauffeur filmpje

Auteur Topic: Rijgedrag chauffeur filmpje  (gelezen 52855 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #20 Gepost op: 10 februari 2006, 17:47:29
Och, ook dit is maar weer 1 kijk op de situatie (door dat filmpje) dus dat zegt ook niet alles.

Brandweer hoefde wellicht niet naar zelfde adres als de ambu anders kon ie daar gewoon achter aan rijden, en dan stoppen ze inderdaad even om de weg te vragen en rijden ze vervolgens door zonder geluid, maar je weet niet waarom ze 't geluid niet aan hadden.
Misschien hadden ze wel even telefonisch/mobilofonisch contact met de meldkamer en moest daarom de herrie ff uit, 't filmpje is vrij snel daarna afgelopen dus voor 't zelfde geluid gaat de herrie 2 tellen later weer aan.

En ze rijden al op een voorrangsweg dus ook zonder licht en geluid moet 't verkeer uit de zijstraten ze voor laten gaan, en voor hun was er verder nauwelijks verkeer.


Niemand kan de filmpjes goed beoordelen.... Het vreemde is dat jij steeds wel alles ziet op het filmpje. Was jij dan de filmer :D


Karim

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 10 februari 2006, 17:51:32
Niemand kan de filmpjes goed beoordelen.... Het vreemde is dat jij steeds wel alles ziet op het filmpje. Was jij dan de filmer :D

 ::)

Ik ben juist degene die zegt dat je de situatie niet goed kan beoordelen juist omdat je niet alles ziet op zo'n filmpje.

En als dan iemand komt met "het is gevaarlijk op dat filmpje omdat ik dat en dat zie"  kom ik met een "dat hoeft niet perse omdat ik dat en dat zie".


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #22 Gepost op: 10 februari 2006, 17:51:48
We vergeten eigenlijk ook nog wel een ander essentieel punt hier denk ik.

Kijk eens goed naar een (niet specifiek deze) rotonde.
Liggen ze niet allemaal "op één oor" oftewel, zijn ze niet (bijna) allemaal oplopend
naar het midden..........

Dan rijd je dus ook al wat schever.
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 10 februari 2006, 17:53:54
(Dit keer reactie van de filmer) Klopt, de brandweer kwam de hoek om rijden, stopte daar om wat te vragen. Maar die weg rechts waar jullie het over hebben is de ingang van het bezinestation.
De ambu stond te tanken en kreeg toevallig een spoedrit (dat gaat daar de hele dag door) en was dus met spoed weggereden.
De autospuit die later rechtsafslaat gaat een doodlopende ''weg'' achter de BP in waar een aantal loodsen staan...
Hier kan geen verder verkeer komen, dus sirene was onnodig.
En de hulpdiensten in Amsterdam zijn nogal vrij soepel in het voeren van de geluidssignalen, vaak alleen waar nodig...

Misschien verduidelijkt deze kaart de zaak: Het BP teken is het tankstation...



marcel-beets

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
  • hoofdbrandwacht + ademluchtmedewerker
Reactie #24 Gepost op: 10 februari 2006, 18:23:28
reactie opt eerste filmpje

dit is een voertuig uit een bosrijk gebied dus die staan meestal ff hoger op de veren en gaan dus ook was schuiner   dan heb je dus ook nog dat de rotonde een beetje schuin is      

ik vind het moeilijk om vanaf een filmpje te zien  hoe snel hij rijd of dat hij te snel rijd   want dat vertekend snel

wat ik wel zie is dat de omgeving wit is van de sneeuw  en volgens mij   ( weet t niet zeker) maar volgens mij sneeuwt het tijdens het filmen

bij dit  soort weer zou ik het dan wel weer even iets rustiger aan doen


Rene112

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 10 februari 2006, 20:51:12
Misschien verduidelijkt deze kaart de zaak: Het BP teken is het tankstation...

Ja, deze kaart verduidelijkt de situatie behoorlijk Robin!  ;)  :D  :D  :D

Staan op dit kaartje soms alle BP stations van Europa?

groeten,
René de Caluwé


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 10 februari 2006, 21:50:57
Ja, deze kaart verduidelijkt de situatie behoorlijk Robin!  ;)  :D  :D  :D

Staan op dit kaartje soms alle BP stations van Europa?

groeten,
René de Caluwé

Erg vreemd, ik weet zeker dat ik daarvoor een heel ander kaartje had gepost... Excuses, ik zal het even veranderen.
Het is aangepast...


Coen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 165
  • Brandweer 4 Life
Reactie #27 Gepost op: 13 februari 2006, 17:02:53
Ik heb het filmpje een paar keer bekeken, maar ik kan niks verkeerds vinden in het rijgedrag van de chauffeur. Hij benaderd de rotonde fatsoenlijk neemt een fatsoenlijke bocht en rijdt niets te hard. Bij een normale auto kijk je er ook niet van op. Een aandachtspunt vind ik wel het water in de watertank die kan gaan schommelen. Dus ......... lekker blijven rijden met die voertuigen  :P
Een domme leert van zijn eigen fouten, een slimme van de fouten van een ander. Deel daarom de kennis die je hebt!


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #28 Gepost op: 13 februari 2006, 19:04:20
Ik heb het filmpje een paar keer bekeken, maar ik kan niks verkeerds vinden in het rijgedrag van de chauffeur. Hij benaderd de rotonde fatsoenlijk neemt een fatsoenlijke bocht en rijdt niets te hard. Bij een normale auto kijk je er ook niet van op. Een aandachtspunt vind ik wel het water in de watertank die kan gaan schommelen. Dus ......... lekker blijven rijden met die voertuigen  :P
Zit de tank bij jullie halfvol dan?  ;D 8) ::)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Jaap Goos

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 15 februari 2006, 13:59:30
neuh.........halfleeg ::) 8) ;D ;D