Rijgedrag chauffeur filmpje

Auteur Topic: Rijgedrag chauffeur filmpje  (gelezen 52878 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #60 Gepost op: 19 juni 2006, 17:00:37
Politie onderweg naar persoon te Water in Purmerend. Doordat er flitspalen staan op het kruispunt rijd niemand meer door en is de Politie gedwongen om bijna de flitspaal plat te rijden

http://members.lycos.nl/brandweerfilmpjes/politiedenilp.MPG

Filmpje: Erwin Meurs, www.hulpverleningsweb.nl

Wat vindt u? Blijft u staan of rijd u toch door het rode licht???
Wat wil je met deze vraag bereiken?
Als de politie die flitspaal plat rijdt,scheelt dat voorlopig weer  ;D ;D ;D


Karim

  • Gast
Reactie #61 Gepost op: 19 juni 2006, 17:00:40
Karim. Misschien is wat commentaar voor u houden.


 ??? Als jij dingen dubbel gaat posten heb ik alle recht om te vragen waarom je dat doet...

Zeker als dat weer zo'n soort "afzeik vraag/filmpje" is in de trant van "kijk eens, die politie-auto met sirene rijdt volgens mij niet goed.."
Komt om mij altijd 'n beetje over van "ik ben jaloers en wil ook met OGS rijden maar kan/mag dat niet, daarom ga ik andere maar afzeiken".
Maar goed, da's mijn mening dan weer.


HulpverleningsWeb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 290
    • HulpverleningsWeb
Reactie #62 Gepost op: 19 juni 2006, 17:04:06
Haha. Verkeerde been uit bed gestapt? Als je niets normaal kan reageren kan je beter je klep dicht houden hoor.

Ik zou even voor jou de vraag opnieuw plaatsen:

Wat zou u doen als u met uw auto voor het stoplicht staat en er komt in deze situatie een politie auto met spoed aan:

1. Door rood en geflits worden
2. Stil blijven staan ( zoals er in deze situatie gebeurd )


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #63 Gepost op: 19 juni 2006, 17:06:31
Haha. Verkeerde been uit bed gestapt? Als je niets normaal kan reageren kan je beter je klep dicht houden hoor.


Beste mensen,

Zo gaan we dus NIET met elkaar om op het forum. Dus nu mijn verzoek is om on-topic te gaan, het taalgebruik fatsoenlijk te houden en eventuele persoonlijke dingen via de PM te doen.

Gerard
Moderator


Karim

  • Gast
Reactie #64 Gepost op: 19 juni 2006, 17:11:50
Haha. Verkeerde been uit bed gestapt? Als je niets normaal kan reageren kan je beter je klep dicht houden hoor.

Ik zou even voor jou de vraag opnieuw plaatsen:

Wat zou u doen als u met uw auto voor het stoplicht staat en er komt in deze situatie een politie auto met spoed aan:

1. Door rood en geflits worden
2. Stil blijven staan ( zoals er in deze situatie gebeurd )


Nee hoor, ik ben met 't goeie been uit bed gestapt, en wat jou als "niet normaal" bestempeld is gewoon mijn mening, en die zal ik dus ook gewoon geven.

Wat ik maar bedoel te zeggen is dat zoiets van buitenaf (en zeker op 'n klein filmpje) heel anders ervaren wordt als vanuit het voertuig zelf.
Het zelfde over die discussie van "die brandweerauto/chevy ambu op dat filmpje gaat veelste hard door de bocht, kijk maar! hij hangt helemaal schuin".
Dat kan je makkelijk roepen als je dat op 'n filmpje of in't echt ziet, maar als je zelf in die voertuigen rijdt ervaar je dat gewoon heel anders, oke, zo'n chevy gaat wat schuin hangen in de bocht, maar daar houden we echt wel rekening mee hoor, en daar worden we ook op getrained, het zelfde geldt voor de brandweerchauffeurs.
Die weten echt wel hoe ver ze kunnen gaan met zo'n ding zonder dat 't gevaarlijke situatie's opleverd, ookal ziet dat er dan op zo'n filmpje soms anders uit.

Heb je nog nooit bij iemand in de auto gezeten die wat hard op 'n andere stilstaande auto of stoplicht ofzo afreed, en dat je eigenlijk het liefst 2 extra pedalen aan jou kant (passagierskant) had zodat je zelf al kon beginnen met bijremmen.
Doch blijkt die auto dan keurig netjes en op tijd stil te komen, maar omdat je er zelf geen controle over had voelde het anders aan.

En om nou nog even je vraag te beantwoorden, ik zou gaan voor antwoord 1 :

1) Door rood en geflits worden

Ik ga altijd zo goed mogelijk opzij, en heb daarbij als voordeeltje dat ik zelf ook vaak met OGS rij, en dus weet hoe die chauffeur denkt en wat ie het liefste van mij verwacht.

Maar als je zoals op dat filmpje helemaal vooraan staat, en die 4-5 auto's achter je gaan niet opzij, dan heeft dat misschien minder zin, gewoon goed spiegelen dus en kijken wat dat voorrangsvoertuig doet.
Echter als jij wel door rood schuift om plaats te maken hebben die auto's achter jou ook zoiets van "hey we moeten opzij" en hebben ze ook gelijk ruimte om plaats te maken.

Ik ben zelf al zeker 'n keer of 4 geflitst omdat ik opzij moest gaan voor 'n HV voertuig met OGS, en heb daar nooit iets van thuis gehad, vaak staat dat voertuig ook op de foto, of andere auto's die ook opzij moesten gaan, en dat zien ze op die centrale heus wel, en anders is 't ook heel makkelijk na te gaan waarna je boete verscheurd wordt.


HulpverleningsWeb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 290
    • HulpverleningsWeb
Reactie #65 Gepost op: 19 juni 2006, 17:16:12
mij heb je niets over dat Chevy horen zeggen hoor. Het is wel mij filmpje maar ik heb er niets overgezegt. Ik weet namelijk dat die dingen snel schuin gaan.

op een klein filmpje is inderdaad minder te zien.

Ik wil alleen weten wat mensen in zoŽn situatie doen. Vind het namelijk niet zo raar dat mensen blijven staan omdat er een flitspaal staat.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #66 Gepost op: 19 juni 2006, 17:16:44
En over die flitspaal, als jij geflitst word, word die politie auto dat ook, daarmee kun je dan bezwaar maken tegen de bekeuring, en hoef je em dus niet te betalen!

Verder gewoon een nette actie toch?
 
Je kunt nooit maar dan ook nooit een actie beoordelen op zo'n filmpje, als je daar rijd, zie je vanzelf wat wel en wat niet goed is! En dit lijkt mij gewoon een goede actie (dagelijks werk in Amsterdam in ieder geval)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HulpverleningsWeb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 290
    • HulpverleningsWeb
Reactie #67 Gepost op: 19 juni 2006, 17:19:14
Het gaat mij ook niet om de politie auto maar om de bestuurders die blijven staan.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #68 Gepost op: 19 juni 2006, 17:20:36
Als je op de site van ACHans kijkt, zie je dat die kruising heel vaak volstaat, en je kunt dus geen kant op als bestuurder zijnde, misschien zou je als je in de linker rij staat toch door moeten rijden, of met twee wieltjes het stoepje op moeten rijden ofzo.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Karim

  • Gast
Reactie #69 Gepost op: 19 juni 2006, 17:21:38
mij heb je niets over dat Chevy horen zeggen hoor. Het is wel mij filmpje maar ik heb er niets overgezegt. Ik weet namelijk dat die dingen snel schuin gaan.

op een klein filmpje is inderdaad minder te zien.

Ik wil alleen weten wat mensen in zoŽn situatie doen. Vind het namelijk niet zo raar dat mensen blijven staan omdat er een flitspaal staat.


Ik zeg ook niet dat jij iets over die chevy zei  ;)  als je mijn quote bovenin dat andere topic bekijkt zie je dat FP924 daar iets over zei  ;)

Persoonlijk denk ik dat die auto's in jou filmpje blijven staan omdat ze die politie-auto nog helemaal niet gezien had.
Je hoord verschillende auto's toeteren, zo van "hey let eens op! we moeten opzij" maar de rest reageerd nauwelijks, zeker die vooraan niet.
Ik denk dat ze 't gewoon niet door hadden (niet spiegelen, muziek te hard), en dat ze daarom niet opzij gingen.

Wij zitten en zijn 'n stuk hoger in ons gele busje, en de brandweer is weer nog 'n stuk groter, maar die politie is gewoon 'n simpele "lage" stationwagen, en die valt dus al minder op, en als er dan niet opgelet wordt staat ie inderdaad vast, en moet ie andere oplossingen gaan zoeken.