Rijgedrag chauffeur filmpje

Auteur Topic: Rijgedrag chauffeur filmpje  (gelezen 52830 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #70 Gepost op: 19 juni 2006, 17:23:04
Mag ik even zeggen dat ik het gruwelijk vervelend vind dat er nu iemand een normale vraag stelt... dus: wat is beter, door rood gaan of blijven staan, en de helft van de reacties gaat over het vertellen dat de politie auto het goed deed.. dat was de vraag toch niet? Omdat er redelijk veel discussies over bestaan betekent niet dat iedere vraag over OGS meteen heethoofderig beantwoord moet worden met "JE KAN HET NIET BEOORDELEN", want dat zien we allemaal, alleen daar ging het helemaal niet om.

Ik zeg: door rood


HulpverleningsWeb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 290
    • HulpverleningsWeb
Reactie #71 Gepost op: 19 juni 2006, 17:27:11
Eindelijk een paar leuke goeie reacties. Daar ben ik blij om.

Zelf had ik het idee dat de bestuurder van de voorste auto niet door rood durft. Hierbij nog een filmpje. Zelfde dag zelfde melding. Een aantal minuten voordat de politie langs kwam.

http://members.lycos.nl/brandweerfilmpjes/780denilp.MPG


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #72 Gepost op: 19 juni 2006, 17:31:00
:o :-X Had die bestuurder van dat witte busje niet even kunnen wachten?? Vind hem nogal risky, al is de afstand tussen brw en busje niet goed te bepalen, ziet het er redelijk aso uit


firemanr

  • Gast
Reactie #73 Gepost op: 19 juni 2006, 17:33:39
Zo te zien een nette actie van de politie. Ik heb het niet op film, maar wij hadden zo'n zelfde actie met de hoogwerker een tijdje terug. We zitten al een hele weg achter iemand met Prio 1. Heeft ons dus gewoon gezien en gaat bij het eerstvolgende kruispunt dus gewoon in het vak staan waar wij naartoe moesten.....met als gevolg dat we over de tegenliggersbaan het kruispunt over moeten steken. Erg irritant, maar als je dan in het voertuig kijkt zie je iemand zitten met het zweet in der handen omdat ze niet wist wat ze moest doen. het nadeel in zulke situaties is dat iedereen anders reageert. Belgen en Duitsers zouden zowat de bomen uit de berm rijden om je voorrang te geven terwijl Nederlanders veel nuchterder zijn en denken van: bekijk het maar een eind! Je wacht maar op je beurt.

Ik zou zelf ook proberen om van te voren al naar rechts te gaan, maar in geval van die auto op de kruising op het filmpje: hij/zij doet niks verkeerd, ze is niet verplicht om door het rood te rijden! ;)


HulpverleningsWeb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 290
    • HulpverleningsWeb
Reactie #74 Gepost op: 19 juni 2006, 17:36:20
Maar het zal wel zo netjes zijn. Want politiebureau is om de hoek en dan kan je een politieauto verwachten toch?


firemanr

  • Gast
Reactie #75 Gepost op: 19 juni 2006, 17:36:33
:o :-X Had die bestuurder van dat witte busje niet even kunnen wachten?? Vind hem nogal risky, al is de afstand tussen brw en busje niet goed te bepalen, ziet het er redelijk aso uit

Misschien was het busje al gestopt om voorrang te geven en dacht hij dat de politieauto rechtdoor moest? Dan stond hij ruim voldoende te wachtten.... ;)


Karim

  • Gast
Reactie #76 Gepost op: 19 juni 2006, 17:46:44
Mag ik even zeggen dat ik het gruwelijk vervelend vind dat er nu iemand een normale vraag stelt... dus: wat is beter, door rood gaan of blijven staan, en de helft van de reacties gaat over het vertellen dat de politie auto het goed deed.. dat was de vraag toch niet?

Of je leest even het begin van het topic, en vooral die link in het 2e berichtje, en daar zie je dat de topicstarter deze situatie een "bijna ongeval" noemde, en daaruit vloeiende dus die discussie....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #77 Gepost op: 19 juni 2006, 18:29:42
Inderdaad Karim, ik dacht ook dat het om de actie van de politeiwagen ging, die over de middengeleider heen ging en tegen het verkeer verder, maar goed, sorry dan...................

Sommige mensen hebben nou eenmaal een kort lontje en beginnen meteen moeilijk te doen...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


fireman77

  • Gast
Reactie #78 Gepost op: 19 juni 2006, 19:20:29
Busje stond nog niet stil. Dit is niet te zien op het filmpje. En ja ik bedoel een bijna ongeval.

Ik weet wel zeker dat ze weten wat ze doen, jij heb nog nooit prio 1 gereden en dan kijk je er waarschijnlijk anders tegen aan dan ons die dat wel regelmatig doen.


HulpverleningsWeb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 290
    • HulpverleningsWeb
Reactie #79 Gepost op: 19 juni 2006, 19:30:45
Valt mij wel op dat iedereen precies weet wat ik niet en wel gedaan heb hierzo. Beetje vreemd.