Rijgedrag chauffeur filmpje

Auteur Topic: Rijgedrag chauffeur filmpje  (gelezen 58600 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Karim

  • Gast
Reactie #80 Gepost op: 19 juni 2006, 19:32:27
Valt mij wel op dat iedereen precies weet wat ik niet en wel gedaan heb hierzo. Beetje vreemd.

Ach, je hoeft maar in jou profiel te kijken en als je dan "Leeftijd: 18" ziet staan weet je vanzelf dat jij geen jarenlange ervaring met OGS voertuigen heb  ;)


HulpverleningsWeb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 290
    • HulpverleningsWeb
Reactie #81 Gepost op: 19 juni 2006, 19:44:19
Tsja misschien geen rij ervaringen maar vanaf mijn 8ste volg ik de hulpdiensten al en heb ik contacten etc etc. Maar buiten dat vind ik het nog steeds raar dat mensen die altijd alles weten. Maar goed einde discussie denk ik. Ik denk dat ik voortaan beter geen filmpjes meer met jullie kan delen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #82 Gepost op: 19 juni 2006, 19:56:22
Tsja misschien geen rij ervaringen maar vanaf mijn 8ste volg ik de hulpdiensten al en heb ik contacten etc etc. Maar buiten dat vind ik het nog steeds raar dat mensen die altijd alles weten. Maar goed einde discussie denk ik. Ik denk dat ik voortaan beter geen filmpjes meer met jullie kan delen.
Je kan en mag best filmpjes met ons delen,graag zelfs.Maar jij stelt en vraag ergens over,en dan krijg je antwoord van mensen die dagelijks met OGS rijden.En dus met grote zekerheid al vaker met dit bijltje hebben gehakt,en dus echt weten waar ze het over hebben  ;)


HulpverleningsWeb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 290
    • HulpverleningsWeb
Reactie #83 Gepost op: 19 juni 2006, 20:10:51
Dat begrijp ik ook wel. Maar de reacties die erop komen kunnen ook wel wat minder. En de reactie dat ik iets niet heb gedaan of gezien of wat dan ook hoeven natuurlijk ook niet. MAar goed. Hierbij stop ik deze discussie.


firemanr

  • Gast
Reactie #84 Gepost op: 20 juni 2006, 00:49:21
Heb die twee topics maar samen gebracht, want nu zat ik al in de verkeerde te lezen of er reacties waren..... >:( In het vervolg is 1 topic wel genoeg.


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #85 Gepost op: 21 juni 2006, 00:16:55
Hoezo samenvoegen?? Het gaat hier niet om het rijgedrag van een chauffeur... er word een vraag gesteld over wat je moet doen.. door rood of blijven staan? Kan begrijpen dat er mensen zijn die niet weten wat ze moeten doen, want er word volgens mij door de overheid ook niet veel aandacht aan besteed. Weet iemand of er bepaalde voorlichtingscampagnes zijn waar wordt uitgelegd wat te doen in zo'n geval? Het blijkt dat er toch een groot percentage automobilisten is dat niet weet wat ze moeten doen en dus in paniek raken.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #86 Gepost op: 21 juni 2006, 01:06:10
Hoezo samenvoegen?? Het gaat hier niet om het rijgedrag van een chauffeur... er word een vraag gesteld over wat je moet doen.. door rood of blijven staan? Kan begrijpen dat er mensen zijn die niet weten wat ze moeten doen, want er word volgens mij door de overheid ook niet veel aandacht aan besteed. Weet iemand of er bepaalde voorlichtingscampagnes zijn waar wordt uitgelegd wat te doen in zo'n geval? Het blijkt dat er toch een groot percentage automobilisten is dat niet weet wat ze moeten doen en dus in paniek raken.



deze filmpjes zijn er inderdaad niet, wel regelmatid op aangedrongen, postbus 51 of zo.

in plaats daarvan wordt er nu op aangestuurd dat de hulpverleners meer rekening moeten houden met onverwacht gedrag van de weggebruikers, dan maar te laat wordt er geredeneerd. (lijkt mij erg stom)

de weggebruikers zouden moeten leren tijdens hun rijlessen hoe te anticiperen op OGS, maar dat ligt bij de heren rijinstrukteurs, er zijn tegenwoordig rijscholen die gespecialiseerd zijn in mensen die eigenlijk niet de weg op durven (z.g.n.trauma instrukteurs of hoe ze zich ook willen noemen).

tijdens mijn rijopleiding (37 jaar geleden) heb ik wel deze training gehad welliswaar van een hoofdinspecteur van politie (de rijschool was van zijn vrouw en hij gaf deze lessen als daar belangstelling voor was), en is mij erg goed bevallen, zo ook leren slippen en ervaren wat aquaplanning is, tegenwoordig rij ik zelf zelden, maar mag er regelmatig naast zitten, en ja de medeweggebruiker anticipeerd slecht.

overigens op vrijwel alle filmpjes in deze topic zie ik weinig of geen ongewenst gedrag van de hulpverleners, ja je moet wel eens een stuntje uit halen, mits gecontroleerd, geen enkel probleem.
Nemo me impune lacessit


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #87 Gepost op: 21 juni 2006, 09:46:44
Er is wel een aparte website www.112spoed.nl maar die is ook al jaren niet geupdate en oud. Ik denk dat een postbus 51 actie wel goed zou zijn, wat te doen bij een spoedvoertuig ofzo!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #88 Gepost op: 7 juli 2006, 19:29:44
Karim. Misschien is wat commentaar voor u houden.

Hier stel ik duidelijk een vraag in de tekst. Ik zou jullie mening hierover willen horen wat jullie nou zouden doen bij zo´n situatie.

Klopt helemaal. Bepaalde mensen hier kan je heel slecht discussie mee voeren. Hun verwijten dat andere mensen die er niet bij waren niet kunnen oordelen, en doen dat vervolgens zelf wel.
Ik ben gestopt met het discusseren over rijgedrag, ze weten het toch allemaal beter. Ondanks dat ik zelf ook chauffeur ben bij een brandweer korps. Maargoed, leven en laten leven denk ik maar. Wel jammer.


ltdoka

  • Gast
Reactie #89 Gepost op: 8 juli 2006, 13:13:21
Ik zelf ken de betreffende kruising al te goed en helaas maar waar het is nu niet direct een kruising waarbij je als weg gebruiker je auto "even" door rood rijd om een OGS voertuig vrije doorgang te verlenen.
Ik zelf zal indien daar een mogelijkheid voor is altijd ruimte maken voor een OGS voertuig met de afweging of dit VEILIG kan de eerlijkheid gebied me dat ik op de kruising in het filpje ook een aantal keren zal overdenken of ik door zal rijden (niet vanwege de camera als die knipt dan gaat de foto toch de versnipperaar in) maar, waarom zou ik hier nu toch kiezen om te blijven wachten, daarvoor een aantal redenen.

- Als ik door zou rijden ontstaat er een gevaarlijke situatie, de politie is immers nog een eindje weg als ik hem hoor
- Het is een zeer drukke kruising het risico dat een ander de politie niet heeft gehoord is behoorlijk groot en de kans dat er een aanrijding tussen mij en een ander zou ontstaan is niet denkbeeldig
- Ook kun je zien dat naast de kruising een brandweerkazerne aanwezig is en niet iedereen heeft de gave om brandweer en politie adh van de tweetoon te onderscheiden dus diverse mensen zullen zich focussen op de brandweerkazerne
- Door te stoppen blokkeer ik weliswaar de vrije doorgang maar dit heeft twee voordelen in dit geval. 1 een ander schrikt niet van mijn reactie omdat hij het niet verwacht (puntje brandweer kazerne) 2. een eventuele blokkade van de kruising blijft achterwege want de kans dat de voertuigen achter mij ook blijven staan is reëel aanwezig en dus maak ik de ruimte alleen maar kleiner door door rood te rijden

Conclusie, soms (en zeker op deze kruising) is het voor alle betrokkenen veiliger (en wellicht ook sneller) om niet door rood te rijden en vrije doorgang te verlenen (de politie zocht in dit geval een andere oplossing en neem van mij aan dat ze vaak deze oplossing kiezen op deze kruising) volgens mij is dit nu eens een voorbeeld van de utizondering die de regel bevestigd