Koplamp flitser??

Auteur Topic: Koplamp flitser??  (gelezen 10438 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #30 Gepost op: 14 februari 2006, 17:17:57
Maar er is toch ook een wet waar een ambulance aan moet voldoen?
Hoe hoog en waar de striping moet zitten, waar het nummer van de ambulance moet staan enz.
Staat het hier dan niet in?

Gr. Niels

De wet waaraan de ambu moet voldoen gaat meer over de binnenkant. Striping, roepnummers e.d. zoals we die kennen (BZK striping, zie www.ambulancestriping.nl) zijn ook niet verplicht (daarom heeft bijv. Amsterdam een andere striping).

Ik weet niet eens wat het betekend :P

Gr. Niels

Komt van het spreekwoord "Hij heeft de klok wel horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt", dat houdt dus in dat je er wel iets van weet, maar dat je de kern niet weet te raken ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


pesje2

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 14 februari 2006, 18:20:41
Aha, op die fiets.

Ik dacht echt dat die striping verplicht was, maarja, weer wat geleerd toch? ;) :)

Gr. Niels


paul_hartog

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 15 februari 2006, 03:12:01
kijk maar naar amsterdam.
daar zit ook de striping niet op


pesje2

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 15 februari 2006, 12:40:22
Vind ik de gele ambulance's met normale striping mooier.

In A'dam zijn ze wit en de voorkant oranje ::)

Gr. Niels


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #34 Gepost op: 15 februari 2006, 13:37:27
Pas op, het ligt hier gevoelig ;D

Maar ik vind het ook niet kunnen. Hebben we zo'n mooi systeem dat Politie, Brandweer, Ambulance, Douane, KMar en Justitie hanteren, lekker duidelijk dat het overheids- / HV- diensten zijn, gaan ze in A'dam iets anders doen :-\
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Gast

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 15 februari 2006, 13:45:21
Ik moet je heel eerlijk zeggen dat de striping inclusief de Dayglow-oranje neuzen híer in het Amsterdamse straatbeeld, in ieder geval MIJ, sneller opvallen dan een standaard geel neusje met blauw/rode striping, ook al vind ik dat een mooi, uniform, gezicht.
De grote reflecterende gele strook onderbroken door de oranje stukken is over de gehele lengte onder en boven een eye-catcher, daar waar je bij de andere slechts tot de voordeur reflectie-materiaal hebt.
In het straatbeeld, en de "drukte" van Amsterdam valt het MIJ in ieder geval stukken beter op.


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 15 februari 2006, 13:52:48
Ik moet je heel eerlijk zeggen dat de striping inclusief de Dayglow-oranje neuzen híer in het Amsterdamse straatbeeld, in ieder geval MIJ, sneller opvallen dan een standaard geel neusje met blauw/rode striping, ook al vind ik dat een mooi, uniform, gezicht.
De grote reflecterende gele strook onderbroken door de oranje stukken is over de gehele lengte onder en boven een eye-catcher, daar waar je bij de andere slechts tot de voordeur reflectie-materiaal hebt.
In het straatbeeld, en de "drukte" van Amsterdam valt het MIJ in ieder geval stukken beter op.



Ben ik helemaal met je eens! Het valt veel beter op, het oranje zie je al heel goed van ver af... En het is nog mooi ook!!!  ;D


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #37 Gepost op: 15 februari 2006, 14:42:58
Dat ben ik ook met je eens Chevy Van, het ontwerp van de striping opzich ben ik ook niet echt enthousiast over, maar ik vind wel dat aan de bestaande striping meegedaan moet worden.

Maar wie weet rijdt hier over een aantal jaar alles in Battenburg-striping ::)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Gast

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 15 februari 2006, 14:47:13
Dat ben ik ook met je eens Chevy Van, het ontwerp van de striping opzich ben ik ook niet echt enthousiast over, maar ik vind wel dat aan de bestaande striping meegedaan moet worden.....
Dat mag jij ook vinden  :) Maar niemand die zich daar aan HOEFT te houden, zolang het een advies is. Misschien hebben de VZA en GG&GD hier wel héél goede redenen om het niet te doen ;)
En ach, verandering van spijs doet eten zeggen ze, oftewel, alles in éénheidsworst is leuk maar des te meer is een afwijkend schema een lust voor het oog ;)