Drukverband arm / been

Auteur Topic: Drukverband arm / been  (gelezen 5946 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

AMD

  • Gast
Gepost op: 20 februari 2006, 13:38:37
een klein probleempje,  :D

in het boekje vernbandleer van het oranje kruis staat op blaz 67 : leg de eerste slag- het verst van het lichaam af- rondom de arm of het been.

wat zouden ze bedoelen? :D




Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #1 Gepost op: 20 februari 2006, 13:42:20
een klein probleempje,  :D

in het boekje vernbandleer van het oranje kruis staat op blaz 67 : leg de eerste slag- het verst van het lichaam af- rondom de arm of het been.

wat zouden ze bedoelen? :D

B.v. je hebt een wond op de onderarm dan begin je met je verband aan de kant van de hand (dus het verst van het lichaam) en dan rol je richting de bovenarm.
Nurse powerrrrr


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #2 Gepost op: 20 februari 2006, 13:54:28
je doet dit ondermeer om stuwing te voorkomen
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


AMD

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 20 februari 2006, 16:22:58
B.v. je hebt een wond op de onderarm dan begin je met je verband aan de kant van de hand (dus het verst van het lichaam) en dan rol je richting de bovenarm.

ik zou het altijd van pink naar duim doen. wat maakt het uit. Het is wat anders als je niet werkt van dun naar dik.


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #4 Gepost op: 20 februari 2006, 18:46:42
ik zou het altijd van pink naar duim doen. wat maakt het uit. Het is wat anders als je niet werkt van dun naar dik.

Dat wördt er dus in andere woorden bedoeld: van dun naar dik....van pols naar bovenarm,van enkel naar bovenbeen.
  Ta


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #5 Gepost op: 20 februari 2006, 18:50:38

Dat wördt er dus in andere woorden bedoeld: van dun naar dik....van pols naar bovenarm,van enkel naar bovenbeen.

Wat valt er dan verder nog te zeggen.......... ???
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #6 Gepost op: 20 februari 2006, 19:37:05
niks :D


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 20 februari 2006, 22:22:31
Om het simpel te zeggen, werk in de richting van het hart :).


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #8 Gepost op: 21 februari 2006, 10:16:37
Om het simpel te zeggen, werk in de richting van het hart :).

Ho, dat kan ook verkeerd worden opgevat ;) Ik zag op de woensdagles iemand die dat opvatte als 'wind op de linkerarm het verband van links naar rechts en op de rechterarm van rechts naar links'... dat is ook richting het hart. Alleen zat zij dus wel te stuwen omdat ze richting de hand zat af te wikkelen. 'Maar ik verbind toch richting het hart?'  ;D
Misschien is het handig om je instructeurs te vertellen dat ze toch iets duidelijker daarmee moeten zijn in hun uitleg  :P
Arts  www.alphalog.nl


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #9 Gepost op: 21 februari 2006, 12:29:51
Ho, dat kan ook verkeerd worden opgevat ;) Ik zag op de woensdagles iemand die dat opvatte als 'wind op de linkerarm het verband van links naar rechts en op de rechterarm van rechts naar links'... dat is ook richting het hart. Alleen zat zij dus wel te stuwen omdat ze richting de hand zat af te wikkelen. 'Maar ik verbind toch richting het hart?'  ;D
Misschien is het handig om je instructeurs te vertellen dat ze toch iets duidelijker daarmee moeten zijn in hun uitleg  :P

Dan maar weer zoals vanouds "van distaal naar proximaal" ?
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources